Elena endişeyle salonda Lucien bekliyordu. Çalışmanın ilk gününde Geç kalmak, yönetmen Bay Hank üzerinde kesinlikle iyi bir ilk izlenim bırakmaz.
Başka bir resepsiyonist, Cathy, meslektaşına gülümsedi ve şaka yaptı, " Elena, kimi bekliyorsun? Tatlım senin?"
"Hadi, Cathy. Bir arkadaşımı bekliyorum. Bugün ilk günü dernek için çalışıyor."
Elena konuşurken, Lucien salona geldi.
"Tanrıya şükür, buradasın, Lucien."Elena tezgahtan çıkıp Lucien'e doğru yürüdü," neden bu kadar yorgun görünüyorsun? Hasta mısın?"
Lucien korkunç görünmesi gerektiğini biliyordu. Ruhunun yaralanmasından kaynaklanan baş ağrısı ona tüm yol boyunca işkence ediyordu. Burada acele ettikten sonra, oldukça baş dönmesi hissetti.
"Şey... ben öyle düşünüyorum. Ama ben iyiyim. Sorduğun için teşekkürler Elena."Lucien, bugün uzun beyaz bir elbise giyen Elena'ya gülümsedi. "Sanırım Bay Hank'le tanışacağız, değil mi?"Lucien sordu.
"Evet, öyleyiz."Elena üst katta yürümeye başladı ve Lucien tarafından takip edildi, " endişelenmeyin. Pazar asla yoğun bir gün, ya da diyelim ki, iş genel olarak meşgul değil."
Bay Hank, her zaman iyi bir takım elbise giyen orta yaşlı ciddi bir adamdı. Bazı temel soruları sorduktan sonra Bay Hank başını salladı ve Elena'dan Lucien'i doğrudan kütüphaneye götürmesini istedi.
Kütüphane ikinci kattaydı. Ona doğru ilerlerken, Elena diğer kütüphaneciyi Lucien'e anlatmaya çalışıyordu " " adı Pierre Sandor. İkiniz de kütüphanede sabah vardiyasında çalışıyorsunuz. Tamam bir adam. Sana zor anlar yaşatacağını sanmıyorum, o yüzden endişelenme. Ama o biraz ... "Elena birkaç saniye durakladı, " garip."
Pierre adlı adamın da dernekte bazı bağlantıları olmalı, ya da sadece bir kimse olsaydı burada bir kütüphaneci olarak çalışma şansı olmazdı. Lucien sadece kendi işini yapmak ve mümkün olduğunca sorun önlemek istedim.
Müzik kütüphanesi büyük ve sessizdi ve burada binlerce değerli müzik kitabı, dergi ve gazete toplandı.
Ahşap tezgahın arkasında oturan, tablaturayı dikkatle okuyan sadece siyah saçlı bir genç adam vardı. Lucien'in gözünde, adam büyük bir müzik hayranı gibi görünüyordu.
"Pierre, Pierre ..." Elena dikkatini çekmeye çalıştı, " bu yeni kütüphaneci, Lucien."
Son olarak, Pierre başını kitaptan kaldırdı. Kahverengi gözleri biraz karışık görünüyordu.
"Günaydın Elena! Bugün günlerden ne ... pazar?"
"Memnun oldum, Pierre. Ben Lucien Evans, yeni kütüphaneci."Lucien kendini sıcak bir gülümseme ile tanıttı.
Yeni meslektaşının önünde durduğunu fark eden Pierre, tezgahtan çıktı ve Lucien'i selamladı, " tanıştığımıza memnun oldum, Lucien. Ben Pierre Sandor."
El sıkıştıklarında, Pierre sinsi bir gülümseme koydu," Lucien, kendini biraz ... "
" neden bahsediyorsun, Pierre?"Elena karıştı.
Pierre," sadece erkeklerin sohbeti " diye cevap verdi.
Omuzlarını silkerken, Elena Lucien'e fısıldadı, " görüyorsun. Sana söyledim ... ve şimdi gitmeliyim, Lucien. Buradaki kitapları iyi kullanın ve çok çalışın."
Elena gittikten sonra, Pierre lucien'i etrafta göstermeye başladı. Yürürken, Lucien ile rahatça konuştu " " Umm ... bazen garip bir şekilde konuşuyorum. Eğer anlamıyorsan, sözlerimin seni rahatsız etmesine izin verme."
"Ben sana soruyor bana 'nakarat kendime' de bir rahat konuşabilir?"Lucien sordu.
"Hayır, bu ciddiydi. Bizim yaşımızdaki çocuklar kendimizi çok fazla boşaltabilir ... Umm, neden bahsettiğimi biliyorsun."
Lucien ne diyeceğini bilmiyordu. Şimdi Lucien'in gözünde, Pierre büyük bir müzik hayranı ve biraz kötü görünüyordu.
Lucien'in kütüphaneci olarak yapması gereken temel şeyleri tanıttıktan sonra Pierre kendini biraz uzattı ve " sadece dernek üyeleri bu kütüphaneye erişebilir, bu yüzden burada asla meşgul değildir. Müzisyenlere karşı kibar olmayı unutma. Burada daha fazla zaman geçirebilirsin, ben de gidip iyi huylu Clavier'ın tadını çıkaracağım."
Müzikten bahsederken gözleri parlıyordu.
"Tabii."Lucien yalnız bırakılmak için istekli daha fazla oldu. Ruh kütüphanesi ile Lucien, her zaman en sevdiği konileri toplayan bir sincap gibi daha fazla kitap saklamaya çalışıyordu.
Lucien hızla bir kitaptan ayrıldı ve kitabın bir kopyası ruh kütüphanesinde anında ortaya çıktı. Sonra Lucien doğrudan diğerine döndü.
"Hey, orada ne yapıyorsun?"Pierre şaşkın bir şekilde sordu. Daha uzaklaşmamıştı.
"Hasarlı olup olmadığını görmek için burada rastgele bir kontrol yapıyorum. Sonra onları not alabilir ve derneğe rapor verebilirim."Lucien hemen bir bahane uydurdu.
"Sen bir kadın kadar dikkatlisin, Lucien."Pierre yorumladı.
Aşağıdaki dört saat içinde kütüphaneyi sadece iki müzisyen ziyaret etti. Lucien böylece orada yüzlerce kitap toplamayı başardı. Kolları onları leafing oldukça boğaz hissettim.
Kitaplar sadece müzik değil, dünyanın birçok yönünü kapsıyordu. Lucien mümkün olan en kısa sürede dünyayı daha iyi anlamak istedi.
............
Lucien, öğle saatinin yaklaşık yarısında işini bitirdi. Kütüphaneden ayrılırken, Pierre hala elinde bir ekmek ile müziğe daldı.
Daha sonra Lucien Bay Victor'un evine gitti ve çalışmasına devam etti.
Sonraki birkaç gün içinde hayat oldukça huzurluydu.
Bir akşam, John geri geldi. Etrafta kimse yokken Lucien'e o gün neler olduğunu anlatmaya başladı.