[ ~ 23 ~ ]

251 18 0
                                    

" Ji-Jimin ! Apa kau cuba buat ni ? Lepaslah ! " ujarku sambil memukul-mukul dada Jimin tetapi dia langsung tak berganjak dan masih memeluk aku erat.

Aku mengeluh kecil. Aku mengangkat wajah aku memandang Jimin dengan pandangan tajam.

" Baik kau lepaskan aku sekarang, Park Jimin. " ujar aku memberi amaran kepada Jimin.

Jimin menggeleng perlahan. Dapat aku rasakan tangannya naik perlahan pada dahi aku kemudian dia menolak rambut aku ke tepi.

Aku hanya diam memerhatikan tingkah lakunya. Serius, aku tak faham apa yang dia cuba buat sekarang ni.

" Jimin lepaslah. Aku tak nak Rosè nampak lah. " ujarku sambil cuba menolak Jimin sekali lagi tetapi dia terlalu kuat. Kudrat lelaki lawan dengan perempuan, pastinya perempuan kalah.

Jimin mengeluh kecil. " Aku rindu kau, Jen. Aku cemburu tengok Jinyoung usap kepala kau tadi. Aku cemburu tengok Yuju berbisik dengan kau. Sebab selama ni yang buat semua tu ialah aku. "

Aku hanya diam membisu. Dia rindu aku ? Heh. Dah terlambatlah.

" Aku minta maaf Jen. Please maafkan aku. " bisiknya lembut di telinga aku.

Aku menggeleng laju lalu dengan segala tenaga yang aku ada, aku pun tolak dada Jimin sehingga pelukkannya tadi terlerai.

" Kau minta maaf dekat aku sebab apa ? Sebab kau betul dah tau kesalahan kau atau maaf tu sekadar di mulut ? Ha ? " soalku sambil bercekak pinggang.

Jimin cuba menghampiri aku tapi setapak dia ke depan, tiga tapak aku ke belakang.

" Tak boleh ke kau maafkan aku ? Aku kan bestfriend kau. " ujarnya sambil menepuk dadanya memandang aku dengan wajah raih simpati.

Aku tersenyum senget sambil menggelengkan kepala aku.

" Kau tau tak, aku ada seorang bestfriend lelaki ni. Dah lapan tahun aku kawan dengan dia. Kitorang bahagia sangat. Tapi tiba-tiba ada satu hari tu bestfriend aku tu mula menjauhkan diri dari aku perlahan-lahan. Tup tup dia inform aku yang dia dah couple dengan perempuan tu.
Lepas beberapa hari, dia tuduh aku cederakan girlfriend dia. Dia tuduh aku sedangkan dia tak ada bukti dan tak ada saksi untuk tuduh aku ! Bila aku cakap perkara yang betul, dia tak percaya aku.

Petang tu pula, dia datang jumpa aku dan dia buat apa ? Tuduh aku lagi kata aku tampar girlfriend dia. Apa dia fikir aku ni tak ada kerja lain ke nak buat ? Aku cuba nak bagi dia percayakan aku tapi dia tetap percayakan girlfriend dia dan pada hari tu juga dia setuju untuk putuskan persahabatan selama lapan tahun dia dengan aku. "

Aku menghela nafas tatkala mata aku sudah bertakung dengan air menanti masa saja untuk lepas.

Aku memandang lama wajah Jimin. Tak dapat aku tafsir wajah dia yang bagaikan 'innocent' sangat tu.

" Kau rasalah kan, layak ke dia dimaafkan ? Layak ke dia diberi peluang baru ? " soalku dengan suara serak.

Air mata aku akhirnya tumpas. Jimin cuba menghampiri aku tapi aku menghalang dia dengan mengangkat tangan aku padanya.

" A-aku dah cakap. Aku tak kenal kau siapa dah sejak dari pagi tadi. Kita dah bersetuju untuk tak kenal each other. Sekarang, aku nak kau bla. " ujarku dengan tangan yang berketar.

Tolong Jimin. Pergi jelah. Aku tak nak sia-siakan air mata aku dengan menangis untuk orang macam kau. Aku tak nak.

