Zonder dat ik het doorhad zijn we steeds dichter bij elkaar gaan staan. Dan ineens komt hij langzaam met zijn hoofd naar mij toe. Mijn adem stokt in mijn keel. Het lijkt wel of ik al sinds ik hem ken op dit moment zit te wachten, wat natuurlijk bizar zou zijn als dat echt zo zou zijn! Ik sluit mijn ogen wachtend op het moment dat onze lippen elkaar zullen vinden. Dan voel ik ineens iets nats op mijn wang neerkomen. Verbaast doe ik mijn ogen open en breng ik mijn hand naar mijn wang.
Pap...
Een beetje ongemakkelijk gluur ik van onder mijn wimpers naar Alex. Ik zie dat hij ook met zijn hand over zijn wang gaat en er pap vanaf veegt. Hij kijkt naar de pap of dat het het raarste is wat hij ooit heeft gezien. Hij vangt mijn blik en zegt met een lage stem: "Waar waren we..." Ik voel al weer de warmte naar mijn wangen stijgen. Ik weet niet wat hij met mij doet, maar ik ben normaal nooit zo'n verlegen persoon. Alex lijkt een heel ander iemand in mij naar boven te brengen.
"Wanneer wil je ze laten zetten?" vraagt Alex. Hè wat? Ze laten zetten? Waar heeft hij het nu weer over.
"De tattoo!" zegt Alex met een grijns als hij mijn verwarring ziet. "O..." ontsnapt er uit mijn mond.
"Of zat je aan iets anders te denken misschien?" zegt hij met pretlichtjes in zijn ogen."O wow, wat is hier gebeurd? Het lijkt wel een... een... ja ik weet het eigenlijk niet, het is in ieder geval een zooitje." Met een vrolijk gezicht komt Vince de keuken binnenlopen.
"Hello to you too!" zegt Alex.
"O ja natuurlijk. Hallo Alex!"
Ik schraap mijn keel. "Hallo Sharon, fijn om je weer te zien! En natuurlijk degene die het liefst is van jullie allemaal!" Hij geeft Jordy een aai over zijn bol. "Wat heb jij het hier mooi versierd zeg, ik ben trots op je!"
"Geef hem nou niet het verkeerde idee alsjeblieft!"
"Sorry!" Vince steekt verontschuldigend zijn handen omhoog.
"Met een vader als Alex zou ik anders niet verbaast opkijken als hij één grote rebellerende tiener zou worden!"
Mijn hart knijpt samen en mijn ogen worden groot.
"Hij maakt een grapje hoor! zegt Alex snel als hij mijn gezicht ziet. "Dat viel reuze mee!" Ik zie dat Alex, Vince een boze blik toewerpt. Iets in mij gelooft dit niet helemaal.
"En anders, met zo'n geweldige moeder zou het wel goed moeten gaan." Hij veegt met zijn vinger over mijn wang. Verbaast kijk ik hem aan. "Er zat een wimper."
Voordat ik de kans krijg om te reageren hoor ik opeens iemand kokhalzen.
"Slijm, slijm! Dit wordt mij echt te veel, als jullie klaar zijn met elkaar, dan zit ik in de woonkamer."
"Misschien moet je maar een vriendin zoeken!" roept Alex, Vince na.
"Uhm, nee dank je! Jullie geven genoeg kriebels af voor iedereen!" roept hij terug.
Wat bedoelt hij daar nou mee?
"Ik maakte een grapje over de tattoos hè" "Ik ook" fluister ik terug. Eerlijk gezegd vind ik het wel jammer. Een klein beetje dan.ººº
"Ga jullie weg?" verbaast kijk ik Alex aan. Het is ondertussen middag en Alex en Vince komen, na een minstens uur lang verblijf op Alex kamer, de trap af. En nee, laat je gedacht niet die kant op gaan! Ze zien er allebei werkelijk pico bello uit. Vince is zelfs in pak!
"Ja, Alex heeft over een paar uur een afspraak. En aangezien ik zijn manager ben, ga ik ook mee! Had Alex het niet verteld?"
Ik schud mij hoofd. "Maar maakt niet uit hoor, want dan ga ik nu even verder werken aan mijn essay voor school."
"Sorry, ik ben het echt helemaal vergeten te vertellen!"
"Maakt niet uit, fijne middag in ieder geval!"
"Uhm... waarschijnlijk zijn we pas na twaalven thuis. Dus je hoeft niet op te blijven. Er ligt wat eten in de koelkast en vriezer of anders wat geld op het aanrecht als je iets wil bestellen. Je mag het allemaal gebruiken hoor!"
"Oké super! Tot morgen dan!"
"O ja nog een ding, als je weg wilt, er ligt een autosleutel bij het geld. In de garage staat een autostoeltje voor Jordy als je hem mee wilt nemen."
"We moeten nu echt gaan!" zegt Vince. "Vermaak je zou ik zeggen" zegt hij erachter aan, nu tegen mij.
En toen viel de deur achter hen dicht. Even later hoor ik een auto de oprijlaan afscheuren.Volgens mij mag ik blij zijn als ze nog in één stuk thuis komen!
Maar ik moet zeggen, Alex heeft aan werkelijk alles gedacht.
Laat ik maar eens gaan kijken of Jordy al wakker is van zijn middagdutje.ººº
Het is rond 5 uur en ik besluit dat ik eens ga kijken wat voor avond eten er is. Dan herinner ik mij dat ik gisteren het laatste potje voor Jordy heb opgemaakt. s' Ochtends geef ik hem eigenlijk altijd zelfgemaakte pap, dus daarom was ik het helemaal vergeten. Dan moet ik nog maar even naar de winkel, zeg ik tegen mijzelf. Ik doe de koelkast open en sta letterlijk voor paf. Wow. Er ligt wat vers fruit, een pot mayonaise en een doosje eieren. Vol hoop doe ik de vriezer open, op zoek naar avondeten. Wat daar ligt gaat mijn verbazing te boven. Er ligt 1 losse hamburger, zonder zakje of bakje eromheen en een dichte zak patat. Dan ook maar iets voor mij kopen in de winkel. Volgens mij zei Alex iets over geld op het aanrecht. Ik zie geen autosleutel liggen, maar wel een pasje. Ik neem aan dat hij die bedoelde. Daarnaast zie ik een briefje liggen. Een briefje van honderd dollar nogal liefst. Dat zal wel genoeg zijn toch? *sarcasme alarm*
Ik loop met mijn tas, het geld en de autosleutels naar de kamer om Jordy te halen. Hij zit heerlijk in de box te spelen met een paar autootjes.
Met Jordy op mijn arm loop ik door de gang naar de autogarage. Ik heb eigenlijk geen idee in wat voor een auto ik moet rijden. Dan kijk ik pas goed naar het pasje in mijn hand. Er staat iets op, een T. Ik heb altijd al wel eens in een Tesla willen rijden! Juist als ik weer van de schrik ben bijgekomen krijg ik weer bijna een hartstilstand. De lampen in de garage springen aan en voor mij verschijnen 6 prachtig, dure auto's op een rij. Wowie!
Als ik naar de rode(!) Tesla loop en de deur loop zie ik dat het auto zitje er al in vast staat. Nadat ik Jordy goed heb vastgezet en ook de buggy in de achterbak heb gestopt, loop ik naar voren en stap in. Wow, wat zitten deze stoelen ongelooflijk lekker! Dan valt mijn oog op het oplichtende scherm. Dit meen je niet. Over het scherm zit nog een beschermlaagje! Zou hij deze auto net nieuw hebben? Dat hij mij daar nu al in laat rijden! Ik tik de bestemming in van de supermarkt en laat daarna bewonderend mijn handen over het glanzende hout voor mij glijden. Dit is zo cool!ººº
Ik zit heerlijk onderuitgezakt op de bank naar verschillende kanalen te zappen. Ik heb net mijn eten achter de kiezen en heb echt 0 motivatie om nog aan schoolwerk te gaan zitten. Op een begeven moment ben ik aanbeland op een kanaal wat mij wel aanspreekt. Het is een Amerikaanse 'talkshow'. Ik neem een slok van mijn heerlijke smoothie, gemaakt van vers fruit, maar verslik mij als de camera gericht op het publiek, weer overgaat naar de host en zijn gast.
Mijn mond zakt langzaam maar zeker erg wijd open. Op het scherm zie ik naast de host, niemand anders zitten dan Alex.
Snel kijk ik onderin naar het scherm en zie daar het live icoontje staan. Wat?!
JE LEEST
My perfect family
RomantikEen bekende acteur uit Hollywood en een onbekend meisje uit Rotterdam. Toevallig of voorbestemd? Alles was normaal totdat ze een avond heel erg dronken werd. Alle gevolgen hiervan had ze nooit kunnen voorzien. Ze had ze al zeker niet aan zien komen...