3.BÖLÜM

11.6K 377 260
                                    


Odama dolan gün ışığı ile gözlerimi açtım. Esneyerek kalkarken elimi telefona attım. Oha saat 10 olmuş geç kaldım!

Hızla kalkıp üstümü giyerken odama annem geldi.

"anne aşk olsun niye beni kaldırmadın ya geç kalmışım. "

" dur benim aklı havada kızım bu gün Cumartesi. "

Derin bir nefes alıp yavaş yavaş giyindim.

" sen niye geldin bir şey mi oldu? "

" hayır bir şey olmadı seni uyandırmaya geldim uykucu saat on. "
" anne şu saati radyo programlarındaki insanlar gibi söylime yaw. "

" aa çok bilmiş hadi aşağı marş marş"

Aşağı inince sofraya oturup yemeye başladım. Çok acıkmışımda farkında değilim. Bu yüzden bu kadar zayıfım ya. Neredeyse 50 kiloyum. 49.700. Çok şişmanım değil mi? Sahi babam bana bir şey diyecekti değil mi.

"babacım sen bana bir şey diyecektin?"

"herkes doyduysa kalkın şöyle geçelim. "

Babamla birlikte kalkıp koltuğa oturduk. Babam boğazını temizleyip konuşmaya başladı.

" şimdi... Anlatacağım ama lafımı kesmeden dinleyeceksin. "

" tamam. "

" sende Rüzgar"

"tamam baba hadi. "

Bir süre bekledi ve tekrar konuşmaya başladı.

" Su... Senin evlenmen gerekiyor."

Ama bıkmıştım bu konudan evde kalmış muamelesi görüyorum hep. Ben daha 21 yaşındayım yaa.

"of baba yinemi? "

" lafımı kesme Su"

"tamam özür dilerim"

Babam kafasını anneme çevirip içini çekerek baktı. Ne oluyordu böyle kesin kötü bir şey olmuştu. Babamın gözlerine bakıp devam etmesini bekledim.

"Su... Senin... Ateş ile evlenmen gerekiyor... "

"Ne!!"

Resmen beynimden vurulmuşa dönmüştüm.

"kızım... Siz beşik kertmesisiniz... "

" baba Allah aşkına hangi devirde yaşıyoruz. Bu zamanda beşik kertmesi mi kaldı?"

"sende biliyorsun kızım. Bizim orda törelere karşı gelmenin cezasını. "

" baba biz bizim orda değil burda yaşıyoruz. "

" kızım Ateş'lerin aşiretiyle aramızın iyi olmadığını biliyorsun. Eğer bu beşik kertmesi işini de reddedersek tamamiyle düşman olacağız... Yani bizim KARAOĞLU aşireti ile dost olabilmemiz için sizin evlenmeniz şart. "

" saçmalama baba! Saçma sapan bir adetiniz yüzünden ablam istemediği bir kişiyle evlenmeyecek! "

Rüzgar'a katıldığımı belli edip kafamı salladım.

" evet baba! Ben o çocuğa kardeşim diyorum ve bu zamana kadar biz zaten birbirimizi kardeş olarak biliyorduk."

Annem elini omzuma koyup

"bu saatten sonra da kocam diyeceksin kızım... " dedim.

" anne bari sen yapma! "

" yapmak zorundayım kızım. Bilirsin söz ağızdan bir kere çıkar. "

Beşik KertmesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin