28

5.5K 298 42
                                    


28 VOTES + 55 COMMENTS

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

28 VOTES + 55 COMMENTS

"kau ade masalah ke taehyung dari tadi berkerut je dahi tu." tanya rakan sekerja taehyung iaitu jhope.

"mmm.  Kau ingat tak aku pernah cite yang aku ade adik "

"ohhh ade2 tak silap aku nama adik kau Ae, Ae macam tu la kan " jawab dia. hirupan air tea tak lepas dari mulutnya , sekarang waktu rehat untuk doktor aku lepak la kat sini bersama jhope.

"aera la nama adik, ishh kau ni. Haritu aku jumpa dia dalam keadaan dia nak cuba bunuh diri " cerita aku

"maybe adik kau ade masalah kot,  kau cuba la bawa berbincang dengan dia elok2 " nasihat jhope.

"wehhh tu bukan ke crush kau ke ,doktor aurora , dia dengan sape tu " aku menoleh ke belakang. Ye betul cakap jhope,  crush aku bersama dengan seorang lelaki yang berpakaian hospital,  macam pernah tengok je lelaki tu.

"doktor Aurora, sini" panggil jhope. 

"auhhh,  doctor taehyung dan doktor hoseok rupanya " tegur dia mesra, senyuman manis dia tak pernah pudar dari wajah dia.

"tu siapa " tanya jhope terus kepala aku mengalih memandang lelaki yang bersama aurora tadi

"auhhh ni patient saya " jawab dia

"marilah duduk sekali dengan kitaorang " ajak jhope , aku hanya mendiamkan diri. 

Mata aku tertangkap kelibat adik aku yang baru sahaja melangkah masuk ke dalam cafe hospital.

Baru sahaja aku mahu mengangkat jubur, lelaki tadi terlebih dahulu berlari ke arah adik aku. 












Sedang aku berjalan-jalan di kawasan hospital, ternampak jungkook bersama tongkat nya sedang memasuki cafe hospital. Dia sorang je ke, mne kawan doktor dia tempoh hari. Dia tak ape2 ke. 

Disebabkan aku terlanpau risau pada dia , aku turut mengikut langkah dia memasuki cafe. 

Masuk sahaja cafe, aku tak jumpa kelibat dia, mne dia pergi. Mata aku melilau mencari kelibat jungkook. 

Bahu aku terasa seperti dicuit. "Hi aera, awak buat ape kat sini " aku mengalih kan badan , terpampang wajah kim yohan di depan muka ku.  Ape lelaki ni buat dekat sini . Sedaya upaya aku elakkan diri daripada dia.

"Hi too " balas aku,  terus aku melajukan langkah aku kehadapan.

Tiba2 ade bunyi yang kuat di telinga aku, terus sahaja langkah aku terhenti untuk mencari punca bunyi itu.

Rupanya ia datang dari tray makanan yang dijatuhkan oleh jungkook. Habis makanan dia tumpah di atas lantai tapi tiada siapa yang tolong dia. Ni buat aku marah ni. 

Disebabkan perasaan aku yang kesian pada dia,  aku pon tolong dia mengambil bekas tray kemudia letak ke dalam besen pinggan kotor. Aku pergi balik pada dia,  aku membawa dia duduk jauh dari orang ramai. Makanan yang jatuh tu pandai2 la orang lain cuci , tak nampak ke dia ni buta tolong la.

"awak duduk sini tau.  Saya pergi ambil makanan untuk awak " arah aku.  Baru sahaja aku ingin bangun , dia terlebih dahulu menghalang tangan aku.

"tak payah buat baik dengan aku. Aku taknak kau disakiti lagi dengan aku "

TBC

Okay lagi 1 part akan menyusul. Jgn lupa bace tauu.

Korang suka jungkook jahat ke baik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Korang suka jungkook jahat ke baik

Vote and comment manhi manhi
😉😉


[C] I'M FINE [JJK] ✔Where stories live. Discover now