"Lokantada annenle konuşmalarına şahit oldum da"
Rezillik. RE ZİL LİK
"Ben olurum."
"Ney?"
"Bugünlük diyorum. Eve sevgilin olarak gelebilirim."
nE?—————
" ne dedin Berat?"
"Yanlış bir şey söylediğimi düşünmüyorum. Yardım amaçlı. Biri oğluna mı ne tam anlamadım orayı."
Ben hala şoktan çıkamamıştım. Ne diyeceğimi bilemiyordum. Aşırı işime gelirdi. Ama.. Berat yani... Sevgilim.... ay dur bi kötü oldum dur.
"Çisil?"
"Ay"
"Ne?"
Cidden.... yani aşırı şok oldum. Bir anda geldi.
"Gerçekten yapar mısın Berat?"
"Yaparım dedim ya. Sen bana olayı anlat. Elime yapışıcak hali yok. Yardım etmek çok isterim."
"Gerçekten... sana varya... aşırı aşırı teşekkür ederim. Yani böyle varya çok çok teşekkür ederim. Beni neyden kurtardığının farkındasın değil mi?"
"Anlatırsan farkına varıcam."
Güldüm.
"Tamam tamam anlatıcam."
"Annemin iki üç akrabası. Her ziyarete geldiklerinde içlerindeki elebaşları Cavidan Teyze bana koca bulmaya çalışır. Pardon, oğluna eş aramaya çalışıyor. Ve bende malleeeessseeefff ki onun gözüne kestirdiği bir insanım. Ve sıkıntı ne biliyor musun? Sanki dünyada tek ben varmışım gibi davranıyor. Oğlu Hakan da sağolsun annesine hiç karşı çıkmaz. Yani gelmiş 30 yaşına oğlu. Yaptığı iş değil. Hakan da kendini işine vermiş. Annesi ondan ümidi kesince benden ümidi kesmedi tabi. Eşi küçükken bana gelinim falan derdi. Çok değişik bir kadın. Ve nedense her ailede var böyle tipler. Yani işlediği günahların karşılığını benim yuvamı kurarak mı affettirmeye çalışıyor anlamıyorum ki."
Berat kahkaha atmaya başladı.
"Gülme. Ciddiyim ben. Sonuç olarak. Çakma sevgiliye ihtiyacım var."
"Tamam. Onu hallettik. Başka?"
"Ne başka?"
"Bu kadın bizi sorgular kesin. Birşeyler bulmamız lazım. İşte tanışmadır. Sevgili olunan andır. Güzel anılardır falan."
"Bizim gayet güzel anılarımız var bence. Tanışma hikayemiz de gayet güzel. Sadece sevgili olma kısmı eksik. Onu da tamamladığımızda zaten gayet iyiyiz."
"Bencede."
"Eee nasıl sevgili olalım sence?"
"Kırmızı güller olsun deme lütfen. Kemandır falan o yılışık şeyleri istemiyorum."
"Ay öyle şeyleri bende sevmem zaten. O ne be vıcık vıcık."
"Tamam o zaman. Sevgili olduğumuz an bende."
"Tamam nasıl olucak?"
"Düşünücem gidene kadar."
Sırıttım. Aşırı tatlı değil mi ya? Evet öyle. Aşırı tatlı. Çok da yakışıklı. Thor gibi. Ay Allahım kalp dayanmaz böyle insana.
"would you open music my dear?"
"Of course my darling."
"Havaya girdim."
"Hahahahahaha bendee."
Bu sefer telefonumdan müzik açtım.
Billie Eilish - bad guy
"Bu kız cidden çok iyi" dedi
"Kesinlikle öyle. Bayılıyorum Billie'ye."
"Billie cidden çok güzel bişey"
Berat arabayı bizim evin önünde durdurdu. Kapıyı çaldığımızda ellerimizi birleştirdi.
"Hazırız"
Annem kapıyı açtığında ilk önce bana sonra Berat'a sonra da birleşmiş ellerimize baktı.
"Hoşgeldin kuzum." Annemin şaşkınlığı konuşmasından belli oluyordu.
"Hoşbulduk annecim."
Berat içeri girip annemin elini öptü.
"Merhabalar efendim. Berat ben"
"Hoşgeldin oğlum. Memnun oldum. Elif bende"
"Biliyorum efendim."
"Elif Teyze yeterli oğlum."
Berat gülümsedi. Bende içeri girdim.
"Elifçiğim buyur. Çakma damadın."
"Düzgün konuş kız" deyip kıkırdadı annem.
"Ben Çisil yakın bir arkadaşıyım. Aynı zamanda Ahmetin de. Yardım etmek istedim."
"Ay biliyorum oğlum seni ben. Çisille konuştum, Ahmetle konuştum. Hadi geçin geçin. Çaktırmıyor ama Cavidan çatlayacak meraktan. Sevgilisiyle geliyor Çisil dedim."
Kısık kısık konuşan anneme güldüm. Beratla ellerimiz tekrar birleşti ve salona geçtik. Bizi ilk böyle görmeleri tüm düşünceleri yıkardı.
İçeriye girdiğimizde herkesin göz bize döndü. Herkes dediğim dört kişilerdi.
Ayşe Teyze
Nejla Teyze
Havva Teyze vee tabikide Cavidan Teyze.
Hoşgeldiniz dedikten sonra hepsinin elini öpüp yerimize geçtik.
"Çisilciğim, tatlım sevgilin olduğunu bilmiyordum. O yüzden birini çağırmıştım. Seninle tanışsın diye."
"Keşke anneme veya bana söyleseydin Cavidan Teyzeciğim."
"Ay kız ne biliyim ben"
"Berat rahatsız olabilir Cavidan Teyze. İptal edersen çok sevinirim."
"Nereden biliyorsun canım ra-"
"Çünkü o benim sevgilim Cavidan Teyze. Tabiki de bilicem. Ki huzursuz olmakta da haklı. Ben olsan çok rahatsız olurdum. Keşke haber verseydim. Her seferinde söylüyorum size. Hoşlanmıyorum böyle şeylerden."
"Ay tamam canım. Ama yani.. O da doktordu hem-"
"Cavidan Hanım" dedi Berat.
"Lütfen iptal eder misiniz? Çisil haklı. Sevgilime yanımda 'talip' gelmesini pek hoş karşılamam."
Elimi tuttu Berat.
"Eminin beni anlıyorsunuzdur. Değil mi?"
"Tamam canım. İptal ederim onu ben."
"Teşekkürler."
Dönüp Berat'a baktım. Ve aklımdan onu öpmek geçti. Yeminle zor tuttum kendimi. Sen nasıl bişeysin anlamadım ki. İki dakkada süt dökmüş kesiye döndürdü kadını. Hemde beni anlamıştı. Cidden... iyi arkadaştık galiba... arkadaşlık...
off neyse bu çelişkiye şimdi girmeyeceğim..
Ve hayır Çisil, o gamzeyi öpmek istemiyorsun Çisil.
"Nee ne zaman tanıştınız. Kız Çisil anlat hadi"
"Ahmet sayesinde tanıştık. Sonra ben Mardin'e doktorluk yapmak için gittiğimde orda karşılaştık. Çok güzel vakit geçirdik."
"Vaay. Mardinli misin oğlum?"
"Evet efendim."
"Aşiret falan mısınız oğlum siz?"
Berat güldü.
"Onlar yıllar önce bitmiş, eski şeyler. Normal bir aileyiz. Mardin öyle bir yer değil."
"Ay ne güzel ne güzel. Çok yakışıyorsunuz maşşallah."
"Ay nazar değdireceksin Cavidan tahtaya vur."
"Eee anlayın bakalım. Nasıl sevgili oldunuz?"
"Ben İstanbul'a Beratsız dönünce anlamıştım."
"Bende onu havaalanına bırakırken. Sonra apar topar İstanbula attım kendimi."
"Ayol nasıl oldunuz kız düzgün anlatsana"
"Şöyle-"
"Bir dakika sevgilim. Ben anlatabilir miyim?" Dedi Berat.
"Tabi canım. Hem sen daha iyi anlatıyorsun."
"Ben kendimi direk Çisil'in yanında buldum. Çünkü o beraber mükemmel vakitlerimizden sonra, üç gün bana asır gibi gelmişti. Yanına gittiğimde sanki kurumuş bir çiçeğe su vermişti, çorak bir toprağa can gelmiş gibi hissettim. Anın sarhoşluğu ile açıldım Çisil'e. Herşeyi söyleyerek. Onu nasıl güzel sevdiğimi ve hep yanımda olmasını istediğimi. Onunla beraber çok şey yapmak istiyorum. Mesela şu ana kadar yaptığım ne varsa, hepsini tekrarlamak istiyorum. Çünkü biliyorum ki Çisille her yer daha güzel."
Dayanamadım. Buna nefis, bu konuşmaya kalp dayanmazdı. Öptüm güzel gamzelerinden. Ki bu his,daha demin Berat'ın anlattığından farksızdı. Dudaklarım can buluyordu bu gamzelerde. Allah belamı vermesin öyle oluyo. Valla bakın.
"Çok güzel anlattın sevgilim."
"Her anlattığımda mutlu oluyorum."
BENDE İNSANIM BENDEE
BENDE NSANIM
BEEENNDEEEEE
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mardinde İstanbullu Doktor
Teen Fictionİstanbuldan staja, Kadın Doğuma ihtiyaç olan Mardine giden Çisil. Ailesinin isteği üzere Mardine dönen Berat. İkisinin karşılaşması ama aslında ikisinin daha önceden zaten tanışmış olmaları. Kadınlara çok değer veren ama üstüne kuma alan veya kar...