"Wow, het uitzicht is hier echt prachtig!" We staan in, ik denk de achtertuin van het feest. Het is erg afgezonderd en je hoort bijna geen geluid meer van het feest. Ik kijk lachend naar de persoon naast me. "Hoe wist je dat dit hier was?" vraag ik. Ik voel me wankelen maar ik voel gelijk twee sterke armen om mij heen.
"Dit is het huis van een vriend van mij en hij liet mij dit een keer zien. Ik weet nog een veel mooier plekje dan hier. Zullen we daar naartoe gaan?"
Ik knik. Mijn ogen nemen degene naast me in zich op. Het voelt alsof ik duizenden vlinders in mijn buik heb. Als hij ziet dat ik naar hem zit te staren zegt hij: "Het plekje waar ik je mee naar toe wil nemen, is lang niet zo mooi als jij bent!"
Ik bloos een beetje. Hij neemt mijn hand in zijn hand en trekt me mee naar zijn auto. Ik heb niet zo heel veel verstand van auto's, maar ik zie wel dat dit geen goedkope is. Als hij de deur voor mij open doet en ik in wil stappen, pak ik hem snel beet omdat ik me een opnieuw voel wankelen. Opnieuw slaat hij gelijk zijn sterke armen om mij heen. "Wel voorzichtig zijn hè!" lacht hij. Dan leg ik mijn hand op zijn borst. Er komt een laag gebrom uit zijn keel omhoog. Dan drukt hij zijn lippen op de mijne. Ik ga er gewillig in mee, het is alsof ik me hoog in de wolken voel. "Je maakt me helemaal gek!" zegt hij als we met onze voorhoofden tegen elkaar uithijgen. "Als we hier blijven staan, dan komen we er nooit!" Na een snel kusje op mijn lippen duwt hij me, zacht, de auto in waarna hij zelf ook de auto in stapt. Hij zet wat zachte muziek op, en hij neuriet zachtjes mee. Hij heeft een prachtige stem, zelfs al neuriet hij alleen maar. Ik wilde dat deze avond nooit zal eindigen!Ik schrik op. Ik ga overeind zitten en veeg mijn haar uit mijn gezicht. Ik kijk op mijn wekker, maar zie dat het nog maar half 3 is. Wat was dat net? Een nachtmerrie? Maar een nachtmerrie is meestal iets engs en dit van net zou ik meer beschrijven als iets fijns. Waarschijnlijk was het maar gewoon een droom! "Misschien ging dit wel over wat er is gebeurt in L.A.?!" zegt een zacht stemmetje in mijn hoofd.
"Doe niet zo gek!" antwoord ik. "Als dat van toen is, dan had ik dat echt wel eerder herinnert hoor. Je verwacht dat niet meer 14 maanden later!"
Nadat ik weer in mijn bed ga liggen, val ik weer snel in slaap.ººº
Ik kruip achter de bank van angst. Ik snap niet hoe Bailey zo tegen Mama durft in te gaan! Ik weet niet waarover ze vanavond ruzie hebben maar het klinkt heftig.
"Hoor je niet in bed te liggen, schatje? hoor ik mijn vaders vriendelijke stem vragen.
"Ssst!" zeg ik zachtjes. Papa pakt mijn kleine handje beet en trekt me mee naar de trap naar boven. Mama en Bailey hebben niets door. Voordat ik er te ver weg van ben om nog iets te verstaan hoor ik een van de twee, ik denk Bailey, zeggen: "Ik haat je! Waarom ben je teruggekomen! Het was veel beter zonder jou, ga alsjeblieft weer weg!"
Ik schrik, wat bedoelt ze hiermee? Mama is helemaal nooit weggeweest. Ik hoor iemand de trap op stampen. Snel doet Papa de deur van mijn slaapkamertje achter ons dicht.
"Ga maar slapen schatje! Wat je net hoorde, was niets hoor. Maak je maar geen druk hoor, want Papa houdt van jou! Vergeet dat niet."
Hij geeft me een kus op mijn voorhoofd en even lijkt het alsof ik een traan op zijn gezicht zie lopen. Maar dat kan niet, want Papa huilt nooit!
Langzaam doe ik mijn ogen dicht. Voordat ik in slaap van voel ik nog een warm lichaam tegen mij aan schuiven. Ik merk nog dat het mijn zus is en dan denk ik: Alles komt goed, want Papa heeft het zelf gezegd!"Voor de tweede keer van deze nacht schiet ik wakker. Er rolt een traan uit mijn ooghoek. Ik wil hier niet aan denken, nooit meer! Na een uur onrustig te woelen in mijn bed, val ik eindelijk in een droomloze slaap.
ººº
De volgende ochtend word ik rond half 10 wakker. Vandaag is het zaterdag dus ik hoef niet naar school. Langzaam sta ik op en loop ik naar de badkamer. Daar vul ik mijn glas met water en drink hem leeg. Hierna was ik mijn gezicht. Ik kijk op naar de spiegel boven het fonteintje. Ik schrik een beetje als ik mijn gezicht zie. Je ziet gewoon aan mij dat ik afschuwelijk heb geslapen. Ik loop weer terug naar mijn slaapkamer om daar mezelf aan te gaan kleden. Ik moet Jonathan nog steeds een keer onder ogen komen. Ik heb hem na eergister niet meer gezien en ik vind dat hij uitleg verdient van mij. Maar ik denk niet dat ik hem ga vertellen dat ik getrouwd ben. Het is nog nauwelijks tot mij doorgedrongen. Ik ben gewoon getrouwd! Nota bene met iemand die ik helemaal niet ken! Ik doe wat mascara op. Mascara helpt echt goed om je wakkerder te laten lijken dan je in het echt ben. Natuurlijk schiet ik weer uit waardoor ik een grote zwarte streep over mijn gezicht heb. Nadat ik hem heb verwijderd loop ik naar Jordy's kamer om hem zijn flesje te geven. Ik neem hem mee naar beneden waarna ik een smoothie voor mijzelf klaar maak. Ik ben klaar voor deze nieuwe dag! Denk ik, hoop ik...
ººº
De bel gaat. Ik loop naar de deur toe met Jordy op mijn arm. Als ik de deur open doe zie ik Vince staan. Hij ziet er gespannen uit. "Wil je binnen komen?" vraag ik aan hem.
"Ja graag, dankje!" antwoord hij.
"Wat is er?" vraag ik zodra hij binnen is.
"Raad eens wie er vanavond op Schiphol aankomt?"
Ik krijg al zo'n donkerbruin vermoeden wie dat zou kunnen zijn. Ik kijk Vince met grote ogen aan. "Bedoel je degene die ik denk dat jij bedoelt?"
Langzaam knikt hij zijn hoofd heen en weer. "Ik wist niet dat hij zo snel al zou komen. Ik negeer hem soort van al sinds eergisteren. En vandaag kreeg ik een sms'je dat hij vanavond op Schiphol aankomt..."
Wow, dit gaat iets sneller dan gepland. Natuurlijk had ik dit helemaal niet gepland, maar ik had al helemaal niet verwacht dat ik hem zo snel al zou zien! Shit, Bailey moet vanavond werken, dus kan zij niet met mij mee. Ik hoop echt dat Lilly mee kan! Ik heb haar gisteren, over een grote pot Magnum ijs, alles verteld. Ook zij was erg geschrokken, maar volgens mij vond ze het ook wel een beetje een avontuur. Maar zij is dan ook niet degene die met een vreemde is getrouwd!
"Misschien kan je Jordy wel beter thuis laten." zegt Vince een beetje twijfelend.
Ik knik, dat was ik al van plan.
"Weet je voor hoe lang hij hier is, of blijft hij hier?"
"Hij kan hier voor een week zijn. Hij zit op dit moment midden in een project en daarom kan hij hier niet zo lang zijn."
Opluchting gaat door mij heen. Gelukkig is hij hier niet zo lang. Wat ben ik nou gek bezig, denk ik bij mijzelf. Ik weet helemaal niet hoe hij is. Misschien is hij wel super aardig! Ik zal het vanavond weten...ººº
We staan te wachten op Schiphol. Aan mijn ene kant staat Vince en aan mijn andere kant staat Lilly. Gelukkig kon en wilde ze mee. Ryan en Jonathan wilde wel op Jordy passen.
Ryan weet het al, want hij is naast Lilly mijn beste vriend. Jonathan weet het nog niet... Ik zit nog te bedenken hoe ik hem dit ga vertellen. Ik heb tegen hem gezegd dat ik samen Lilly een 'Girls Night Out' wilde. En ik ga ook echt met Lilly ergens naar toe, maar niet naar een plek die hij verwacht.
Maar daar staan we dus met zijn drieën midden in Schiphol, terwijl tientallen mensen langs ons heel rennen en lopen. Ik zie mensen elkaar in de armen vallen en ik voel een steek.
"Ik ga even naar de toilet." zeg ik tegen Lilly en Vince.
"Maar hij kan hier elk moment zijn!" zegt Vince.
"Sorry maar ik moet echt even weg." zeg ik terwijl ik snel naar de toilet loop.Zonder te kijken duw ik de deur open om naar binnen te gaan. Dan blijf ik met een ruk stil staan. Bij het fonteintje staat een jongen. Hij gooit water in zijn gezicht. Snel kijk ik naar de deur en zie ik het plaatje op de deur. 'Mannen toilet'. Oeps... Snel wil ik weer ongezien de toilet uitglippen maar het is te laat. Als zijn ogen mij vinden, kijkt hij me verwonderd aan. Als ik in zijn ogen kijk, krijg ik een geweldig gevoel, diep in mijn buik. Ik grijp de deurpost beet, gewoon voor de zekerheid. Voor het geval mijn benen mij in de steek laten. Zijn ogen zijn prachtig blauw. Het lijkt net of ze licht geven.
"Hallo schoonheid!" zegt hij dan.
JE LEEST
My perfect family
RomanceEen bekende acteur uit Hollywood en een onbekend meisje uit Rotterdam. Toevallig of voorbestemd? Alles was normaal totdat ze een avond heel erg dronken werd. Alle gevolgen hiervan had ze nooit kunnen voorzien. Ze had ze al zeker niet aan zien komen...