[ ~ 6 ~ ]

277 22 0
                                    

Aku mengeluh berat. Aku harap takkan ada manusia yang mempersoalkan peha dengan lengan aku yang dah berbirat merah-merah ni.

Aku malas nak terangkan masalah aku and lagi senang kalau balas dengan ' aku okay ' daripada cakap ' aku tak okay ' dan kena cerita everything.

Itu sangat menyusahkan. Aku memang plan nak pakai baju pj hari ni tapi sayangnya hari ni tiada pj dan kami akan ambil gambar pelajar hari ni.

Aku tak naklah jadi perosak gambar. Dan dalam gambar takkan nampak lebam-lebam ni semua, kan ?

Elok-elok aku tengah berjalan nak ke sekolah, tiba-tiba aku teringat yang aku dah lambat. Ah sudah ! Apa lagi, bermarathon lah aku nak ke sekolah.

Dan dari jauh dah nampak yang pagar sekolah tengah on the way nak tutup. Ah shit !

" Erm, tolong buka boleh ? Sorry sangat sebab saya lambat. " ujarku pada pengawas yang bertugas di situ dengan nada yang desperate gila nak mati.

Pengawas tersebut melepaskan keluhan kemudian dia membuka pagar dan menyuruh aku masuk.

" Nasib baik lambat seminit je. Kali ni aku lepaskan kau, dah bla. " ujar pengawas tersebut membuatkan aku tersenyum sumbing.

Aku mengangguk perlahan kemudian aku sambung berlari menuju ke kelas pula. Matilah aku kalau cikgu dah masuk kelas. Sah-sah kena berdiri dekat luar.

Sedang aku berlari, tiba-tiba

Bbuk !

Aku terlanggar manusia sampai habis terkeluar segela isi dalam beg aku. Ya, beg aku takde zip sebab zip dia rosak so aku main tutup je pakai cover dia. Memang sah-sah lah buku aku senang nak terkeluar.

" Kau okay tak ? " soal satu suara garau.

Aku menelan liur. Macam kenal je suara tu. Jangan cakap tu suara Yoongi. Tolonglah.

Aku mengangkat wajahku perlahan-lahan. Oh shit. Ya, itu Yoongi. Aku terlanggar Min Yoongi tadi. Ah, nasibla.

" Sa-saya okay. Maaf sebab terlanggar awak. " ujarku perlahan sambil mengutip semula buku-buku aku yang berterabur atas lantai tu.

Yoongi mengeluh kecil kemudian dia tertunduk tolong aku kutip buku.

Aww, so sweet la awak ni. Macam manala saya tak cair.

Seusai mengutip, Yoongi menyerahkan lebihan buku padaku lalu aku menyambutnya dengan senyuman.

" Terima kasih, senior. " ucapku lalu aku berlari semula menuju ke kelas.

Ah tak kisahlah kau crush aku ke apa, yang penting aku tak nak berdiri luar kelas ! Tak pernah pun masuk dalam sejarah life aku yang aku kena berdiri luar kelas tau !

●♡●♡●♡●

Dan sangkaan aku salah. Aku tetap juga kena denda berdiri luar kelas. Haih. Lambat berapa minit je pun erm.

Jimin pula tak habis-habis gelakkan aku dari tadi. Bila jenguk je dari tingkap, nampak dia tengah gelakkan aku.

Dasar kentang tak guna.

Sekali lagi aku mengeluh kecil.

Tiba-tiba dapat aku rasakan yang seseorang sedang berdiri di sebelahku. Perlahan-lahan aku mengangkat wajah memandang gerangan manusia tu.

Ya Tuhan. Yoongi, apa lagi kau nak ? Dah-dah lah buat aku ada heart attack. Kau memang nak aku mampus awal ke apa ?

" Duduklah. Bukannya cikgu nampak pun kalau kau berdiri. " ujar Yoongi lalu dia terduduk bersila di atas lantai.

#5 your smile  [ C ]Where stories live. Discover now