30 VOTES + 45 COMMENTS
"eishhh, siall mana dia pergi ni, menyusahkan I je cari dia " rungut aku bila 1 hospital aku pusing untuk mencari jungkook, si buta tu.
Sedang aku berjalan, mata aku tertumpu kearah pasangan sejoli yang tengah bergaduh. OMG sedih nye I tengok bila perempuan tu menangis macam drama melayu sangat.
Tak boleh jadi ni. Tangan aku mengambil lipstick merah di dalam beg aku. Aku calitkan sikit lipstick merah itu di bibir aku supaya nampak mengoda. Aumm
Kau ingat jungkook nampak kau ke chaerin
Jungkook berjalan semakin dekat pada aku bersama tongkat butanya itu
Aku berlari anak pada dia. Badan dia aku peluk kemas secara tiba2. Aku menoleh ke belakang auchhh sian nye kau aera menangis sampai terduduk
"baby, i rindu you la . Kenapa you tak cakap yg you dekat hospital nasib hanbin yang bagitahu I " lengan dia aku rangkul dengan rapi. Aku tersenyum bahagia apabila jungkook tal menolak tangan aku.
"kau sape nak berbaby ngan babi betul " balas jungkook . Fuhhh kau kan jungkook dah la buta kau nak membabi ngan aku. Touch dasar buta tak sedar diri nasib duit kau dalam bank tu berkepuk-kepuk tunggu you mati I dapat harta you.
"ni I la chaerin. Kekasih you " balas aku.
"ouhh , buat ape datang sini. Habis duit ke " pedas sahaja dia berkata.
"you ni kan, I datang nak melawat you tau , sampai hati you buat kita macam tu tau "
"ha, ni kreadit card kau nak guna banyak mana pon ambik tapi jangan kacau aku. Semak tahu tak dengar suara kau, nasib aku ni buta takde la aku nak kena tengok muka kau. "
Tersenyum aku bila dia mengeluarkan kad kreadit dia daripada pocket . Ouhh dia macam tahu2 je I perlukan tu.
"ouh thank you baby . I pergi dulu " pipi dia aku cium sekilas.
"yahh , kau kenapa duduk atas lantai ni. Bangun " arah aku pada aera yang terduduk atas lantai. Aku menghulurkan tangan untuk membantu dia bangun tapi lantas sahaja tangan aku ditempis kasar oleh dia.
"serabut la kau , jangan sibuk dengan hal aku boleh tak. Mane2 aku pergi muka kau aku jumpa. Aku benci tengok muka kau. KIM TAEHYUNG "
kata dia kasar.Aku terasa dengan kata2 dia tapi aku faham semua ni salah aku tapi tak boleh ke dia bagi satu lagi peluang untuk aku tembus kesalahan aku balik.
"kim yohan shii, awak buat ape duduk kat sini sorang2 tadi adik awak cari awak tau " aku melabuhkan buntut aku di bangku sebelah kim yohan di taman hospital.
"ouhh Dr. Aurora " tegur dia. Muka dia seperti ade masalah saje.
"esok awak boleh check out , nanti rindu la saya dengan awak " kata aku cuba melawak .
"ha , dah 3 minggu kan saya bermalam di sini. Saya juga akan rindukan tempat ni " balas dia. Dia hanya rindu tempat ni dan takkan pernah rindukan aku, berhenti berharap aurora.
"boleh la lepas awak check up ni kita makan chicken noodles soup yang tengah tranding sekarang. " kata aku menerima anggukan daripada dia. Bahagia nye aku bila masih boleh berhubung dengan dia.
MINKYU POV
Sedang aku mendaki tangga, mata aku tertacap pada tubuh lemah Aera yang sedang mendaki tangga. Muka dia pucat, dia nampak macam nak pengsan.
Aku melajukan langkah mengejar dia yang berada di depan aku. Nasib sahaja aku sempat tangkap tubuh dia yang ingin jatuh ke lantai. Dia tidak sedarkan dri. Dengan pantas aku mengangkat badan dia secara bridal style menuju ke bilik dia tidak lupa jugak, aku memanggil doktor yang berada di kauter wad itu.
Muka pucat Aera aku tatap, patutla abang aku berebut nak kat dia. Dia sempurna dan hati dia suci. Mana2 laki mungkin akan jatuh cinta dengan dia. Wajah dia cantik bak bidadari dunia.
TBC
For the first-time in forever aku tulis lebih daripada 400 patah perkataan
YOU ARE READING
[C] I'M FINE [JJK] ✔
FanfictionPertemuan kami bukan lah seperti drama -drama yang korang tengok di tv tapi aku bertemu dengan nya dalam keadaan menjijikkan. Beautiful cover by @aez_candy