[ ~ 4 ~ ]

287 24 1
                                    

Aku melentokkan kepalaku di atas meja. Serius aku penat menahan mata dari tertidur waktu sejarah tadi. Dahlah sejarah lima waktu sebab cikgu bahasa inggeris tak datang. Eh, sesuka hati cikgu tu je ambil waktu B.I sekali.

Aku yang terseksa tau tak ?

Baru saja aku nak terlelap, tiba-tiba ada manusia pergi ketuk permukaan meja aku membuatkan telinga aku berdesing.

Tak guna betul.

Pantas aku mengangkat wajah memandang gerangan manusia yang mengacau lena aku.

Alamak.

Mulutku ternganga sedikit melihatkan gerangan manusia di hadapan ku ini. Pipi aku tampar perlahan. Okay, ni bukan mimpi.

Demam apa Yoongi ni sampai dia tercegat tiba-tiba dekat depan aku ?

Cukuplah buat aku ada heart attack. Aku tak mampu nak tanggung banyak-banyak. Tengok dia depan-depan macam ni serius boleh buat aku koma secara mengejut.

" A-awak nak apa ? " soalku sedikit gagap. Ah, mana taknya kalau crush ada depan matakan ? Agagagaga

" Kau kan bestfriend Jisoo tu ? " soal Yoongi semula tanpa menjawab soalan aku tadi.

Aku menelan liur sambil terangguk perlahan. Ya Tuhan, macam mana boleh ada manusia sekacak ini ya ?

" Aku nak tanya kau something. Kenapa sejak dua menjak ni Jisoo macam dah berubah ? Dia ada cerita apa-apa tak dekat kau ? " soal Yoongi sambil memasukkan kedua-dua belah tangan ke dalam poket seluarnya.

Aku terkedu. Haduh ! Takkan aku nak bagitahu Yoongi pula pasal penyakit Jisoo tu sedangkan aku dah berjanji dengan dia yang aku takkan beritahu sesiapa pun. Termasuk Yoongi.

Secara tidak rela, aku menggeleng perlahan sambil menundukkan wajahku. Weh, tak sanggup weh nak tengok muka dia yang garang tu. Tapi handsome. Hekhek. Okey aku tau aku gatal.

" Apa yang kau dapat kalau kau tipu aku ? Takde apa-apa kan ? So, baik kau jujur je sekarang. " ujar Yoongi sambil memeluk tubuhnya memandang aku.

Aku sekali lagi menelan air liur yang bagaikan batu kerikil melalui kerongkong aku ni. Seram odo !

Tolonglah kurniakan insan untuk selamatkan aku daripada situasi ni ! Aku tak betah duduk sini lama-lama kalau dia pandang aku macam singa nak makan kucing.

Nak saja aku pecut lari keluar dari kelas tapi entahlah kenapa kaki aku melekat pula dekat lantai ni.

" Ja- "

" Yoongi hyung ! Hyung buat apa dekat sini ? "

Aku melepaskan nafas lega. Nasib baik si Jimin ni datang masa Yoongi belum sempat nak habiskan kata-kata dia.

Yoongi mengeluh berat. Pandangannya dialihkan pada Jimin yang sedang tersenyum sumbing di hadapan pintu itu.

Jimin, you're my hero !

" Kau classmate dengan budak ni ke ? " soal Yoongi pada Jimin sambil menundingkan jarinya pada aku.

Aku mencebik. Huh ! Nampak sangat memang selama ni dia tak pernah pun sedar kewujudan aku. Sedih tapi benar.

" A'ah. Bukan classmate je, sekali package dengan deskmate lagi. " balas Jimin bagaikan bangga.

Siapa je tak bangga duduk sebelah aku, kan ? Aku top student kot dekat sekolah ni HAAHAHAHHA okay riak sekejap.

Yoongi mengangguk perlahan. Sempat dia menjeling ke arah aku sebelum dia melangkah keluar dari kelas aku.

Aku mengurut dadaku perlahan. Bapak cuak sia tadi.

#5 your smile  [ C ]Where stories live. Discover now