Betul ke apa yang aku dengar tadi ? Dia kata tengok aku makan pun dia dah kenyang ? Dia try nak flirt dengan aku ke apa ni ?
Wah, berangan jelah kalau crush kau yang try nak pikat kau heh.
" Makan. Aku tau kau tak makan kat sekolah tadi sebab kau tak ada duit, kan ? Kau dah habiskan duit kau beli buah untuk Jisoo dan kau tak cukup duit nak beli bouquet tu. Sebagai balasan kau belikan buah untuk Jisoo walaupun duit kau sikit, aku belanja kau makan hari ni. Lepas ni kalau kau lapar, cakap je dekat aku. Faham ? "
Aku sekali lagi terkedu. Jap, so maksudnya semua makanan ni adalah balasan sebab aku beli buah untuk Jisoo ?
Ouh.. Bukan sebab dia ambil berat dekat aku kan ? Ouh.. Okay... ha ha ha
" Fa-faham. " balasku perlahan. Entahlah kenapa aku terasa bila dia cakap macam tu tadi. Padahal takde apa yang patut aku 'terasakan' pun. Aku takde hak pun untuk terasa. Heh.
•♡•♡•♡•
" Jennie ! "
Aku memberhentikan langkah aku kemudian aku menoleh ke belakang. Ouh, Jackson rupanya. Nak apa anak Wang ni ?
" Petang ni kau free ? Hari ni birthday Jinyoung so dia ajak kau pergi rumah dia. Jomlah. " pelawa Jackson dengan senyuman.
Aku tersenyum kecil. First time ada orang ajak pergi birthday party dia ! Of course lah nak !
" Nak nak ! Tapi aku takde transport lah. " ujarku dengan harapan Jackson sudi nak tumpangkan aku. Ehe.
Jackson mengusap belakang tengkuknya perlahan. " Kalau aku sempat, aku pergi ambil kau. Kalau tak, kau tumpang Jiminlah. Dia pun pergi. " balas Jackson dengan senyuman.
Aku mengangguk laju. " Okay ! Nanti aku inform kau. " balasku juga denga senyuman lalu aku meneruskan perjalanan aku ke perpustakaan yang tadinya terbantut.
•♡•♡•♡•
" Kau ikut tak pergi hospital hari ni ? "
Aku terdiam sejenak. Sorry awak, hari ni I nak pergi birthday party Jinyoung sebab I dah lama tak berseronok." Erm tak.. Saya pergi birthday party Jinyoung. Esok saya pergi hospital dengan awak, eh ? " balasku dengan senyuman yang menampakkan sebaris gigi aku.
Yoongi mengangguk perlahan. " Kau pergi dengan siapa ? Ada transport tak ? " soal Yoongi.
Eh, kenapa tanya ? Nak jadi uber driver saya ke ? Boleh je ehe.
" Saya nak try tanya Jimin dulu. Maybe saya tumpang dia. " balasku sambil menunjukkan jari ke arah Jimin yang sedang terbaring di tengah-tengah padang sekolah.
Entah jin manalah yang rasuk dia baring tengah panas tu.
Yoongi mengangguk perlahan kemudian dia beredar meninggalkan aku. Wah, takde sepatah bye pun yang dia ucapkan. Okay, fine !
Aku melangkah laju menuju ke arah Jimin. Peha anak Park itu aku pukul kuat membuatkan dia tersedar dari mimpinya.
" Yah ! Sakitlah ! " aduh Jimin sambil mengusap-usap pehanya.
Aku tergelak kecil. Siapa suruh peha besar sangat ? HAHAHAHAHA
" Kau nak apa, perempuan ?! " soalnya dengan nada kuat. Bengang nampak.
YOU ARE READING
#5 your smile [ C ]
FanfictionHe's my crush. My first love. My senior. But.. Does he ever know my existence ? Am I even visible to him ? His smile is just enough for me Since I knew he already had a girlfriend But.. I still love him Start [ 4 . 8 . 2019 ] End [ 11 . 8 . 20...