öğleden sonra güneş ışığı gürültülü pub içine biraz ışık gönderin. Ozanlar şarkı söylüyorlardı ve paralı askerler yüksek sesle konuşuyorlardı. Lucien, bar masalarının yanında oturan güzel kadınların olduğunu fark etti.
Kalabalığın içinden iterek, Lucien nihayet tezgahın yolunu sıktı.
"Herhangi bir içecek?"Cohn kıllı başını kaldırmadan sordu.
"Benim, Lucien."
Cohn, Lucien'in yüzünü gördüğünde şaşırdı.
"Kendine ne yaptın?"Sakalı endişeyle eğildi, " bekle... Jackson geldi ve seni daha önce sordu... başın dertte mi, oğlum?"
Lucien, bir kez daha olanları tekrarlamaya istekli değildi. "Ben iyiyim, Cohn. Sorun çözüldü ... bana okumayı öğretebilecek bir öğretmen aramaya geldim."
"Oho! Bunu sen mi yaptın?! Gangsterleri soymadın, değil mi? " Şimdi Cohn daha da şaşırdı.
Lucien'in cohn'a kısaca neler olduğunu açıklamaktan başka seçeneği yoktu. Bunu duyduktan sonra, Cohn çok etkilendi.
"Lucien! Sen ve John artık gerçek adamlarsınız! Sizinle gurur duyuyorum çocuklar!"Gazozunu yudumlarken, yüzü kırmızıya döndü," ama dikkatli ol, hem sen hem de John. Şans bir şövalye squire intikam almak cesaret ince olmasına rağmen, ama yine de, piçler dikkatli olun ... asla bilemezsiniz."
Lucien ciddiye başını salladı.
Cohn garip desen ve sembollerin bir listesi olan bir kağıt çıkardı. " Okuyamıyorum, "diye güldü ve devam etti," ama bir pub sahibi olarak, hatırlamanıza yardımcı olacak bir şey koymanız gerekiyor."
Listede, burada kayıtlı ve öğretmeye istekli olan bir grup bilim adamı vardı. Cohn isimleri yüksek sesle konuşurken, Lucien listenin yanında bir not üzerine yazılmış tanıdık bir isim fark etti.
"Victor? Az önce Bay Victor mu dedin?"Lucien cohn'u durdurdu.
"Evet, onu tanıyor musun?"
"Onunla bir kez birlikteyken tanıştım."Lucien isme baktı," ama o bir müzisyen, değil mi? Adının yanında da bir not yazmışsın."
Bıyığını döndüren Cohn, listeye bir göz daha baktı ve başını salladı. "Evet, bahsettiğimiz aynı Victor."
"Salonda bir oyun sunacağını duydum. Onu son gördüğümde oldukça meşguldü."
Cohn güldü. Gerekti bu yüzden. Mezmur salonunda oynamak için bir şans olması düşündüğünüzden daha da zordur. Bunu diğer konuklardan da duydum."Cohn bir bar sandalyesine tırmandı, " altı ay önce, Bay Victor salondan davet aldı. O zamandan beri, diğer tüm sunumlarını, hatta syracuse'daki sunumunu, hazırlığına odaklanmak için geri çevirdi. Son birkaç aydır birikimlerini araştırıyordu."Cohn omuzlarını silkti.
"Ama neden müzikle ilgili başka bir iş bulamıyor?"Lucien sordu.
"Hiçbir fikrim yok, evlat."Cohn gazozundan bir yudum daha aldı, " bu müzisyenler ... bazen oldukça hassas ya da deli olma eğilimindedirler. Sanırım Bay Victor'un da dikkatini dağıtmak için bir şeye ihtiyacı vardı. Kim bilir, o sanatçılar..."
Bay Victor, Lucien hakkında son kez bir izlenim bıraktı.dernekte tanıştıklarında. Hatta bilmediği diğerleriyle karşılaştırıldığında, Lucien müzisyenin iyi bir seçim olacağını hissetti.
"Bay Victor'u nasıl bulabilirim?" diye sordu.
..
.... Gesu Bölgesi, en tanınmış enstrüman olan gesu kemanından sonra seçildi ve Aalto'daki çoğu müzisyenin toplandığı yerdi.
Büyük ağaçlar, caddenin her iki tarafında durdu, dalları boyunca güneş ışığı, zeminde desenler oluşturan hafif titreyen altın parçalara dağıldı. Işık gölge ile karışık. Sokak resim gibiydi.
Cohn'un sunduğu adresi bulmak Lucien'i çok uzun zaman aldı. Birkaç kez kaybolduktan sonra, sonunda Victor'un evinin önünde duruyordu, n. 12, Snehva Caddesi.
Yeşil sarmaşıklarla kaplı iki katlı küçük bir binaydı. Burada her şey sessiz ve zarifti. Her şey yolunda giderse, Lucien takip eden iki ay boyunca okuma derslerine sahip olacaktı, bu da tüm hayatını değiştirmesine yardımcı olabilirdi.
Kapıyı yavaşça çalıyor, Lucien biraz gergin. Yakında demir kapı'nın içine bir hizmetçi geldi. Kaba ve eski kıyafetler giyen bir çocuk olan Lucien'i görünce kaşlarını çattı.
