Ik sta voor mijn kledingkast en heb werkelijk geen idee wat ik aan moet trekken. Dat ik zo samen met Alex weg ga om een galajurk te kopen, is werkelijk niet te geloven. Wie had ooit kunnen denken dat ik naar één van de bekendste award shows ooit zou gaan!Maar nu eerst het probleem wat ik nu aan ga trekken. Ik vind altijd dat op het moment dat het uitmaakt wat je aantrekt, je nooit iets leuks kan vinden. Alsof alle leuke kleren ineens zeiden: "Joe joe, ik ga op vakantie naar Rusland! Zie je over een week als je me niet meer nodig hebt!" Het is buiten rond de 26 graden en ik besluit om een kort spijkerbroekje aan te doen en een basic shirtje van de Zara.
In de gang kom ik Alex al tegen. "Heb je een zonnebril bij?" vraagt hij. "Ja in mijn tas." antwoord ik.
Heel aardig, Helga wilde wel op Jordy passen vanmiddag. Verder heeft ze natuurlijk ook nog de zorg van Vince erbij, haha. Aan die twee samen heb je sowieso je handen vol!ººº
"Naar welke winkel gaan we?" vraag ik aan Alex terwijl we in de auto zitten.
"Dat zie je zo wel." zegt Alex geheimzinnig. "We zijn er bijna..."ººº
Een tijdje later rijden we een autogarage binnen. "Het is vanaf hier nog zo'n tien minuutjes lopen." zegt Alex. Galant doet hij voor mij de autodeur open.
"Kom je hier wel eens vaker?" vraag ik aan Alex terwijl we naar de winkel lopen. Hij lijkt de weg perfect te weten.
"Af en toe, alleen als ik een speciale gelegenheid heb."
"Heb je jouw pak eigenlijk al gekocht?"
"Ja, die had ik al een paar weken terug. O kijk, daar is het al!"
We steken de weg over en lopen naar een winkel. Het lukt mij niet om de winkelnaam op te vangen. Het enige wat ik kan lezen is een naam die met 'Oscar' of zo begint. Binnen is het in ieder geval erg chique.
Ik heb wel spijt van mijn kledingkeuze. Loop ik hier in de winkel in een spijkerbroekje en een Zara T-shirt! Ik schaam me kapot. Voordat we goed en wel 3 stappen de winkel in hebben gezet, komt er al een verkoper op ons af. "Hallo, kan ik u ergens mee van dienst zijn?""Ja graag! Wij hebben een afspraak voor vanmiddag gemaakt om 4 uur." begint Alex.
"Met welke reden bent u hier?" vraagt de verkoper.
"We zouden graag een jurk voor haar willen samenstellen. Voor aanstaande donderdag."
Dit is ietsjes anders dan dat ik naar de H&M ga voor een jurk. Een jurk samenstellen, wat is dat überhaupt?
"Maar zou dat lukken?" vraagt hij aan de verkoper. "Ja natuurlijk. De prijs zal daar wel door oplopen." "Geen probleem." "Zouden jullie nu tijd hebben om een model en stof uit te zoeken? Verder moeten we natuurlijk ook nog een aantal metingen doen voor het perfecte resultaat."
"Prima, we hebben de tijd."
"Wanneer heb jij een afspraak gemaakt?" vraag ik fluisterend aan Alex terwijl de verkoopster wegloopt.
"Ik heb nadat jij mij wakker had gemaakt gebeld. Gelukkig was er net een plekje vrij gekomen. We hebben echt geluk, want meestal is het zeker rond deze tijd hier erg druk!"
"Jullie mogen met mij meekomen." zegt de verkoper, nadat hij weer terug is.We lopen naar de achterkant van de winkel en komen, na door een deur te zijn gegaan, in een erg lichte moderne kamer.
"Ik zal jullie zo meteen een drienblad met verschillende dranken brengen." zegt de verkoper.
We lopen de kamer verder binnen. Een vrouw met een stijlvolle zwarte bob komt vanachter haar bureau op ons af.
"Hallo! Ik ben Abby en ik zal jullie helpen met het uitkiezen van een jurk!" We geven elkaar een hand en gaan aan een tafel zitten.
"Vertel mij eens met welke reden jullie hier zijn en wat voor voorkeuren jullie hebben!" Terwijl we alles vertellen, maakt Abby druk aantekeningen.
Nadat ze alle nodige informatie heeft, pakt ze een iPad. "Ik heb een aantal modellen in gedachten die jouw zullen aanstaan en perfect bij jouw figuur zullen staan!"
Na even iets op de iPad te doen, geeft ze de iPad aan ons. "Ik heb alle mogelijke modellen op een rijtje gezet, je kan ze bekijken door naar links of rechts te swipen. Als er niets tussen zit wat je aanstaat, dan kunnen we natuurlijk altijd nog verder kijken! Ik ga nu even een paar dingen pakken en kunnen jullie het op jullie gemak bekijken."Een beetje overweldigd kijk ik naar de jurken voor mij. Ze zijn werkelijk prachtig. "Wow, die zal je denk ik prachtig staan!" Alex wijst naar een lange roze off-shoulder jurk.
Ik trek mijn neus op. "Dan voel ik mij net een zuurstok!" Alex grinnikt.
