12 VOTES= 45 COMMENTS
"makan la bubur ni sikit cik. " dia hanya mengeling kan kepala tanda tak nak. Dari tadi aku pujuk dia tu je la jawapan dia.
"sedap tau bubur ni saya masak " pujuk aku lagi tapi hanya dapat gelingan daripada nya. Aku letakkan bubur diatas meja persakit. "nama aku kim yohan, kau pulak? " tanya aku untuk membuka topik bualan
Diam tak berkata lagi. "jebal saya taknak anak ni " dia tiba2 menangis dibahu aku. Terkejut jugak aku tapi lama2 aku pun mengusap belakang dia. Lagi sakan perempuan ni menangis dibahu aku.
DUP DAP DUP DAP
Ohh shitt asal jantung ni. Time ni kau nak berdebar.
"anak tu tak salah , kenapa nak gugurkan, dia pon ade nyawa , Puan takboleh kata macam tu " aku cuba untuk nasihatkan dia. "semalam saya jumpa puan dekat tengah jalan dengan berdarah-darah, puan ade ape2 nak kongsi dengan saya " tanya aku.
"saya larikan diri daripada suami saya. Saya tak tahan didera oleh suami saya lagi jadi saya lari la " balas dia. Kesan menangis , dia lap kan dengan menggunakan baju dibahagian lengan persis budak kecik . Alo aloo comei nye.
"ohh, habis puan nak larikan diri dari suami puan lepastu, anak dalam kandungan ni "
"saya akan buat surat penceraian . " kata2 dia mengejutkan aku.
"awak pasti ke, dalam undang2 awak takkan lepas bercerai dengan suami awak disebabkan awak mengandung" balas aku lagi . Ya aku ni kerja peguam sebab tu aku tahu.
"awak ingat saya ni bodo ke ape sebab tu saya nak gugur kan anak ni. Biar bapak dia tak tahu kewujudan dia. Jebal , boleh tak awak bantu saya larikan diri "
"saya tak tahu. Kalau suami awak lapor pada polis, nanti saya kena tangkap. " balas aku lagi untuk tidak menyokong keputusan wanita ni.
"yohan jebal tolong saya " tidak putus2 dia merayu pada aku lagi.
"awak betul2 nak bercerai dengan suami awak ? " tanya aku lagi untuk mintak kepastian
"ya"
"saya akan file kan penceraian awak dan kita akan ke luar negara . Setuju "
"setuju "
TBC
Hohohoho aku rasa cite aku macam lari dari radar prolog lain. Entah la korang bace je la.Part ni boring ke. Pendek ke. Nanti saya update okayy.
YOU ARE READING
[C] I'M FINE [JJK] ✔
FanfictionPertemuan kami bukan lah seperti drama -drama yang korang tengok di tv tapi aku bertemu dengan nya dalam keadaan menjijikkan. Beautiful cover by @aez_candy