[ ~ 37 ~ ]

243 23 3
                                    

" Dia apa ?! "

Bahu Yoongi agak terhinjut mendengarkan jeritan aku.

Ey, mana aku tak menjeritnya kalau Yoongi cerita semuanya ! Semuanya !

Pasal Jimin sukakan aku dalam dia.

Pasal plan Jimin dan Jisoo.

Pasal Rosè.

Dan paling teruk.

Pasal aku crush dekat Yoongi !

Weh, no way ! Maknanya Yoongi dah taulah yang aku ada perasaan dekat dia ?!

Aaaa ! Malunya ! Mana nak sorok muka ni ! Kuali mana kuali ?

Aku menekup wajahku menggunakan bantal kecil yang berada di atas sofa itu. Malunya lepas dengar Yoongi cerita tu !

Dan aku tak percaya betul yang sebenarnya Jimin sukakan aku dan semua yang berlaku tu sebenarnya dah dirancang.

Apa ni ? Tak bestlah permainkan orang macam ni !

" Tak payah malu-malulah. Aku dah tau dah pun kau sukakan aku. Dah lama sebenarnya aku tau. Sebelum Jimin cerita lagi. "

Aku menurunkan bantal itu perlahan-lahan sehingga paras hidung saja. Aku memandang wajah Yoongi dengan mata yang terkedip-kedip.

Di-dia dah lama tau ? Dari mana ?

" Da-dari mana awak tau ? " soalku perlahan dengan wajah aku yang sudah mula memerah macam buah naga.

Weh malunya aku ! Someone tolong campak aku dalam gaung sekarang ! Tak betah lah aku duduk sini depan crush lama-lama ! Dahlah dia dah tahu aku sukakan dia. Ah, bunuh jelah aku macam ni !

Yoongi mengeluarkan sekeping surat dari poket seluarnya lalu dia berikan padaku. Aku memandang surat itu dan dia bersilih ganti. Patut ke aku ambil ?

Perlahan-lahan aku mengeluarkan tanganku lalu aku mengambil surat itu dari tangan Yoongi. Aku mula bangkit dan menyorok di belakang sofa yang lebih besar untuk membaca isi surat itu.

Kenapa tak nak baca depan Yoongi ? Weh manusia, kau tau tak malu tu apa ? Tau ? Kau ada ke tak perasaan malu tu ? Adakan ? Ha bagus.

Perlahan-lahan aku membuka lipatan surat itu dan aku mula membaca isi kandungannya.

Hai, My babyboo ^♡^

Sayang, masa awak baca surat ni nanti, saya dah tak ada dekat sisi awak. Maafkan saya sebab tak beritahu awak lebih awal. Saya cuma tak nak awak risaukan saya.

Lagipun saya dah pastikan yang awak takkan rasa kehilangan saya di sisi awak. Kenapa ? Sebab saya dah hadiahkan Jennie pada awak ><

Sebenarnya, Jennie terlebih dahulu sukakan awak. Setiap hari dia cerita pasal awak dekat saya sampaikan saya pun tersuka dekat awak. Bila saya dan awak couple, saya tau saya dah buat silap besar sebab couple dengan crush bestfriend saya sendiri.

Dua bulan saya tak bersua muka dengan Jennie sebab saya takut dia akan marahkan saya. Tapi sekarang saya dah tak ada, saya harap awak boleh nampak betapa dia sayang dan sukakan awak. Sayang dan suka dia sebenarnya lebih tiga kali ganda dari saya punya tau ! Hehe.

Saya harap awak dan Jennie akan bahagia sampai akhir hayat korang. Thanks for being my first and last love. Walaupun saya tak dapat jadi last love awak, saya masih bersyukur sebab dapat jadi first love awak.

#5 your smile  [ C ]Where stories live. Discover now