"Wat voor winkel zijn we eigenlijk!" Alex mond valt open van verbazing. "Meen je dit? Heb je nog nooit van 'Oscar de la Renta' gehoord?" Ik schud verlegen mijn hoofd. Ja ik kan de basis merken zoals Prada, Louis Vuitton, Dior enzo, maar dat is het ook wel. Ik kijk weer verder naar de jurken voor mij en swipe naar het volgende model. Mijn ogen blijven steken op het model wat op het scherm verschijnt. Ik ben er gelijk verliefd op! Het is een lang slank model. Van voren heeft het een hoge hals, maar op de rug is er V-vorm bloot. De korte mouwtjes vallen als soort vleugeltjes over de bovenkant van de schouders. Vanaf het bovenbeen zit er een split naar beneden. De jurk is werkelijk prachtig!
"Ik zal die doen als ik jouw was!" zegt Alex. Ik staar nog steeds gehypnotiseerd naar de jurk. Dit is echt precies wat ik mooi vind!Abby komt weer binnen. "En, hebben jullie al een model gezien wat jullie wel wat vinden?"
Ik laat haar het model zien. "Aha, de 'Ruffled Gown'! Die zal jou echt geweldig staan, je hebt daar echt de taille voor." Abby glimlacht naar mij. "Dan gaan we nu even wat metingen doen en dan kan je daarna nog de kleur en stof uitzoeken. Daarna kan je je definitieve keuze maken voor het model. Natuurlijk mag je nog even rondkijken in de winkel. Zou je het verder goed vinden om je uit te kleden voor de het opmeten?"
"Prima." antwoord ik.
Abby en ik kijken Alex allebei aan. Alex schraapt ongemakkelijk zijn keel. "Dan ga ik er even vandoor. Zeg maar als je klaar bent."ººº
Het is rond 6 uur en we zitten net ik de auto. Alex wil vandaag nog even snel de schoenen kopen, zodat we de outfit helemaal klaar is. Alex stelde net voor om naar een chique restaurant te gaan, maar ik zei dat dat niet hoefde, hij geeft al zoveel aan mij uit! Uiteindelijk hebben we besloten om pizza's te kopen en die in een park op te gaan eten. Maar we gaan dus eerst schoenen kopen. Gelukkig is het maar een kwartiertje rijden met de auto. De winkel waar we naartoe gaan, zit in een winkelcentrum.
Het verbaast mij dat het ondanks dat het rond etenstijd is, het toch nog erg druk is in de winkels.Alex heeft zijn zonnebril en petje weer op gedaan. Niemand lijkt op ons te letten.
Ik blijf dicht bij Alex, zodat ik hem niet kwijtraak in de drukte. Opeens trekt Alex mij mee naar de zijkant van de winkelstraat. Ik kijk om en zie dat er een grote groep toeristen aankomt.
"Misschien kunnen we beter even wachten tot ze voorbij zijn. De winkel is zo'n 20 meter hiervandaan." zegt Alex.
Ik kijk naar de groep mensen. Het lijken vooral West-Europese te zijn. Dan zie ik een aantal tieners naar ons staren. Een meisje stoot haar vriendin aan en wijst naar ons. Ik zie haar ogen zelfs hiervandaan groot worden. Zonder erbij na te denken neem ik een beslissing. Ik keer mij weer naar Alex toe en ga op mijn tenen staan. Verbaast kijkt hij mij aan, zich afvragend wat ik ga doen. Ik snap naderhand niet waar ik het lef vandaan haalde. Ik druk mijn lippen op die van Alex. Na even verbouwereerd als een beeld te blijven staan, slaat Alex zijn armen om mijn heupen en trekt hij mij tegen zich aan. Hij kust mij gepassioneerd terug. Ik verbaas mij over de zachtheid van zijn lippen. Ik vergeet elk besef van tijd. Het zou kunnen dat we al uren bezig zijn, ik heb werkelijk geen idee. We worden weer naar het heden geroepen doordat we ineens iemand horen fluiten. Geschrokken kijk ik op. Links van ons staan een groepje jongens lachend naar ons te kijken. Dan merk ik met mijn handen in Alex haar zit en Alex houd mij nog steeds stevig vast. Ik durf het bijna niet, maar ik kijk hem toch aan. Er ligt een vreemde glans in zijn ogen en hij kijkt mij aan op een manier die ik nog nooit eerder heb gezien. "Wow!" zegt hij alleen maar. "Waar was dat voor?" "Ehhh..." stamel ik, "er waren wat mensen aan het staren, dus ik dacht..." Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
"Nou, in dat geval, van mij mogen ze het vaker doen!" Alex zijn mondhoek trekt omhoog. Dan herinner ik mij ineens iets. "Schoenen" zeg ik hardop. "O ja, schoenen." zegt ook Alex. Ik ben nog steeds een beetje van de wereld af. Mijn hoofd lijkt wel appelmoes. Dan geeft Alex mij ineens nog een snelle kus. Hij wacht niet op mijn reactie, maar hij pakt mijn hand en trekt mij verbouwereerd mee naar de winkel. Wat gebeurde er net?
JE LEEST
My perfect family
RomanceEen bekende acteur uit Hollywood en een onbekend meisje uit Rotterdam. Toevallig of voorbestemd? Alles was normaal totdat ze een avond heel erg dronken werd. Alle gevolgen hiervan had ze nooit kunnen voorzien. Ze had ze al zeker niet aan zien komen...