kanepeden ayakta, Victor ellerini nefis alkışladı, " Tamam. Bay Rhine ve Bay Shavell birkaç gün önce klavsenlerin gelişimini tamamladılar. Bugün yeni klavsen deneyelim! Hepiniz gelebilirsiniz! Hatta artık bir harpsichord dememem gerektiğini hissediyorum, çünkü sesi, aralığı ve hacmi artık tamamen farklı. Benim için, yaylı çalgılarda bir devrim!"
Yüzündeki sevinci gören Lucien, Bay Victor'un gelişmeden çok memnun olduğunu söyleyebilirdi.
"Bay Victor, klavsen gelişiminin başlatıcısı olarak, yeni buluşa resmi bir isim vermek isteyebilirsiniz." Üst katta yürürken, lott öğretmeniyle gurur verici bir şekilde konuştu.
"Evet, Ren, Shavell ve ben aslında daha önce adı hakkında konuştuk. Ancak, hiçbirimiz bunun için uygun bir isim bulamadık."Victor yüzünde hafif bir gülümseme ile Lucien baktı, " Lucien, senin fikrin nedir?"
"Benim fikrim?"Lucien biraz şaşırdı.
"Elbette, buna küçük bir katkı yapmadınız. Önerinizi duymak isteriz."Victor," dedi Ren, mekanik gelişmişliğini takdir etti, bu yüzden ona mekanik klavsen adını vermek istedi. Ben mean...Mr. Ren müzikte bir yetenek, ama kesinlikle yeni bir müzik aleti adlandırma iyi değil. Mekanik klavsen bana hiç doğru gelmiyor.
"O zaman fikriniz nedir, efendim?"Lucien sordu.
"Um ... yeni bir isme sahip olmayı tercih ederim. Klavsen ve lavta bu yeni müzik aleti hem birleştirir özellikleri ve selefine göre sesleri çok daha geniş bir yelpazesi var. Bu yüzden isminin superchord olmasını öneririm!"
" ......" Lucien de dahil olmak üzere, mevcut öğrencilerin hiçbiri bu isme doğru ne söyleyeceklerini bilmiyordu.
"Peki,' pianoforte ' adı ne olacak?"Lucien belirsizlikle söyledi.
"Piyano? Oldukça yeni bir isim, ama biraz garip geliyor."Victor düşüncelerle çenesini eliyle ovuşturdu.
"Yeni enstrümanın ürettiği sesler, klavsenin neler yapabileceğinin bir uzantısıydı."Lucien garip ismi mantıklı hale getirmeye çalışıyordu. Lucien, dünyasında, İtalyan harpsichord yapımcısı Cristofori tarafından yapılan ilk piyanonun ilk "pianoforte"olarak adlandırıldığını biliyordu. İtalyanca, pianoforte "yumuşak yüksek sesle"anlamına geliyordu. Lucien adını tutmak istedi, çünkü bu dünyada bir enstrüman çalabilseydi, dünyadaki bir piyano ile neredeyse aynı olsaydı tatlı olurdu.
" Pianoforte... Pianoforte... "Victor ismi oldukça ilginç buldu," sadece'piyano ' ne olacak?"
Lucien, Victor'un adını takdir edeceğine çok şaşırdı.
"Adını sevdim, 'piyano'."Felicia, Lucien'in beklentisinin ötesinde daha da fazla anlaştı. Felicia, Lucien'in fikirlerinden herhangi biri için takdirini ilk kez gösterdi. Güzel yüzünde hafif bir allık ortaya çıktı " " neden bilmiyorum ... bir şekilde doğru isimmiş gibi hissediyorum."
Bay Victor biraz kafa karışıklığıyla başını salladı, " evet ... ben de aynı şekilde hissediyorum, Felicia. Piyano... sanki piyano ... garip ... "
" Evet ... ben de böyle hissediyorum."Lucien biraz gergindi. Hem Bay Victor hem de Felicia'nın neden isme karşı özel bir his duyduğunu anlamadı. Aceleyle, konuyu değiştirdi " " üst kattaki uygulama odasında müzik çalan birini duyabiliyorum."
"Evet, Bay Rhine bugün burada. Bahsetmedim mi?"Victor sevinçle cevap verdi.
Felicia'nın yüzü şimdi olgun bir domates kadar kırmızıydı.
Ren 'piyano ' önünde oturuyordu, saçları gümüş ve onun jest büyüleyici. Omuzlarını ve kollarını hareket ettirmeden, parmakları piyano klavyelerinde dans ediyordu ve müzik aletinden güzel bir müzik parçası akıyordu.
Onlar şarkının sevinçleri kendilerini indulged. Ren çalmayı bitirene kadar kimse ses çıkarmadı. Tüm öğrenciler ve Bay Victor muhteşem performans için alkışlamaya başladı.
"Bay Ren! Mükemmel bir kemancı olarak, klavikord oynama becerinizin de harika olması şaşırtıcı."Felicia'nın gözleri parlıyordu, " performansınız Bayan Silvia'nın kadar iyiydi!"
Tezgahtan duran Ren, sağ eliyle göğsünde zarif bir şekilde eğildi. Farkı görmek için hem klavikorda hem de piyanoda aynı şarkıyı çalmaya çalışıyordu. Felicia'ya döndü ve gülümsedi, " gururum okşandı, Felicia. Ama Bayan Silvia ile asla rekabet edemem. Sonuçta bu şarkıyı yazan oydu."
Bayan Silvia Aalto en iyi lavta oyuncu oldu. Klavikord nispeten küçük bir alanda oynamak için ideal olduğu için, bir oturma odasında veya hatta yatak odasında olduğu gibi, Bay Silvia genellikle asil bayanlar tarafından yerlerinde oynamaya davet edildi. Bayan Silvia'nın Prenses Natasha'nın yakın arkadaşı olduğu ve bu nedenle dernekte yüksek bir üne sahip olduğu söylendi.
Ren oynarken, Lucien parmaklarının hareketine daha fazla dikkat etti. Aynı zamanda, ruh kütüphanesinde aradı ve başvurmak için bazı yararlı kitaplar buldu. Bu kitaplara göre, bir müzik aletinin modifikasyonu, parmaklardaki değişikliklerin yanı sıra bütünsel stilin ana sebebiydi. Yanlarında duran piyanonun seksen sekiz anahtarı ve farklı pedalları vardı, ki bu zaten dünyadaki modern bir piyanoya çok yakındı. Böylece Lucien, modern piyano parmaklarının onu çalmanın en iyi yolu olması gerektiğine inanıyordu.
Yeryüzünde, insanlar her elin üç parmağıyla klavikor oynarlardı. Sonra ünlü piyanist Bach, başparmaklarını ve küçük parmaklarını kullanmaya başladı. Piyano popülaritesini kazandığında, Chopin de onun başparmak ve küçük parmak ile siyah tuşları oynayarak parmaklar ikinci bir devrim yaptı.
Lucien zihninde temel modern parmak kitaplarını incelerken, Victor Ren'e enstrümanın yeni adını anlattı. Ren'in de ismi sevdiği ortaya çıktı.
"Buraya gel, Lucien. Piyanonun önünde otur. Sana temel parmak izlerini göstereceğim."Victor ona söyledi.
Lucien biraz heyecanla Bay Victor'a doğru yürüdü. Ancak, bankta oturduğu anda, Lucien bir şeylerin doğru olmadığını hissetti. Piyano için biraz fazla kısaydı.
"Bay Victor, daha uzun bir Bank alabilir miyim?"Lucien sordu.
"Neden? Bay Ren çok daha kısa değilsin. Yükseklik iyi olmalı."Victor biraz şaşırdı.
Kollarını uzatan Lucien, Bay Victor'a göstermeye çalıştı, " ama eğer bu yükseklikte bir bankta oturursam, sadece parmaklarımı ve bileklerimi kullanabilirim. Alt ve üst kolumu ve omzumu kullanmak istersem, daha uzun bir tezgaha ihtiyacım var, aksi takdirde çok garip olurdu."
"Çünkü kollarınızı ve omuzlarınızı kullanmamanız gerekiyor. Bu çok kaba!"Victor oldukça ciddiydi, " barlarda gördüklerinizi unutun. Bay Rhine'in nasıl oynadığını gördün, değil mi? Kollarını ve omuzlarını hiç kullandı mı?"
Victor'un tepkisi Lucien'in beklentisi içindeydi. Modern piyano parmak gün geri birçok ünlü piyanistler tarafından kabul edilmesi oldukça zordu. Gözlerinde, Franz Liszt gibi modern parmak kullanan piyanistler kaba davrandılar. Kollarını ve omuzlarını zihninde sallamanın yolu çok barbarca görünüyordu ve piyanoyu parçalamak gibiydi.
"Evet, Lucien. Barlardaki oyuncular iyi eğitimli değiller. Biliyorum ... umm ... muhtemelen o ortamda büyüdün, ama şimdi buradasın. Şimdi asil müziğin ne olduğunu görmenin zamanı geldi."Şansı ele geçiren Herodot, Lucien'in sözleriyle alay etti.
"Bay Victor, piyano yeni bir müzik aleti."Lucien sakince açıkladı," bir müzisyenin enstrümanı nasıl çaldığını, onun özelliklerine bağlı olması gerektiğini hissediyorum. Harpsichord'un bir uzantısı olarak, piyano hem hacim hem de aralıkta üstündür. Kol ve omuz gücüyle, özelliklerinin daha iyi bir şekilde sunulabileceğini hissediyorum."
Ren ileri bir adım attı ve Victor gülümsedi, " Ben Lucien katılıyorum. Birkaç yıl önce parmaklarla ilgili tartışmayı hatırlıyor musun? Muhtemelen onunla tekrar gerçek bir fark yaratabiliriz."
Victor bir süre düşündü ve sonunda, "Tamam, belki bir şans verebiliriz. Ama Lucien, eğer daha sonra yanlış kabul edilirse, yanlış hareketleri unutmak ve tekrar başlamak uzun zaman alacaktır. Bunu yapmak istediğine emin misin?"
Lucien, Bay Victor'a kararlı bir bakışla başını salladı.
Diğer öğrencilerin gözünde Lucien, Bay Victor ve Bay Rhine'i bu aptal şekilde etkilemeye çalışan kibirli bir çocuktan başka bir şey değildi.