Özel Bölüm 1

7.2K 151 96
                                    

Bu bölüm Filiz Puluç'un 'Ateş' adlı eserinin karakterleri ile birleştirilmiş özel bir bölümdür.

*****

"Melis, kalk kızım."

Sanırım biri başımda ismimi sayıklıyordu. O biri de annem oluyordu. Uykumu bölmek istemediğim için yastığımı başıma geçirdim. Kimse beni güzellik uykumdan uyandıramazdı. Sonuçta uyku önemliydi değil mi? 

''Melis, kalk yoksa geliyor terlik. Bugün bayram hem.''

Bayram! Doğru ya bugün bayramdı! Heyecanla gözlerimi araladım ve ayağa kalktım. Anneme sarıldım ve ''Anam! Bayramın kutlu olsun,'' dedim. Kıkırdadı ve benden ayrıldı. ''Hadi bakalım güzel bir kahvaltı hazırlayalım,'' deyince elimi yüzümü yıkadım ve mutfağa gittim. Uyuşuk hareketlerle sofrayı hazırlayan ablama baktım ve ''Ya bari bayramda bırak peşimi!'' dedim. Bana döndü ve gözlerini devirdi.

''Senin de bayramın kutlu olsun canım kardeşim!''

Sırıtarak gittim ve ablama sarıldım. ''Artık senin de bana harçlık vermen lazım,'' dedim. ''Tabii canım, babamın bankası var sanki,'' dedi. Sofrayı hazırlamaya başladık. Her ne kadar söylensem de çok güzel bir sofra çıkmıştı ortaya. Kapı çalınca ablamla aynı anda birbirimize baktık ve kapıya doğru atıldık. Hızla bir atakla öne geçtim ve kapıyı açtım. ''Ne bu gürültü?'' deyip elinde sıcak ekmeklerle içeri giren babama sarıldım ve elini öptüm. ''Bayramın kutlu olsun babacığım!'' dedim. Ablam da babamın bayramını kutladı. Babam cebinden para çıkarıp  yüz lira bana, iki yüz lira ablama verdi. Gözlerimi büyüttüm ve ''Ama ilk ben bayramını kutladım babacığım,'' dedim.

''Ama büyük olan o,'' dedi. Ablam bana sırıttı ve mutfağa doğru gitti. Babam, ablam gider gitmez elini cebine attı ve bir yüzlük daha çıkarıp elime tutuşturdu. Göz kırptı ve ''Aramızda,'' dedi. Babama sarıldım ve yanaklarını öptüm. Ailece güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra odama döndüm. Bayram olduğu için annem, onlarda kalmam için beni önceden çağırmıştı. Gelmezsem diye de bir sürü tehdit sıralamıştı. Buna gerek kalmamıştı çünkü zaten ailemle bayramda vakit geçirmeyi seviyordum. Sabahın erken saatinde kalkıp o coşkuyu hissetmek bile bir başkaydı.

 Bayramlık kıyafetime baktım ve gülümsedim. Toz pembe tulumu üzerime geçirdim ve ayağıma beyaz Converseler'imi geçirdim. Sade bir makyaj yapıp saçlarımın uçlarını maşa ile hafifçe kıvırdım.

Telefonumu elime aldım ve bayram mesajlarına cevap verdim. Ceyda'nın mesajına sırıttım ve cevapladım.

Gönderen; Üveylik Kardeşim

Minareden atlarım, bayramını kutlarım. :)


Gönderilen; Üveylik Kardeşim

Bayramda kalmaz küs, giyin hadi tak süs. Bayramını en içten duygularımla kutlarım sis.


Birbirimizin yaratıcı mesajlarına cevaplar yağdırırken Meriç'ten bir mesaj geldi.

Gönderen; Ponçik Yarim

Aşağıdayım bekliyorum.


Odun ya! Telefonumu aldım ve odamdan dışarı çıktım. Annemin yanına gittim ve ''Annişim, sultanım! Ayşe Sultan, biraz dışarı çıkabilir miyim?'' dedim en şirin halimle. Annem tek kaşını kaldırıp bana baktı. ''Kimle?'' dedi. Evet, annem Meriç'i öğrendiğinden beri daha rahat davranıyordum ama annem çok da başıboş bırakmıyordu. ''Şey- Meriç'le,'' dedim. 

Veliaht (Özel Bölümler)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin