5 VOTES - 30 COMMENTS
"aku nak kau pakai baju ni, malam ni aku nak bawak kau pergi majlis ulangtahun syarikat aku. " satu baju
dress dibaling tepat ke muka aera."tapi kenapa tiba2 pulak awak nak bawak saya. " tanya aera mengudang kemarahan jungkook.
"Kau ni degil boleh tak just kau ikut cakap aku jangan banyak songeh ke kau saja buat aku marah " rambut panjang aku terus ditarik kuat oleh jungkook . Ditariknya rambut aku sehingga sampai ke depan bilik air.
Bukk tubuh aku ditolak kasar oleh jungkook.
"memandang kan period kau dah habis why should we do that? " terus badan aku dicepung oleh jungkook ,masuk kedalam bathtab , baju aku direntap kasar oleh jungkook belum sempat dia mahu membuka baju dan seluar dia, tiba2 telefon dia berbunyi.
Oh my my my oh my my my
"shit sape pulak call aku "
On call
Jungkook
"hello kau nak ape call aku "B.I
"Majlis akan mula lagi 20 minit tapi aku tak nampak pon batang hidung kau. Palli, sebelum your mom and dad sampai"Jungkook
Ok, aku sampai jap lagi. ByeErhh aku mengeluh kasar, mood aku habis melayang. Dengan segera dia ambil tuala untuk mandi di bilik sebelah.
.
.
.
.
.
.
"hey my son, how are you boys. " tegur tuan jeon apabila melihat anaknya melangkah masuk ke dalam dewan hotel mewah.
"i'm fine, bila omma appa balik korea. Baru sekarang ke ingat kat jungkook " sindir aku. Omma appa aku duduk kat Canada, hampir 6 tahun diorang duduk sana tanpa melawat aku. Diorang mana kesah pasal aku daripada kecik lagi, sibuk je nenanjang.
"watch your mouth, jungkook . Omma ngan appa tak pernah ajar kamu untuk kurang ajar. " tegas tuan jeon jungkit berkata puan jeon kit kat pulak ditepi menenangkan suami nya.
"memang la appa tak pernah ajar jungkook pon sebab appa langsung tak ambik tahu tentang jungkook daripada kecik . How can you say that ? " aku tersenyum sinis bila nampak air muka appa aku berubah.
"and this is my wife jung aera " aku memperkenal aera pada omma dan appa . Terkejut pasangan suami isteri tersebut
"kenapa kahwin tak bagitahu omma, tak bincang pon pasal majlis perkahwinan kook"
"for what, ikut kook la nak buat ape2 pon tak kacau life omma pon " pipi aku ditampar kuat oleh appa. Aera yang ditepi terkejut melihat tindakan appa aku. Tangan dia mengusap kesan lempang appa tadi tapi ditolak kasar oleh aku.
"jangan kurang ajar ngan omma kamu " marah tuan jeon jungkit
"takpe la abang, kook boleh tak omma nak bercakap ngan menantu omma ,sekejap je ?"
Perlahan-lahan aera berjalan kearah omma, dia menunjukkan kan isyarat yang dia akan ikut omma .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"puan jeon, saya minta maaf kalau buat keluarga puan bergaduh " aku menunduk maaf pada puan jeon tidak la kome mamangil dia omma karang dia marah mahu dicop menantu setan.
"panggil sahaja omma,kenapa aera minta maaf bukan salah kamu pon . Menantu omma cantik ,patut la jungkook sayang kamu. Omma nak mintak satu permintaan ,hanya kamu dapat lembut kan hati jungkook " lembut omma jungkook berkata sambil usap aku punya rambut. Aku ingatkan macam dalam drama, bak pribahasa omputeh dont judge a book by its cover.
"omma nak mintak ape "soal aku
"tolong pujuk jungkook suoaya berlembut dengn omma appa dia " kata2 omma buat aku tercengar, gile ape aku ngan dia pon berkahwin terpaksa . Dia anggap aku pemuas nafsu dia je ,memang dia takkan dengar cakap aku.
"ambik masa sikit la omma " balas aku , belakang leher diusap oleh aku.
"eh omma tak kesah pon bila . Ni omma pergi dulu la sian appa tunggu omma nanti "
Ni aku ni nak pi mana, dari tadi tubuh jungkook aku tak jumpa2. Mata aku melilau mencari kelibat jungkook. Mana dia ni aku tercari2 tiba bahu aku dilanggar oleh satu tubuh membuat kan buntot aku jatuh menyembah lantai dewan.
"maaf cik saya tak sengaja " dengan segera dia meminta maaf lalu tubuh aku diangkat oleh dia.
"gwenchana saya okay je " balas aku, aku menoleh melihat siapa yang melanggar aku ,umpama aku jumpa bidadara di bumi, kekacakan dia buat aku terlupa tentang jungkook
"maaf terlanggar cik tadi , saya nak cepat tadi. Baytheway nama saya chanyeol. Awak pulak" dia menghulurkan tangan. Baru aku nak sambut huluran dia badan aku ditarik oleh seseorang.
"jungkook" tergagap-gagap aku nenyebut nama dia . Dia menjeling tajam mata aku.
Huluran chanyeol tadi disambut oleh jungkook "jungkook suami aera " balas jungkook dingin ,terus tangan aku ditarik dengan kasar oleh jungkook ,keluar dari dewan .
Matila kau aera
TBC
Vote dan comments
YOU ARE READING
[C] I'M FINE [JJK] ✔
FanficPertemuan kami bukan lah seperti drama -drama yang korang tengok di tv tapi aku bertemu dengan nya dalam keadaan menjijikkan. Beautiful cover by @aez_candy