36 VOTES + 36 COMMENTS
"jungkook" panggil aku manja , tubuh dia yang dari tadi ralit membuat kerja kini perhatian tertumpu pada aku.
"hmmm, nak ape sayang " kata dia, bibir dia tak lepas daripada mengukir senyuman kemudian hidung aku dicuit manja.
Aku suka dia bersikap bergini, manja, hot macam dulu tapi sekarang lagi manis lebih manis daripada jungkook 2 yang berabad dahulu pada waktu pengenalan pertama kami
"saya rasa, saya teringin nak makan aiskrim Baskin Robbins, saya nak perisa strawberi, coklat, vanilla, mint coklat lepastu nak letak kacang dekat atas tu boleh tak awak tolong belikan. Hehehehehe " kata aku, senyuman paling manis aku tunjuk pada dia .
Aku terlampau mengidam aiskrim Baskin Robbin lepas tengok iklan ameyra rosli, amar bak-rin dan aqeef makan kat tv tadi, meleleh air liur aku tengok.
"Tapi - tapi - tapi, petang nanti saya beli boleh sebab saya kema siapkan kerja ni dulu. Baru saya keluar belikan awak aiskrim. Boleh sayang "
Senyuman aku terus pudar, beria aku kata dia comel, manja , sweet, hotz , last2 dia taknak belikan aku aiskrim . Dasar jantan tak guna. Kalau ade yohan mesti dia tolong belikan .
"dah la awak, saya boleh pergi sendiri. Bye " aku merajuk dengan dia, tengok la sebulan jangan cakap ngan aku.
Aku berlalu masuk ke dalam bilik aku, hoodie BT21 yang tersangkut dalam almari lantas aku gapai.
Lip balm aku oles kan sikit supaya tidak nampak pucat. Semua dah siap , Let's go , MAKAN BASKIN ROBBINS.
Kunci kereta di atas meja, aku ambik. Mesti korang nak tahu mana aku dapat kereta, tu sebenarnya kereta yohan, segala harta yang dia bagi pada aku kecuali rumah. Rumah itu sudah atas nama adik dia yang tarak guna bunuh abang dia.
BASKIN ROBBINS
"huwaa, sedap nya semua " ujar aku terlampau teruja sampai muka aku, aku sembap pada cermin kaca yang menunjukkan banyak perisa aiskrim yang menarik.
"maaf , cik jangan sembap muka kat kaca tu nanti takut ade kesan makeup cik." larang pekerja itu.
Aku hampir tercarut bila dia kata nanti ade kesan makeup kat cermin tu. Hello, aku tak pakai makeup, natural bukan macam luhh macam sajat dah aku tgk kau makeup .
"saya natural beuty . Jangan risau takde la makeup nak melekat . Awak yang patut hati2 takut wajah awak yang saya sembap kat cermin "balas aku sinis.
Suka aku lihat bila dia menhentak kaki, terus bla dari situ. Ohhh cepat nya dia terasa.
"cik nak order ape. Maaf la pekerja saya tu memang macam tu " balas seorang lelaki yang menganti kerja perempuan tadi.
Aku rasa macam jumpa bidadara dunia. Lelaki didepan aku ni terlampau kacak sampai megugat iman aku.
"kacak nya anda " kata aku memuji dia.
Nasib sahaja masa ini kedai itu tidak ramai pengunjung kalau ramai mahu orang memaki aku.
"hehehe ade2 je awak ni. Disebabkan awak puji saya. Mari saya belanja awak aiskrim order la ape yang awak nak " tawar dia.
"serius la , awak nak belanja. Saya nak aiskrim strawberi, vanila haa ni ni lepastu ni ni lepastu nak add kacang. Gomawo. " aku mengukir senyuman selebarnya.
Hahahaha dah orang nak belanja. Kita belasah la duit dia habis habisan. Lagipun dia nampak kaya, maybe tak luak kot duit dia belanja aku aiskrim.
"siapa nama awak?? "tanya dia yang ralit mencedok aiskrin itu.
"Aera kim , awak pulak?? " tanya aku mana tahu boleh buat calon suami, jungkook tak guna gi mampus.
"choi beomgyu " jawab nya
"ehhh nama awak macam ahli txt , muka awak pon ade iras-iras. " kata aku teruja. Sape sahaja tak teruja bila muka dia same dgn idola kita ouchhh.
"nak nombor " aku menghulurkan telefon bimbit dan tersengih-sengih.
"thank you sebab belanja dgn nombor ni. Saya balik dulu " aku mengambil bungkusan aiskrim tadi tidak lupa jugak aku melambai tangan pada beomgyu siap kelik mata lagi.
Baru sahaja, aku ingin memasuki kereta, ade sesuatu yang menekup mulut aku membuatkan kepala aku pusing dan aku jatuh pengsan.
TBC
Dah kenapa Aera tu tiba mengidam aiskrim ekkk
Sorry lambat update , ade sesiapa rindu kemunculan aku. Mesti takde sape je la aku ni kan
Tak shabar nak tengok rambut baru jungkook.
Auchhhhhhhhhhh 😬😁
YOU ARE READING
[C] I'M FINE [JJK] ✔
FanfictionPertemuan kami bukan lah seperti drama -drama yang korang tengok di tv tapi aku bertemu dengan nya dalam keadaan menjijikkan. Beautiful cover by @aez_candy