"Evet?"Soğuk bir şekilde sordu.
Lucien açıkladıktan sonra, hala şüphe içindeydi, " ayda beş Nars. Önce öde. Emin misin?"
Lucien'in beklediği gibi, parasını çantadan çıkardı. "Evet, eminim."
Hizmetçi şaşırdı. Bu zavallı çocuğun bedelini ödeyebileceğine inanamıyordu. Ünlü bir müzisyenin hizmetçisi olarak, ayda on Nars kazandı ve her ay sadece bir tane kurtarabilirdi, bazen daha da az.
"Bay Victor yüksek bir üne sahiptir. Belediye binasında tanıdıkları var." Kapıyı açarken, hizmetçi hala lucien'i şüphe ile izliyordu. Adamın bu kadar çok parayı nereden bulduğunu kim bilebilirdi ki?
Lucien hiçbir şey söylemeden gülümsedi. Hizmetçinin tavrı onun beklentisi içindeydi. Rahatsız hissediyor musun? Bu zengin ve güçlü aitti.
Hizmetçiyi bahçeden takip etti ve orada bekleyen ahşap kapının önünde durdu. Birkaç dakika sonra hizmetçi tekrar ortaya çıktı.
"Beni içeride takip et. Daha sonra Bay Athy, steward için öğrenim ücreti verebilir."
Bir çay masası, bazı kahverengi kanepeler ve küçük masalar ile dekore edilmiş oldukça geniş bir salondu. Diğer tarafta ince gül ağacından yapılmış uzun bir yemek masası vardı.
Victor da burada birkaç öğrenci var. Çalışması hepsi için çok küçüktü. Salonda oturdular. Orada oturan beş erkek ve üç kız vardı, hepsi oldukça genç, muhtemelen on üç ile yirmi arasında.
Quills ve kağıtlar küçük yuvarlak masalarda önlerinde yatıyordu. Bazıları bir şey yazıyordu, bazıları ise düşük bir sesle mırıldanıyordu ya da okuyordu.
Lucien'in gözlemine göre, öğrenciler de farklı geçmişlerden geldi: bazıları mütevazi bir doğumdu ve diğerleri oldukça terbiyeli giyiniyordu. İkincisi genellikle soylu ailelerden geliyordu. Çoğu aile unvanları miras nitelikli değildi ve nimet eeither aktive edemedi. Bu çocuklar için zarif bir müzisyen olmak oldukça iyi bir seçimdi.
Kırmızı ceketini giyen Bay Victor, etrafta dolaşıp öğrencilere tek tek yardım ediyordu.
Etrafa bakınca, Lucien steward'ı iyi siyah takım elbisesiyle fark etti. Siyah beyaz karışık saçlarından ve buruşuk yüzünden artık genç olmadığını söyleyebilirdi. Ama orada dikilip ciddiydi.
Steward bir beyefendiye benziyordu, Lucien düşündü. Ona doğru yürüdü ve sesini düşürmeye çalışarak sordu.
"Affedersiniz, siz Bay Athy misiniz?"
"Evet, öyleyim. Adınızı ve geçmiş çalışmalarınızı öğrenebilir miyim?"
"Evet, elbette ... Ben Lucien. Lucien Evans. Daha önce okumayı hiç öğrenmedim."O konuşurken, Lucien beş Nars çıkardı.
Parayı alarak, Athy etkilendi. Görünüşe göre, genç delikanlı fakir bölgedendi. Aderon'daki çoğu genç, tecrübesine dayanarak oldukça kaba davranırken, Lucien oldukça kibar ve olgun göründü.
Sonra Athy Victor'a yürüdü ve ona biraz fısıldadı. Victor döndü ve Lucien nazikçe başını salladı, yedek bir koltuğa işaret etti.
Öğrenciler sadece Lucien'i fark ettiler ve yeni sınıf arkadaşlarına kapıda merakla bakıyorlardı. Siyah saçlar, gözler ve iyi şekillendirilmiş özellikler ... yeni adamın yakışıklı bir yüzü vardı. Ama keten kıyafetler ve düz ayakkabılar giyiyordu. Temiz olmalarına rağmen, ilk görüşte Lucien'in kötü bir arka plandan geldiğini söyleyebilirlerdi.
"Fakir okumak öğrenmek istiyor?" Bu onların ilk düşüncesiydi.
Yakında çoğu başlarını indirdi ve tekrar çalışmaya geri döndü. Sadece sıradan ailelerden olanlar hala ona dikkatle bakıyorlardı.
Lucien oturduğu anda, yanındaki çocuk bilinçaltında Lucien stank gibi biraz uzaklaştı.
Lucien rahatsız hissetmedi. Elini hafifçe salladı ve yeni kağıdını ve tüyünü çıkardı. Yeni gelmişler. Lucien onları Sol Yumruklarıyla satın aldı.
Victor bir süre sonra lucien'e geldi, elinde siyah sert kaplı bir kitap vardı.
"Lingua Franca ve temel dilbilgisi standart telaffuz, yeni başlayanlar için çok uygundur. Sayfa 1, Bölüm 1'e dönün. Otuz iki harfin telaffuzundan başlıyoruz."Victor nazikçe söyledi.