Alarmın sesine uyandım.Saat dokuzdu ama sanki daha altı yedi gibiydi hava.
Halsizliğim azalırken onun yerini öksürük alıyordu.Sessizce yataktan kalkıp elimi yüzümü yıkadım.Dolabımın başında her zamanki gibi ne giysem diye düşünmeye başladım.
Madem izinliydim o halde kot giyeyim diye düşündüm ve açık kot bir pantolon giydim.Üstüne rahat uzun bir tişört ve tabiiki kot gömlek.En sevdiğim takı olan kolyeyi de es geçmemiştim.
Birbirinden bağımsız bir sürü kolyeyi takıştırdım.Onları ayrı ayrı almış olsam da bütün olarak güzel görünüyordu.
Soracağım sorular, söyleyeceklerim, notlarım ve not almak için gerekli olan her şey hazırdı.
Enteresan ama daima heryere geç kalıp koşuşturan ben bugün erkenden hazırdım.Sanırım bir yere yetişme telaşı olmayınca daha rahat hazırlanıyordu insan.
Kızılayın yerini biliyordum.Evime çok yakındı bu yüzden evden erken çıkmama gerek yoktu.Odamı toparlarken oyalandım.Randevuma 15 dakika kaldığını farkedince yuvarlak şişemdeki turuncu parfümümden sıkıp odamdan çıktım.
Spor ayakkabı rahatlığı biye bir şey gerçekten vardı.Bu nedenle spor ayakkabıkarımdan elime ilk geçeni giydim ve kendimi dışarı attım.
Kızılay'a vardığımda bilgisayar başında bir beyfendi beni karşıladı.Sıcakkanlı birine benziyordu.Kendimi tanıttıktan sonra kiminle görüşeceğimi sordum içimden onun gibi sıcakkanlı biri olsun lütfen diye dua ederek.
-Sizinle ben ilgileneceğim Gülşah hanım.Tabiiki sizin içinde bir sakıncası yoksa.
Allah'ım kesin dua saatime denk gelmişti.Hep böyle oluyordu zaten.Ne zaman alelade bir şey istesem içimden o an oluyordu ama aylarca hatta yıllarca dua ettiğim şeyler bir türlü olmuyordu.Ya dua etme şeklim yanlıştı ya da hep olmayacak şeyler istiyordum.
-Tabiiki bir sakıncası yok.Başlayalım mı?
-Evet başlayalım lütfen.Sorularınızı dinliyorum.
-Kemik İliği Nakli Nedir?
Diyerek başladım ilk sorumla...-Kan Hücrelerinin yapımını sağlayan ana kök hücrelerin, sağlam bir bireyden (Kök Hücre Bağışçısı) alınarak hasta kişiye nakil edilmesidir. Böylece Lösemi hastası bir bireyde normal kan yapımı sağlanmış olur.
Söylediklerini hızlıca not alıyordum.
-Peki Kızılay bu işin tam olarak hangi kısmında bulunuyor? Süreç nasıl işliyor?
-Türk Kızılayı ve Sağlık Bakanlığı arasında imzalanan Kök Hücre Protokolü diye bir protokol var.Kızılay; Kök Hücre Bağışçısı kazanmaya çalışıyor. Burada Kök Hücre Bağışçılarından bir tüp kan alınıyor, Sağlık Bakanlığı'nın belirlediği merkez laboratuarlara gönderiliyor ve Doku Tipleme Testleri yapılıyor. Böylece bağışçı veri tabanı oluşturuluyor.
Bu adamı sevmiştim.Gayet halk dilinde anlatıyordu her şeyi.Tüm akşam 'Sürekli tıbbi terimlerle konuşursalar ne yapmalıyım? Nasıl anlayacağım ve daha da önemlisi nasıl önceki bilgilerime göre daha verimli anlatacağım?'diye düşünmüştüm.Ama şuan içim çok rahatlamıştı.Üstelik soru sormaya da çekinmiyordum.Bana bu rahatlığı verdiği için minnettardım.
Sıra bir diğer sorumdaydı.
-Varsayalım ki oluşturulan veri tabanlarında eşleşme oldu.Daha önce verilen kan yeterli mi başka işlemler de yapılıyor mu?Kısacası bağışçı veri tabanı oluşturulduktan sonraki süreçte neler oluyor?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tam Tahıllı Mutluluk
Teen Fictionİki şey hayat boyu pişmanlık duymaya neden olabilir; -Düşünmeden yaptıkların, -Düşünüp yapamadıkların... Hele bir de ikisi de hayatlarında koca koca yerler kaplıyorsa ...!!!