6

740 17 0
                                    

Na de bom van gisteren weet ik niet zo goed meer wat ik nu moet doen. Vince gaat samen met een privédetective uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren, en wie dit meisje überhaupt is. Ik voelde er gisteren niet zoveel voor om naar de vergadering te gaan van de serie en daarom is Vince alleen gegaan.
We hebben alleen een groot probleem. Het is uitgelekt naar de pers, dat ik in de serie zou gaan spelen. Als ik het ook echt zou gaan doen, dan was het nog niet zo heel erg geweest, maar nu wordt dit echt helemaal opgeblazen. Ze zullen gaan speculeren over of ik ben ontslagen of over andere dingen, en daar heb ik echt helemaal geen zin in. Ik wil nu eigenlijk met dit hele gebeuren van mijn recente ontdekking, zo min mogelijk in het nieuws, of in de roddelbladen komen. En zoals het er nu uitziet wordt het wel een beetje groot.
Vanavond moet ik alleen echt even wat gaan drinken en dit allemaal helemaal vergeten. Dat zou geweldig zijn. Het is nu 4 uur en de bar gaat pas om 8 uur open. Shit. Dan maar thuis. Ik loop naar de wijnkelder en pak een paar flessen die uit goede jaren komen. In de kelder te staat al mijn alcohol, dus ik beslis dat het ook tijd is voor wat stevige, sterke whisky.
Ik neem ze mee naar boven om daar eens gezellig een feestje te gaan vieren met al mijn vrienden. Het trieste is alleen dat er helemaal niemand is. Oke, misschien is de huishoudster Helga er nog, maar ik ben ook weer niet zo wanhopig.
Ik kan zo snel geen glazen vinden dus ik drink maar uit de fles.
Ik geniet van het brandende gevoel in mijn keel. Hiermee is deze drama ook begonnen. Met een avondje iets te veel drinken. Ik ben niet zo'n dronkenlap als ik nu lijk, maar alcohol helpt me gewoon om me door lastige tijden te helpen. Dit ondervond ik al op mijn 15e.
Als acteur moet je je eigen grenzen kunnen trekken, maar ik heb niets meer op mijn to-do lijstje staan, dus nu hoef ik met niets en niemand rekening te houden! Whoehoe!
Ik neem nog een flinke teug. Ik plof op de bank neer en doe mijn ogen dicht. Ik ben er helemaal klaar mee.

ººº

Langzaam doe ik mijn ogen open. Een golf van misselijkheid overspoelt mij. Ik ren naar de toilet en geef over.
Ik spoel mijn mond en kijk in de spiegel boven de gootsteen. Een paar fel blauwe ogen kijken mij aan. Ik heb ze nooit zo gemogen, mijn ogen. Zo fel, en daardoor, vind ik, onnatuurlijk. Donkere krullen vallen over mijn voorhoofd. Ik veeg ze uit mijn gezicht.
Onder mijn ogen zitten donkere kringen. Ik slaap de laatste tijd niet zo veel. "Ik moet mezelf echt verbeteren." zeg ik tegen mijn spiegelbeeld.
Een beetje wankelend loop ik terug naar de kamer. Daar pak ik de flessen en loop ik naar de keuken. Langzaam houd ik de flessen op zijn kop. Ik knijp mijn ogen samen en kijk naar het langzaam wegsijpelende alcohol. Ik wens mijn blik af. De geur is overweldigend. Een zucht ontglipt mijn lippen. "Stommerd." mompel ik. Ik weet niet tegen wie ik het heb.

