[ ~ 30 ~ ]

226 19 0
                                    

Yoongi's POV

Aku melihat ke arah jam di tanganku. Sudah dekat 30 minit tapi aku masih tak nampak kelibat Jennie keluar dari kawasan sekolah.

Aku tau dia kata yang dia nak jumpa Rosè dan aku saja je nak tunggu dia dekat sini tapi masalahnya sekarang aku tak nampak mana dia.

Dan aku risau.

Faham risau ?

Aku mula mundar-mandir ke sana ke sini sambil menggigit bahagian bawah bibirku.

Mana Jennie ni ?

Setelah beberapa minit menunggu, aku nampak Rosè dan Mimi berjalan keluar dari kawasan sekolah dengan gelak tawa menghiasi mereka.

Pantas aku menghampiri mereka dengan tanganku diseluk ke dalam poket. Kalau tak nanti mesti ada manusia kena tampar dengan aku.

Aku berhenti betul-betul di hadapan Rosè dan Mimi membuatkan kedua-dua mereka bagaikan tersentak. Senyuman gembira tadi terus hilang dari wajah diorang dan aku boleh agak sebab apa.

" Mana Jennie ? Apa kau dah buat dekat dia kali ni ? " soalku dengan pandangan tajam aku kepada kedua-dua mereka.

Rosè berdehem kecil kemudian dia menggeleng perlahan. " Aku jumpa dia sekejap je tadi pastu dia balik dan aku tak nampak dia dah. "

" Erm maybe dia dah balik kot ? " sambung Mimi pula.

Aku mendengus geram memandang kedua-dua betina di hadapan aku ini. Bukan berniat nak guna kata-kata kasar tapi mereka memang dah melebih-lebih dengan Jennie.

" Tak payah nak tipu aku. Aku tanya, mana Jennie ? " sekali lagi aku kemukakan soalan yang sama tetapi dalam nada yang lebih mendalam dengan harapan mereka akan gerun.

Tapi mereka tidak. Ah, nak main kasar nampaknya.

" Aku tanya elok-elok tu kan jawablah ! Apa lagi korang dah buat dengan Jennie kali ni ?! " soalku kali ini dengan tengkingan.

Memang minta sangatkan ? Aku tanya elok-elok bukannya reti nak jawab. Minta penyepak betullah.

Rosè dan Mimi memandang wajah satu sama lain sambil menelan liur mereka. Rosè menundukkan wajahnya memandang tanah kemudian perlahan-lahan dia cuba membuka mulut.

" A-aku rasa dia ada dekat dalam s-stor. " ujarnya dalam nada perlahan. Takut kena tengking lagilah tu. Heh.

" Apa yang dia buat dekat stor ? " soalku lagi.

Tiba-tiba Mimi menarik tangan Rosè lalu menyuruh Rosè berdiri di belakangnya.

" K-kau dah tanya satu soalan tadi tu cukuplah. Kitorang memang tak tahu dia dekat mana tapi maybe dia ada dekat stor. Okay, dah jawabkan ? Bye. " ujar Mimi laju lalu dia dan Rosè terus berlari meninggalkan aku.

Seram sangat ke aku ni ? Heh baguslah kalau dorang takut.

Aku mula menapak laju menuju ke stor sukan seperti yang dikatakan oleh Rosè dan Mimi sebentar tadi.

Apa yang dia buat di stor sukan ? Hari dah semakin gelap dah ni. Kalau dia balik lambat nanti dia kena marah dengan family dia so aku confirm dia takkan sengaja keluar lambat macam ni.

Mesti ada sebab kenapa dia tak keluar-keluar lagi dari stor sukan tu.

Klak !

Terbuntang luas mata aku melihatkan sekujur tubuh gadis terlentang di atas lantai sejuk itu. Pantas aku menekan suis lampu dan aku semakin terkejut melihatkan itu sebenarnya Jennie yang terbaring !

#5 your smile  [ C ]Where stories live. Discover now