[ ~ 27 ~ ]

225 18 0
                                    

" One Two Three ! "

Splash !

Aku tergamam. A-apa yang dah berlaku sebenarnya ni ?

Sekarang badan aku dah basah..! Dalam kiraan tiga sebentar tadi, mereka semua mula mencampak belon berisi air pada aku.

Ta-tapi kenapa ?

Aku menundukkan wajah aku memandang lantai tatkala mereka semua sudah menggelakkan aku. Ya, aku tau lawak tapi kalau kau yang kena mesti kau tak rasa lawak dah.

Ppak !

" Auch ! "

Aku mengusap belakang kepala aku yang tiba-tiba di baling telur mentah oleh manusia yang tiada gerangan.

Aku melihat sekelilingku. Kenapa dorang buat aku macam ni ? Aku ada buat salah ke dekat dorang ?

Tiba-tiba kedengaran bunyi tapak kaki menghampiri aku dari belakang. Pantas aku menoleh ke belakang melihat gerangan manusia tu.

Rosè.

Aku agak dah ! Mesti dia ada kena mengena dengan semua ni. Apa lagi yang dia tak puas hati dengan aku ?

" Sedap mandi ? " soalnya dengan senyuman senget sambil berpeluk tubuh.

Aku menggenggam penumbukku kuat. Ey, kalau bukan sebab ada ramai orang dekat sini, dah lama manusia depan ni makan penumbuk aku ! Geramnya !

" Aku dah cakap dekat kau, jangan cari pasal dengan aku. Tapi kau degil. " ujarnya sambil cuba memegang rambut aku tapi pantas aku menepis tangannya.

" Apa yang aku dah buat dekat kau ? Selama aku hidup, tak pernah-pernah lah aku kacau kau ! " soalku dengan amarah yang sudah tidak dapat diselindung.

Rosè dan Mimi tergelak kecil melihatkan wajah marah aku. Apa ? Lawak ke bagi kau ? Kau nak kena baling dengan telur juga ke ?

" Yang kau flirt dengan Jimin dalam kelas semalam tu apa ?! Pastu kau cakap dekat Jimin yang dia dah buta bila couple dengan aku ? Then kau suruh pula Jimin break dengan aku ? Eh, apa masalah kau ha perempuan ?! "

Aku terdiam seribu bahasa. Aku agak dah. Mesti Rosè akan dengar punya perbualan aku dengan Jimin.

But hello ! Mana ada aku flirt dengan dia ! Si jantan tu yang desperate sangat mohon maaf dari aku, okay ? Dan dia sendiri kata akan break dengan kau asalkan dapat aku balik tapi aku tolak.

Kau tak rasa ke kau patut bersyukur betina ?

" Asal kau diam ? Bersuaralah ! Bukan kau perasan hebat sangat ke ? " soal Rosè sambil menolak-nolak bahu aku.

Aku hanya diam. Aku malas nak cetuskan pergaduhan dekat tengah-tengah kawasan sekolah ni sampai semua orang tengok.

Kalau cikgu datang nanti, tak ke lagi kecoh ? Biarlah pelajar lain nampak Rosè ni hebat sangat. Biar je dia duduk dalam takhta dia dulu. Biar.

" Kau sedar tak dengan diri kau sebenarnya ? Kau dengan aku memang tak boleh compare langsung ! Pendek. Gemuk. Loner. Heh. Siapa je yang nak kawan dengan kau ? " soal Rosè sambil menolak aku lagi sehinggakan aku tersadung dengan batu dan terjatuh atas punggung.

" Auch... " rintihku sambil mengusap punggungku. Sakitla..

" Kau memang tak dapat compare dengan aku. Sebab apa ? Sebab standard aku lagi tinggilah dari kau ! " balas aku lalu perlahan-lahan aku bangkit dari jatuh aku.

Ey, geramnya aku dengan betina ni !

" Apa kau cakap ? " soalnya sambil mengayunkan tangannya pada aku.

#5 your smile  [ C ]Where stories live. Discover now