°°°

"Alex? Ben je daar?"
"Jah, ik zit in m'n chillkamer!" schreeuw ik naar beneden.
Hijgend komt Vince de kamer binnen strompelen.
"Je hebt geen conditie, of wel?" lach ik.
Hij kijkt me met een dodelijke blik aan.
"Terwijl jij hier zat, op je luie gat, heb ik mij nog nuttig gemaakt!"
Ik kijk hem geïnteresseerd aan. Ik negeer de belediging die hij naar mijn hoofd stuurde maar. Ik ga hem toch niet vertellen wat ik echt vanmiddag heb gedaan. Het verbaast mij dat hij het niet heeft opgemerkt.
"Wat heb je voor nuttigs gedaan?"
"Ik wat meer informatie over je vrouw"
"Noem haar alsjeblieft niet zo!" onderbreek ik hem.
"Sorry!! Maar ik heb onderzoek gedaan, samen met Jeremy (dat is de privédetective) bij de plek waar jullie zijn getrouwd."
"Waar zijn we getrouwd?"
"O, gewoon bij het gemeentehuis. Om half 12 om precies te zijn."
"Zijn ze dan überhaupt open?"
"Blijkbaar, want er zit iemand voor me die om half 12 's nachts is getrouwd!"
Ik rol met mijn ogen.
"Maar om verder te gaan met mijn verhaal, ik kan niet bij het videomateriaal..."
"Het staat op video?!"
"Ja, gast, het staat op video, maar zoals ik net al zei, we kunnen er niet bij. Je hebt daar blijkbaar toestemming van nodig van beide partijen."
"O, rot... Ben je verder nog wat te weten gekomen?"
"Ze komt hier helemaal niet vandaan. Uit de States bedoel ik." verduidelijkt Vince zich.
"Dan hebben we meer postzegels nodig." zeg ik droog.
Vince kijkt me verbaast aan. "Hoe bedoel je?"
"Voor de scheidingspapieren!"
Vince kijkt me nu met grote ogen aan.
"Jeah, about that..."
"Wat?!"
"Nou, ik zat eens te denken. Als eerste, je kan iemand niet zomaar scheidingspapieren sturen zonder haar ooit, dat je het nog weet", hij kijkt me met indringende ogen aan, "hebt ontmoet! O, ja en verder, leek het mij eigenlijk een erg slimme zet om niet te scheiden. Niet gelijk in ieder geval."
Nu kijk ik hem met grote ogen aan. "Hoe bedoel je 'niet gelijk'?"
"Je weet wel, je staat de laatste tijd niet zo goed in het nieuws met je reputatie bij vrouwen..."
"Dat was een jaar geleden! Nu niet!" zeg ik verontwaardigd.
"Ja, weet ik, maar het is de laatste tijd weer een beetje gaan opspelen en het leek me gewoon goed om het een beetje te laten sussen door je in een vaste relatie te laten zien. Iedereen zal dat geweldig vinden!"
"Dat kan best zo zijn, maar wat over mij? Ik heb echt geen zin in een relatie, laat staan een vrouw! En ik heb echt wel eens eerder een publieke relatie gehad!"
Vince trekt zijn wenkbrauw op.
"Oké, misschien niet, maar ik weet echt niet of dat ooit goed gaat!"
"Nou, als eerste zullen we het niet tegen haar gaan zeggen dat je alleen met haar omgaat voor de media. En als je haar uiteindelijk echt leuk zou gaan vinden, dan hoeft ze het nooit te weten!"
Vince heeft een punt. Oké, misschien moet ik het maar gaan proberen.
"Maar jij gaat haar dit vertellen hoor!" zeg ik.
"Ik heb haar adres kunnen krijgen dus, we kunnen haar gaan bezoeken. Of ik kan haar gaan bezoeken. Ik heb trouwens goed nieuws man! Je bent gevraagd om auditie te gaan doen voor een nieuwe film! Het is een geweldig iets, dus ik zou ervoor gaan."
"Geweldig! Ik heb wel weer zin in een beetje actie."
"Als je dan druk bezig bent met filmen, als je überhaupt wordt aangenomen, dan kan ik Sarah wel gaan bezoeken."
Ik moet even nadenken, maar dan herinner ik me dat 'Sarah' mijn vrouw is. Dit klinkt echt vet gek!
"Oké, thanks man!"

----------
Hey! Wat vinden jullie er tot nu toe van? Laat het me alsjeblieft weten! Ik probeer mijn hoofdstuk altijd 1000+ woorden te laten hebben.  Het volgende even hoofdstuk wordt  trouwens geschreven vanuit het perspectief van Vince!
Xx Madison 
----------

My perfect familyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu