" Jennie.. "
Aku memandang Jimin yang sedang berdiri di hadapanku dengan wajahnya ditundukkan.
Aku sebenarnya nak maafkan dia dah tapi agak-agak aku patut tak minta maaf dekat dia ?
" A-aku dah break dengan Rosè minggu lepas.. Jadi, aku harap kita boleh berkawan semula ? Teruskan persahabatan 8 tahun kita ? "
Aku memeluk tubuhku sambil mengetap bibir memandang Jimin.
Hahahaha, saja je nak test dia sebenarnya.
" Tapi... kalau kau memang dah tak sudi nak kawan dengan aku takpe. Aku.. aku... "
" Shut up. "
Pantas aku memeluknya erat membuatkan dia agak terkejut dengan kelakuan aku. Dapat aku rasakan tangannya perlahan-lahan naik membalas semula pelukkan aku.
" Aku rindu gila dekat kau mochi. " bisikku di telinganya.
Dia tergelak kecil kemudian dia turut mengangguk kecil. Perlahan-lahan aku melepaskan pelukkan aku lalu aku mendongak memandang tepat ke arah anak mata dia.
Dia turut memandang anak mataku dalam kemudian perlahan-lahan dia menundukkan wajahnya pada aku.
Bibirnya hanya tinggal beberapa inci saja sebelum menyentuh bibir aku jadi pantas aku berundur ke belakang.
No way. Aku tak pernah ada first kiss lagi so aku nak first aku dengan orang yang aku betul-betul cinta. It need to be perfect as I expect it to be.
" Ma-maaf. A-aku tak sengaja. " ujarnya sambil menggaru kecil belakang tengkuknya.
Aku menggeleng kepalaku perlahan dengan senyuman padanya.
" Takpe. Lagipun aku dah tau semuanya. Yoongi dah cerita semuanya pada aku. Tak sangka aku yang kau pergi bagitahu dia aku sukakan dia eh. Tak guna ah kau. "
Aku dan Jimin tergelak kecil dek kerana kata-kata aku itu.
Jujur aku katakan. Aku rindu gila nak bergelak tawa dengan dia. Rindu nak bergurau dengan dia. Haih. Nasib baik semuanya dah berlalu.
" Erm.. Malam esok birthday Yoongi. Dan kebetulan sekolah kita akan adakan prom night malam esok. Kau datanglah ajak Yoongi. Luahkan perasaan kau pada dia. " ujar Jimin tatkala kedua-dua kami mengatur langkah menuju ke kelas.
Aku memandang wajah Jimin dengan pandangan tidak percaya. Dia gila ke apa ? Aku tak habis lagi malu pasal hari tu, ni dia nak aku tambah malu lagi ?
No damn way !
" Taknaklah aku. Malu. Kalau aku pergi dengan dia nanti, entah-entah dia terpikat dengan perempuan lain yang pandai pakai mekap. Aku ni manalah pandai bermekap-mekap tu. Confirm dia tak pandang aku langsung nanti. "
Langkah aku terhenti tatkala tiba-tiba Jimin memegang lenganku erat dan menyuruh aku memandang tepat ke arah anak matanya.
Aku menelan air liurku kemudian aku merenung ke arah anak mata Jimin.
" Apa yang kau nampak ? " soalnya dalam nada garaunya perlahan.
" Aku. "
" Kau rasa kau lawa tak ? "
Aku mengerutkan keningku sedikit. Apa punya soalanlah.
" Tak. "
" Kau lawa. Di mata aku, di mata Yoongi, kau paling lawa. Takde sesiapa dapat tandingi kecantikan kau. Kau patut rasa bangga. "
Aku tersenyum kecil. Jimin perlahan-lahan menaikkan tangannya kemudian dia mencucuk kedua-dua belah pipiku.
" Kau paling comel bila kau senyum. Itulah senjata rahsia kau. Senyuman kau. "
YOU ARE READING
#5 your smile [ C ]
FanfictionHe's my crush. My first love. My senior. But.. Does he ever know my existence ? Am I even visible to him ? His smile is just enough for me Since I knew he already had a girlfriend But.. I still love him Start [ 4 . 8 . 2019 ] End [ 11 . 8 . 20...