" Jennie, kalau kau masih anggap aku bestfriend kau, tolonglah maafkan aku. Please. Aku rindu kau. Kau tau kan aku sayang kau sangat-sangat. "

" Aku tak tau ! Sejak Rosè muncul, aku langsung tak kenal kau dah ! Kalau kau tak nak bla, biar aku yang bla. "

Aku terus mencorak langkah berlari menuju ke kelas. Ah ! Hancur harapan aku nak minum hot chocolate dengan tenang.

Tak guna, Park Jimin.

Baru je aku nak melangkah naik anak tangga, tiba-tiba ada seseorang peluk aku dari belakang.

Janganlah cakap tu Jimin lagi.

Aku mendongak kepala aku ke belakang untuk melihat wajah yang peluk aku.

Yoongi. Dia tersenyum nipis memandang aku.

" Janganlah nangis, Jennie. Aku kan ada. " ucapnya dengan suara garaunya perlahan. Sangat-sangat menenangkan aku dan membuat aku rasa sangat selamat.

Tapi aku terfikir juga. Kenapa sejak dua menjak ni perangai Yoongi berubah dengan aku ? Dia dah tak ada cool side dia bila dengan aku. Kenapa ?

" Ma-mana ada saya nangis. " tipu aku. Aku tak naklah dia risaukan aku sebab Jisoo masih hidup sekarang ni. Dia patut ambil kisah pasal Jisoo, bukan aku.

" Kau fikir aku tak nampak ke apa yang berlaku antara kau dengan Jimin tadi ? Nampak sangat kau tak aware dengan sekeliling kau sampai aku pun kau tak nampak. "

Aku terdiam. Yoongi perlahan-lahan melepaskan pelukkannya lalu dia memusingkan badan aku menghadap dia. Kedua-dua belah pipi aku dipicitnya dengan sebaris senyuman.

" Haih, comel la kau ni. Lepas ni jangan nangis-nangis dah. Nanti lagi sembap mata kau tu. " ujarnya kemudian dia tersenyum comel pada aku.

Kenapa dia berperangai macam ni ? Dia bersikap macam dia tu boyfriend aku and how I wish dia betul-betul boyfriend aku. Tapi aku tak rasa dia akan jadi boyfriend aku.

Dia terlalu sempurna untuk aku dan aku pula ? Banyak kelemahan aku ni. Aku tak layak untuk dia. Jadi jelah crush aku sampai bila-bila ya, Min Yoongi.

" Kau jadikan ikut aku lepas balik sekolah ni ? " soal Yoongi sambil menaikkan kedua-dua belah keningnya pada aku.

Aku mengangguk laju dengan senyuman lebar di wajah aku. Tak sabar nak keluar dengan crush !

Oh, no. I'm such a hoe. Lupa ke dia still ada Jisoo ?

" Kau bawa tak baju sukan ? " soalnya. Aku membalas dengan gelengan. Dia tak suruh pun aku bawa. Buat apa aku nak bawa ? Dia nak bawa aku ke mana ?

" Erm takpe. Kau pakai tshirt aku je nanti. Okay, jumpa kat depan pagar eh nanti. Bye. " ujarnya lalu dia terus pergi meninggalkan aku.

Aku melangkah semula ke kelas. Tempat aku di sebelah Yuju aku duduk. Sebelum itu aku sempat menoleh ke belakang memandang Jimin dan Rosè.

Tapi pelik. Sebab hanya ada Jimin saja di situ. Mana Rosè ?

Dan... kenapa muka Jimin macam tengah marah je ? Apalah yang dah berlaku.

Eh ! Kenapa aku perlu ambil tahu ? No ! Ignore je dorang tu. Buat macam tak wujud. Lupa ke ?

" Jennie, rugilah kau masuk lambat. Tadi Jimin dengan Rosè gaduh besar. " bisik Yuju tiba-tiba membuatkan aku sedikit terkejut.

Aku memusingkan kepala memandang Yuju dengan wajah terkejut. Serius lah gaduh ? Baru couple berapa hari dah bergaduh bagai ? Nampak sangat hubungan tak kukuh.

" Gaduh sebab apa ? " soalku juga dengan nada berbisik.

" Sebab ... Rosè nampak Jimin peluk kau. "

To Be Continued❤

#5 your smile  [ C ]Where stories live. Discover now