Kring !
Kedua-dua aku dan Jisoo terkejut dek telefon bimbit aku yang tiba-tiba saja berdering menandakan ada orang telefon.
Aih, siapa pula yang rajin telefon aku ni ? Dekat dua minggu jugalah takde manusia call aku tiba-tiba je benda alah ni berdering. Terharu lah juga ehe.
Aku : Hello ?
Jimin : Kim Jennie, kau dekat hospital kan sekarang ?
Aku : A'ah. Asal ?
Jimin : Aku nak kau turun bawah sekarang.
Aku : Apahal ?
Jimin : Turun jelah !
Bbip-
Aku tergamam. Di-dia tengking aku ke tadi ? Weh, aku tanya soalan elok-elok kot. Apa lagilah yang dia tak puas hati dengan aku ni.
" Weh, aku pergi bawah sekejap tau. Ada hal. " ujarku pada Jisoo lalu aku terus mengambil beg sekolah aku dan berlari anak menuju ke lif.
Sebaik saja aku tiba di tingkat bawah, aku terus menuju ke taman yang terletak di luar untuk berjumpa dengan Jimin. Macam ada hal penting je.
Dari jauh aku sudah nampak susuk tubuh Jimin dengan...
Rosè.
Ah ! Agenda apa pula yang dia mainkan kali ni ? Perlahan-lahan aku mendekati kedua-dua mereka sambil berpeluk tubuh.
" Apa kau nak ? " soalku dingin.
" Apa aku nak ? Patutnya aku yang tanya apa yang kau nak. Kenapa kau pukul Rosè ? "
Wh-what ?! Sejak bila pula aku sentuh betina tu ? Wah wah wah ! Cerita murahan betul dia buat.
Aku memandang wajah Rosè di belakang Jimin yang bagaikan baru lepas menangis itu. Pandainya kau berlakon. Kau nak aku bagi anugerah ke ?
" Apa bukti kau nak kata aku pukul dia ? Eh, memang hobi kau sekarang suka tuduh aku macam-macam eh ? "
Jimin menarik lengan Rosè lalu dia menunjukkan pipi Rosè yang sedikit calar dan lebam bagaikan baru saja diberi hadiah tamparan.
Padan muka. Nasib bukan aku je yang bagi.
" Tadi dalam kelas memang tinggal kau dengan Rosè je. Rosè turun datang dekat aku dengan tangisan kata tadi kau marah dia pastu kau tampar dia. Aku tak fahamlah apa masalah kau ni, Jennie. "
Terpinga-pinga aku dengar 'cerita' yang Jimin keluarkan tadi.
Aku pukul dia ? Dia yang datang terjah aku tiba-tiba. Aku sikit pun tak naik tangan dekat dia. Dasar murahan.
" Park Jimin, kau takde bukti nak tuduh aku macam tu. Kau pun takde dekat dalam kelas tadi. Awek kau tu yang tiba-tiba datang terjah aku, eh aku ni dah cukup baiklah sebab tak naik tangan langsung ! "
" Kau tipu. Aku tak percaya kau. "
Naik turun nafas aku bercakap dengan Jimin ni. Degil. Keras kepala. Sinonim betul perkatan tu dengan nama dia.
" Kau tak percaya aku ? Kau percayakan Rosè lebih dari aku ? Lepastu kau nak tuduh aku macam-macam ? Aku ni bestfriend kau, Park Jimin ! " teriak aku dengan air mata yang mula berlinangan di tubir mata.
Tak pernah aku terbayang yang suatu hari nanti aku dan Jimin akan bergaduh macam sekarang.
Jimin masih diam membisu mendengarkan teriakkan aku tadi. Aku perasan matanya juga berkaca dan bila-bila masa saja air matanya boleh jatuh.
" Ya, aku percayakan Rosè. Mangsa biasanya akan bercakap jujur dan suspek biasanya akan menipu. Aku tau, kau tipu aku kan ? Jujur jelah, Jennie. Apa sebenarnya yang kau tak puas hati dengan aku dan Rosè ? Kau tak suka hubungan kitorang ke ? "
Aku makin terkesima. Ya Tuhan, aku nak kekuatan sekarang. Air mata aku akhirnya jatuh setitik dan pantas aku seka menggunakan hujung jari aku.
" Kau bestfriend aku, Jennie. Bagitau aku kalau kau ada masalah dengan aku, bukannya cederakan Rosè macam ni. Kau tak kesian ke dekat dia ? Kaki dia terseliuh sebab kau pastu kau pergi tampar dia pula. Mana hati perut kau ? "
...Aku..tak sangka Jimin akan cakap macam tu. Ni ke kawan yang aku kenal dekat 8 tahun ni ? Ni ke ?
Aku menggelengkan kepala aku perlahan. Air mata aku sudah lama mengalir deras tapi aku biarkan saja.
Aku menundukkan kepala memandang rumput yang aku pijak. Sakitnya hati ni. Siapa je boleh tolong selamatkan aku sekarang ?
Tak kiralah apa pun yang aku cakap pada Jimin, dia tetap tak percayakan aku padahal aku bagitau dia tentang perkara yang sebenar. Dia cuma dengarkan penipuan Rosè saja.
Dan aku tak tahu kenapa perempuan tu nak reka cerita fitnah aku macam-macam. Apa sebenarnya yang dia tak puas hati dengan aku ?
Perlahan-lahan aku mengangkat semula wajah aku memandang Jimin dan Rosè bersilih ganti.
" Jimin-ah, dah lapan tahun aku berkawan dengan kau. Tapi kau masih tak kenal aku macam mana kan ? Kau masih tak percayakan aku kan ? Perlu masa berapa lama lagi untuk kukuhkan kepercayaan kau pada aku ? 18 tahun ? 80 tahun ? 800 tahun ? Ha ? "
Akhirnya aku tumpas dan aku terduduk di atas rumput itu. Aku tak sangka kawan baik aku akan tuduh aku macam tu saja.
Jimin, aku rindukan kau. Biasanya masa-masa macam ni kau akan ada di sebelah aku, cuba untuk tenangkan aku. Tapi sekarang kau berada di pihak lain. Dan aku... aku keseorangan.
" Kalau kau masih tak dapat percayakan aku walaupun dah lapan tahun kita berkawan, aku sarankan supaya kita stop berkawan. Mungkin itu yang terbaik buat kita semua sekarang. " ujarku sambil perlahan-lahan aku cuba berdiri.
Wajah aku yang sudah banjir dengan air mata, aku kesat menggunakan hujung sweater aku.
Wajah Jimin sekali lagi aku tatap. Aku akan rindukan kau, kawan.
Jimin mengangguk perlahan. " Ya, aku pun rasa itu keputusan yang terbaik. Mulai esok, aku akan pindah tempat dan duduk di sebelah Rosè. Aku suruh Yuju duduk dengan kau. Dan mulai esok juga aku akan tukar nombor telefon aku jadi kau pun dah boleh buang nombor aku. Mulai esok, kita buat macam kita tak kenal each other. Yea, itu yang terbaik. "
Habis kenangan kita bersama macam mana ? Kau nak campak dalam tong sampah macam tu je ? Sampainya hati kau.
Aku mengangguk perlahan. Jimin dan Rosè pun memulakan langkah mereka untuk beredar dari aku. Dari life aku. Aku pasti sekarang Rosè dah celebrate kemenangan dia dalam hati dia.
Ya, Park Chaeyoung, kau menang. Aku kalah. Tahniah.
Kaki aku terasa sangat lemah dan aku terduduk sekali lagi di atas rumput itu. Dapat aku rasakan titisan hujan yang mula turun membasahi bumi di kepala aku.
Ah, lantaklah aku basah lencun sampai demam sekali pun ! Kalau mati terus lagi bagus. Stress je hidup dekat dunia ni.
Hujan turun makin lebat bagaikan dia memang nak bunuh aku. Ya, hujan anda dipersilakan.
Sedang aku menangis dengan hujan yang membasahi, tiba-tiba aku dapat rasakan ada sesuatu yang menghalang air hujan dari membasahi aku.
Perlahan-lahan aku mengangkat wajah aku yang masih penuh dengan air mata.
Min Yoongi. Dia payungkan aku. Wajah dia betul-betul di hadapan aku.
" Kau okay tak ? " soalnya perlahan dengan sebaris senyuman.
Tak ! Aku tak okay ! Tanpa berfikir panjang, aku terus peluk leher Yoongi dan tangisan aku semakin kuat.
" Huwaaaaaaa...!!!!! " tangisku.
Dapat aku rasakan tangan Yoongi mengusap-usap badanku perlahan. Sesekali dia menepuk perlahan. Dan aku pula teruskan tangisan.
Tapi jujur aku katakan.. aku selesa dalam pelukkan dia. Aku rasa macam aku... selamat ?
To Be Continued❤
YOU ARE READING
#5 your smile [ C ]
FanfictionHe's my crush. My first love. My senior. But.. Does he ever know my existence ? Am I even visible to him ? His smile is just enough for me Since I knew he already had a girlfriend But.. I still love him Start [ 4 . 8 . 2019 ] End [ 11 . 8 . 20...