n

222 16 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.
.

"Napa?"

"Jom ah sembang tae.Berkenalan dengan jennie." Ujar hoseok sambil menepuk nepuk bangku yang didudukinya sebelum bangun dan duduk dikerusi disebelahnya.

Adoi kalau laki hensem tu duduk situ maknanya dia duduk depan aku lah aya ayay.

"Tak tak pa-"

Tak sempat aku nak habiskan ayat lelaki itu dah duduk didepan aku.Terus aku palingkan muka kearah lain.Tak sanggup nak menatap mukanya.Kalau aku pandang tak fasal fasal aku pengsan.

"Ha jennie awak kenal kan budak ni?" Soal yonggi sambil menepuk bahu taehyung yang bermuka biasa.Aku angguk perlahan.Tapi sikit pun aku tak kerling dia yang didepan aku.

Aku dapat rasa mata tajamnya memandang aku.

dah dah ah nak kenalkan kitorang.

"Mestilah dia kenal taehyung budak hensem kat sekolah ni." Ujar jisoo pula dan aku tersengih senget.Hensem? Memang ah tapi aku baru kenal beberapa hari lepas tupun dah jatuh cinta.

"Jennie awak pernah bercium tak?"

"Hah?" Aku ternganga.Jungkook dan hoseok dah gelak gelak siap bertepuk bahu sesama sendiri.

Aku pandang kawan kawan aku yang menggeleng sebelum ketawa ketawa.Aku pun turut tersenyum aku langsung tak pandang depan.

Tadi pun aku nampak macam mana mukanya terkejut sambil memandang namjoon yang bertanya soalan itu.

"Jawablah dah ke belum?" Soal jungkook lagi.

Lagilah aku ternganga.

Depa serius ke?

Aku pandang kawan kawan aku yang tersengih sengih sambil pandang aku.Yang lain pun turut pandang aku.

Macam mana nak cakap

Mamat tu ada kat depan

Kyaghhhhhhh

"Er..emm tak..tak pernah." Jawab aku sebelum menunduk malu.Takpalah jennie tipu sunat je.Takkanlah aku nak cakap kalau depa tanya siapa takkan lah aku nak tunjuk mamat depan aku ni.

"Yeke?"

Aku pandang lelaki itu yang dari tadi diam.Kawan kawan aku dan kawan kawan mamat tu pun pandang dia.

Aku dah ketap bibir.Jangan dia buat gila bagitahu kat sini.Aku dah dapat rasa kompang semakin kuat berdentum dalam jantung aku.

"Betullah." Ujar aku perasan takut aku buang.Taknak aku dimalukan kat sini.

"Kalau kau tak ingat aku boleh ingatkan" bisiknya perlahan cukup untuk aku dengar.Aku genggam tangan aku yang berada dibawah.

Dalam hati aku berdoa agar cikgu cepat cepat masuk kelas plesaelahhh

S1 .KISS K.T.H (Malay)✔ft JennieWhere stories live. Discover now