[ ~ 28 ~ ]

234 17 0
                                    

" Jennie ! "

" Jennie, stop la sekejap ! "

" Kim Jennie ! "

Aku menghentikan langkahku dengan penumbuk yang aku genggam kuat di kedua-dua belah tangan aku.

Apa lagi masalah yang dia tak puas hati dengan aku ? Tak kesian ke dekat aku ni yang dah basah kuyup tadi sampai kena pakai tshirt Yoongi ?

Okay, part yang kena pakai tshirt Yoongi tu aku tak merungutlah sebab damn wangi gila baju dia ni ! Perfume jenama apa doh dia beli ? Ah, kalaulah aku boleh pakai tshirt dia selalu !

" Jennie... A-aku minta ma-maaf bagi pi-pihak Rosè. " ujar Jimin tercungap-cungap di hadapan aku.

Aku memeluk tubuhku memandang Jimin dengan wajah kerek aku.

" Maafkan dia eh ? " soalnya lagi tapi kali ni dengan senyuman menawan dia tu.

Sorry, boy ! Kali ni aku takkan terpedaya dengan senyuman manis terlebih gula kau tu. Kalau aku terpedaya nanti habis kaki aku kena potong sebab kencing manis. Huh !

" Jennie, say something please. " ujarnya sambil cuba mendekati aku setapak demi setapak.

Aku menggeleng kemudian aku mula menapak ke belakang.

" Bla lah, Park Jimin. Buat pengetahuan kau, bukan girlfriend kau je yang aku menyampah sekarang. Dengan kau sekali aku dah meluat, kau tau ? Huh. "

Aku terus meninggalkan Jimin setelah aku berkata sedemikian. Ya, aku pun tak sampai hati juga nak cakap macam tu dekat dia tapi serius dia dengan Rosè punya perangai makin hari makin menjadi-jadi.

Takkanlah setiap kali dorang buat salah aku nak maafkan macam tu je ? Maaf, aku bukan jenis penyabar dan pemaaf.

" Hey, dah ready ? " sapa satu suara di hadapan aku.

Aku mengangkat wajah memandang manusia di hadapan aku ini lalu senyuman mula terukir di wajahku.

" Yes ! "

•♡•♡•♡•

" Woah ! Tempat apa ni Yoongi ? " soalku sambil mulutku ternganga melihatkan kecantikan segenap taman itu.

Serius lawa gila taman tu ! Aku tak pernah pula tau taman selawa ni wujud dekat muka bumi.

" Ni taman bunga milik keluarga aku tapi dorang macam tak kisah dah pasal taman ni sebab masing-masing sibuk dengan kerja so aku upah beberapa manusia untuk pastikan taman ni lawa. " terang Yoongi sambil matanya melirik melihat sekelilingnya.

Aku turut terpegun melihat kecantikan taman itu. Kalaulah aku ada taman macam ni juga ! Kan best !

Yoongi memusingkan wajahnya memandang aku dan aku turut mendongak memandang dia.

Ya, aku tau Yoongi ni takdelah tinggi mana kalau nak banding dengan namja lain dalam kelas aku tapi kalau banding dengan pelajar perempuan, memang dia tinggi lampai gila.

Bae betulla !

" Kau suka ? " soalnya dengan sebaris senyuman.

Aku mengangguk laju juga dengan senyuman mekar di wajah aku. " Siapa je tak suka taman lawa-lawa macam ni ? " balasku berbalik soalan.

Yoongi tergelak kecil mendengarkan kata-kataku kemudian dia mengusap rambutku perlahan.

Aku hanya diam memandang wajah dia. Awak ni handsome la. Ehe.

#5 your smile  [ C ]Where stories live. Discover now