#69

114 11 41
                                    

DUA MINGGU KEMUDIAN
JAELIN POV

"Hiks......."
Aku bersiar ii di sungai Han seorang diri. Kata ii doktor tadi masih aku terngiang ii.

"Saya harap awak bertabah.... Awak menghidap luekimia tahap 4.... Peluang untuk awak hidup hanya sebulan...."

"KEnapa sekarang?? Nape xdulu?? Aku tgh bahagia dgn oppa aku. Wae???" aku menangis tersesak ii di salah satu bangku yg tersedia. Kawasan kat sungai Han ni lenggang kerana sekarang masih 'office hour'.

~~~~~~~~

"Eo??? Oppa dah balik??' terkejut aku sbb tgk diaorg dah ada kat rumah. Nasib muka aku dah ok. Xmerah sgt.
"Harini half day je...... Jaelin dari mn ni?? Dah lunch??" soal Jaehwan oppa
"Hehe... Jaelin keluar jalan ii. Bosan duk rumah sengsorang... JAelin dah lunch tadi....." jawabku sambil tersengih.
"Pergi sorg je ke???" soal Jisung oppa.
"Nae............." jawabku.

"Jaelin nak naik atas dulu. Penat. Nak tidur....." pintaku lalu terus naik ke atas tanpa menunggu balasan dari diaorg. Aku dah xlarat nk berdiri dan juga xsanggup tgk muka diaorg lama ii. Nnti aku akan rindu diaorg.

"Mianhae oppa................." aku menangis teresak ii sehinggalah aku terlelap kerana kepenatan.

Jaehwan Pov

"Harini sape yg masak??"sial Daniel.
"Hyung la...."jawab Minhyun hyung.
"Nk join...."kata Seongwoo hyung.
"Hmm...jgn buat masalah eh nnti...." kata Minhyun hyung lalu berjalan menuju ke dapur.
"Hmm...." Seongwoo hyung berjalan mengikut Minhyun hyung.

"Hwan nape nampak monyok ni??" tegur Sungwoon hyung.
"xdelah.. Hwan rasa pelik dgn jaelin. Biasanya kalau dia ckp dgn hwan, dia akna pandang mata Hwan tp tadi dia xpandang pon mata Hwan. Meliar ketempat lain..." luahku.
"Ouh.........Mungkin Jaelin takut Hwan marah dia la kot. Diakan tadi keluar xbg tahu. Cer husnudzon sikit....." kata Jisung hyung.
"Hmm........." 

"Korg!!! Jom mkn!!" panggil Seongwoo hyung dari depan pintu dapur.
"Aik... cepatnya masak......." kata Daehwi hairan.
"Haah........" sokong Guanlin.
"Minhyun hyung masak ramyeon je.............." balas seongwoo hyung dgn nada sedih.
"TP dalam ramyeon ni ada daging, telur ngan sayur k............" selit Minhyun hyung.
"Dah ii... jom mkn...... Gue dah lapar........." kata Jihoon lalu pecut masuk ke dapur.

~~~~~~~~

"Mn Jaelin?? dah nk 2 jam dah dia naik ke bilik dia...." soal Woojin hairan.
"Kan tadi Jaelin kata nak rehat,tido. Dia penat........." jawab Jihoon bg pertanyaan Woojin.
"Haah la........ Lupe... hehe...." Woojin hanya tersengih menampakkan snaggle toothnya.
"So sekarang nak buat apa ni???" soal Jinyoung yg nampak bosan.
"Swimming jom......." ajak Seongwoo hyung.
"Kau nak mandi waktu sejuk cam ni??? Nak demam ke hah?? Pabo???" marah Minhyun hyung dgn ajakkan Seongwoo hyung.
"Lek la........... Org ajak je...huh........" Seongwoo hyung mula buat muka merajuk dia.



































































































































































&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Sebulan kemudian~~
Jaelin Pov

OPPA || WANNA ONE ||  《Complete》Where stories live. Discover now