7

754 17 3
                                    

Morgen is die stomme familiedag! Ik heb er echt geen zin in. Ik heb Ryan al geappt of hij met me mee wil gaan, maar hij heeft nog niet gereageerd. En het is al morgen! Weet je, ik ga wel even langs. Ik verveel me toch rot. Jordy ligt nog te slapen, dus ik hoop dat hij nog even een kwartiertje langer blijft slapen. Dan ga ik eens even een date regelen. Naja, natuurlijk geen echte date, maar meer een vriendschappelijke date, als je snapt wat ik bedoel.

Het is nu juni dus ik hoef geen jas aan en anders Ryan woont naast me dus het is super kort lopen. 3 stappen letterlijk. Ik luister nog een laatste keer of ik niets hoor boven en als dat niet het geval is loop ik naar Ryan's huis.

Na de bel 3 keer ingedrukt te hebben, doet Jack de deur slaperig open. (Dat is een van de huisgenoten van Ryan, de andere heet Jonathan.)
"Hey", vraag ik, "is Ryan er toevallig ook?"
"Jah, volgens mij zit hij boven. Kom verder! Waar is Jordy eigenlijk?"
"Die ligt nog te slapen. Ik ben niet van plan om hier heel lang te blijven hoor, maar ik had even een dringende vraag voor Ryan."
"Hij ligt helemaal alleen!?" vraagt hij verontwaardigd. "Dat arme ziel!"
"Uhm", zeg ik ongemakkelijk, "hij sliep nog zo lief en ik dacht, ik laat hem nog even slapen."
"Zal ik ben op hem passen anders?"
"Uhm", zeg ik weer, (lekker orgineel!) "is goed." Als ik hem de huissleutel wil geven zegt hij: "Hoeft niet hoor! Ik heb er zelf ook één!" Hij laat een sleutel voor mijn ogen heen en weer zwaaien.
Oké, denk ik bij mezelf. Die heb ik hem niet gegeven. Ik krijg hem vragend aan. Jack's ogen vliegen heen en weer tussen de sleutel die hij in zijn hand heeft en de voordeur.
"Oké, ik ga er vandoor, doei!" zegt hij en hij gooit de deur achter zich dicht voor ik iets kan vragen.
Ik moet lachen, nu snel naar Ryan.
Ik ren de trap op naar boven. Als ik voor Ryan zijn kamerdeur sta, besluit ik maar te kloppen, want je weet maar nooit in wat voor staat hij nu is. En met staat bedoel ik, de staat van zijn kleren, of zijn niet bestaande kleren. Ik ben namelijk al wel eens bij hem naar binnen gestormd terwijl hij, laat ik het zo zeggen, niets aan had en dat was vet gênant, dus daar heb ik niet nog een keer zin in. Wow wat een lange zin. 
"Wat?!" bromt Ryan.
"Hey, kan ik binnenkomen?"
"Sharon? Ja hoor."
Ik duw de deur open.
"Hey!" zeg ik. "Ik heb even een vraag. Morgenavond heb familiedag en je weet hoe mijn familie is." Ryan kijkt me vragend aan. "Ze weten al van Jordy maar ze weten niet dat ik niet weet wie de vader is. En ze zijn zijn van mening dat een alleenstaande tiener met een baby raar is. Duss...", ik wacht even, "zou je mee kunnen als mijn 'date' en als de vader van Jordy." ratel ik.
"Je vraagt me dus uit, als ik het goed begrijp?" vraagt hij lachend.
Ik draai met mijn ogen. "Je weet wat ik bedoel!"
"Hoe graag ik ook met je mee uit zou willen, ik moet morgenavond naar mijn ouders toe. Ik ben er echt al veel te lang niet geweest. Ik heb trouwens wel een geweldig idee wie je mee zou kunnen nemen! Jonathan!"
Ik kijk hem met grote ogen aan. "Jonathan?!"
"Ik weet toevallig dat hij morgen niets heeft te doen! Tenzij hij weer naar een of ander gaar feestje gaat, maar je moet het even vragen."
"Is hij in zijn kamer?" vraag ik.
"Ja, volgens mij wel." antwoord Ryan.
"Oke, dan ga ik het even vragen." zeg ik terwijl ik weer naar de deur loop. "O ja, en Ryan, mag ik een sleutel?"
"Waarom?" vraagt bij hij verbaast.
"Omdat Jack, jij en ik denk Jonathan ook een sleutel van mijn huis hebben!"
Ryan krijgt een lichte blosjes op zijn wangen.
Ik moet lachen en zeg dan: "Ik verwacht de sleutel morgen in de brievenbus." Mijn grijns wordt nog breder. "Doei!" zeg ik terwijl ik de deur achter me dicht doe.

Ik klop op de deur van Jonathan.
"Hey!" zeg ik terwijl ik mijn hoofd op de hoek van de deur steek.
"Ik heb effe een vraag." En dan vertel ik het verhaal voor de honderdste keer. Zo voelt het in ieder geval.
"Ja hoor, is goed." zegt Jonathan.
"Super!" zeg ik terwijl ik hem om de hals vlieg. "Ik app je de tijden nog door! Byee, ik ga weer vlug naar Jordy!"

ººº

Het is middag en ik loop door de stad met Jordy in zijn kinderwagen. Ik moet nog even een leuke jurk kopen voor morgen! Vrolijk duw ik de kinderwagen de Zara in. Lilly moest leren en Bailey is nog weg dus daarom shop ik alleen. Het is erg druk in de winkel. Ik zie twee oude vrouwtjes samen smoezen. Één zie ik naar me wijzen. Mij boeit het niet zoveel. Ja ik ben nog erg jong en ja ik heb al een kind, maar het is het liefste schatje wat je ooit ga tegenkomen, dus ha. Links van me zie ik een stelletje erg klef doen. Ieuww, doe dit ergens anders ofzo!

My perfect familyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu