JAELIN POV
"Yayy!!!! Dh sampai rumah. Wohooooo!!!!"jeritku sesudah masuk rumah.
"Yah,Kim Jaelin. Dh mlm ni. Jgn nk jerit ii. Jiran marah karang baru tau."Jisung oppa melaksanakn tugasnya sebagai omma.
"Mian oppa."kataku.
"Kalini oppa maafkn. Lps ni buat lagi oppa denda Jaelin."nasihat Jisung oppa lalu pergi ke biliknya.
"Oppa,mlm ni nk masak apa???"soalku.
"Jaelin,nk mkn apa??? Biar oppa masak."soal Jaehwan oppa.
"Betul ni?? Jaelin nk order ni."kataku
"Nae.."
"Dgr tau.... Jaelin nk ramyeon."kataku.
"Ok..."balas Jaehwan oppa.
"Eppp,kejap ada lagi."kataku.
"Apa??"soal oppa.
"Dlm ramyeon tu x nk sayur,x nk daging,x nk kuah and last sekali x nk mkn. Muahahahahaha."kataku sambil tergelak.
"Yah,Kim Jaelin,jgn la memain."marah Jaehwan oppa.
"Hehe. Lek a oppa,Jaelin memain je. Ok ii Jaelin nk mkn ramyeon. Oppa masak la cm mn,asalkn boleh mkn."kataku.
"Ok. Jaelin gi mandi dulu. Dh mandi turun."kata Jaehwan oppa.
"Nae...."kataku lalu naik ke bilik.Skip~
"Oppa,dh siap ke???"soalku sesudah mandi dn turun.
"Sikit lagi."balasnya sambil mengacau ramyeon tu. Banyak jugak oppa msk. Mesti untuk lain sekali.
"Oppa gi la mandi dulu,biar Jaelin sambungkn. Oppa tu dh busuk mcm kambing."kataku.
"Ye lh."balas Jaehwan oppa lalu beredar dari dapur. Aku pulak sambung apa yg patut."Korg,jom mkn!!!!!"jeritku dari dapur. Diaorg berpusu pusu dtg ke dapur. Lapar sangat ke???
"Ha,ramyeon je??"soal Jihoon.
"Ye la. Kalau ko nk mkn sesedap, suruh yeochin ko yg masak. Mesti sedapkn??"balasku.
"Of course le sedap. Tgk la sapa punya yeochin."kata Jihoon bangga.
"Eleh,mmg la sedap kalau Yasmin unnie yg masak. Kalau ko masak mesti x sedap. Rasa mcm mkn pasir."balasku.
"What ever,btw ko pernah mkn pasir ke???"perli Jihoon.
"Aku x ckp pun yg aku pernah mkn pasir."jawabku.
"Habistu mcm mn ko tahu rasa pasir tu mcm mn??"soal Jihoon.
"Aku belajar biology,jadi aku tahu la."jawabku.
"Apa kena mengena pasir dgn ko bljr biology???"soal Jihoon x nk mengalah.
"Ishhhh,korg ni asyik nk gaduh je. Chapter lps kn dh gaduh, chapter ni pulak,x boleh ke berdamai??"soal Sungwoon oppa.
"Never."jawab aku dgn Jihoon serentak.
"Dh tayah gaduh. Jom mkn, kitaorg lapar."kata Jisung oppa.
Sebelum duduk,aku dgn Jihoon menjeling antara satu sama lain.-----------------------
"Kenyangnya."kata Jihoon yg sudah kekenyangan di sofa ruang tamu.
"Kitaorg pun kenyang jugak."kata Daniel oppa.
"Btw,gomawo Jaelin sbb masak."kata Jisung oppa.
"Eh,bukan Jaelin yg masak la. Jaehwan oppa yg masak. Jaelin tlg sikit je."balasku.
"Ouh,Jaehwan yg masak rupanya. Patut la x berapa nk sedap."sakat Seongwoo oppa.
"Yah!!! Kalau x sedap,kenapa hyung tambah tadi???"marah Jaehwan oppa.
"Lek a,hyung gurau je. Jgn la nk terasa."kata Seongwoo oppa selamba.
"Hyung ni mmg nk kena."kata Jaehwan oppa lalu mengejar Seongwoo oppa yg sudah lari untuk selamatkn diri. Aku tgk diaorg ni mcm budak 5 tahun. Dari layan diaorg yg tetiba 'masuk air',baik aku layan pubg dgn Woojin."Woojin!!"panggilku.
"Pa??"soal Woojin tnpa memandang aku. Syok tgk tv.
"Pubg,jom!!"ajakku.
"Malas ah."balasnya dn masih fokus pada tv. Aku dgn hampanya berjalan masuk bilik. Main pubg dlm bilik lg best. X de org nk ganggu.Bila sampai je dlm bilik,aku terus mulakan peperangan.
JAEHWAN POV
"Puas hati."kataku lps saja memukul Seongwoo hyung.
"Sakit la,bengong."kata Seongwoo hyung sambil memegang pipinya yg dipukul oleh Jjaeni kesayangan korg. Ecehhhhh.
"Padan muka. Sapa suruh cari pasal dgn Hwan. Kn dh kena."balasku selamba lalu meninggalkn Seongwoo hyung di luar rumah. Luar rumah??? Oh,aku belasah Seongwoo hyung kat luar rumah. Baik x Jjaeni korg ni???"Hyung,Jaelin mn???"soalku.
"Entah."jawab Sungwoon hyung yg masih fokus tgk tv.
"Td dia ajak Woojin main pubg dgn dia,tp Woojin x nk. Lpstu dia naik atas. Merajuk,mungkin." kata Woojin.
"Oh,ok."balasku lalu beredar ke ats. Aku nk tgk Jaelin. Betul ke dia merajuk.Di luar bilik Jaelin~
"Mati lh kau. Jgn sesekali ingin membunuhku. Kau tu dh la noob ada hati nk lawan aku. Haktuiih." Jaehwan terdengar yg Jaelin ckp sesuatu dari dlm. Tgh Jaehwan syok dgr apa yg Jaelin membebel sorg ii kat dlm,dia terdengar mcm ada psychopath tgh gelak. Seram tho. Selalunya Jaehwan je yg buat. Ni ada org lain nk buat jugak. Tah la dia dengar dari dlm bilik Jaelin juga.
"Hyung buat apa kat luar tu???"soal Woojin yg tetiba dtg. Jaehwan tanpa berkata apa ii,menunjuk ke arah pintu bilik Jaelin.Woojin yg ingin tahu,dtg dkt dgn Jaehwan.Terkejut Woojin bila dia dgr yg Jaelin gelak mcm psychopath.Mmg keturunan Kim glk mcm psychopath ke??
"Woojin rasa knp Jaelin gelak mcm tu??"soal Jaehwan tetiba.
"Dia main pubg kot."Woojin cuba untuk berhusnuzon.
"Tp hyung x dgr yg dia mcm main game pon."balas Jaehwan.
"Entah."kata Woojin.Di dlm bilik Jaelin pula~
Aku sekarang ni tgh main pubg.Untuk x nk bagi bunyi bising,aku gunakn earphone aku yg berwarna dark purple.Tp,bising juga sbb aku,kalau main game,mulut x kn duduk dia.Ada je yg nk dikatakan.
Sekarang aku dh dapat bunuh org dlm 5 org.aku kn hebat.Masa aku dh bunuh org ke-6,aku gelak mcm org gila.Aku pun x tahu knp aku rasa mcm nk gelak.Aku gelak sampai,aku punya tekak sakit.Galak sangat gelak,kn dh sakit tekak.
Aku pun stopkn game tu. Bukan pause tau. Aku dh mls nk main. Lps keluar dr game pubg tu. Aku bukak joox untuk dgr lagi seventeen. Well aku ni carat,ok. Aku dgr pakai earphone. Aku mainkn lagu home,lagu baru diorg. Best jugak lagu ni. First tima aku dgr,aku kata x sedap tp bila asyik duk ulang ii,jadi sedap pulak. Dh play lagu tu,aku tirun dari katil dn menuju ke pintu bilik. Aku nk gi dapur,minum air. Sakit tekak punya pasal. Bila dh sampai dpn pintu,aku terus pulas tombolnya dn buka. Tetiba ada dua ekor berok terjatuh bila aku bukak pintu. Rupanya dua ekor berok tu ialah Woojin dgn Jaehwan oppa. Kesian.
"Korg ni pasaipa duduk dpn bila kami ni??"tanyaku. Loghat mn pulak aku cakap ni??
"X da pape."jawab diaorg.
"Ouh,ok."kataku lalu beredar dari situ. Diaorg??? Aku x tlg pun diaorg berdiri semula. Aku biarkn diaorg kat dpn pintu bilik aku. Tah la jatuh mcm nangka busuk.Sampai je dapur,aku terus ambik mug. Aku letak atas meja. Aku keluarkn milo dari kabinet dapur,susu pekat pun aku keluarkn dari peti sejuk. Aku pun menuang air panas ke dlm mug yg telah ada milo serta susu pekat.
Lps habis bancuh,aku keluar bersama air milo ke halaman belakang yg akuvpernah duduk dgn si kepala kecik tu. Yg masa tu,dia gi tarik rambut aku. Ingat x????
Aku duduk dipondok tu sambil memikirkn tarian apa yg patut aku buat dkt MAMA nnti. Kalau aku campurkn popping,bgirl dgn modern dance dlm satu tarian,ok x??? Korg rasa gempak ak???
Ok,sekarang aku tgh mengelamun,masa aku buat tarian tu. Aku terbayang yg satu dunia tgk aku. Lps tu aku pemes. Nnti ada mana ii company,ajak aku sign contract ngn diorg. Alah,mcm Jaehwan oppa dulu. Ramai duk berebut nk sign contract ngn dia. Last ii dkt CJ E&M.
Tgh aku mengelamun,tiba ii........
TBC
Update. Yohooo. Agak ii nya apa yg Jaelin menelamun jd kenyataan x??? Kalau nk tahu,tunggu la chapter yg lain tp bukan next chapter ni la. Ok.
Bye......
YOU ARE READING
OPPA || WANNA ONE || 《Complete》
Fanfiction"Aaaaaaargh"jeritku "Yah !kenapa awak menjerit ni?"soal Daniel "Awak ni bukan Daniel yang dalam Wanna One tu ke?"soalku "Ye lah ........kenapa?"balas Daniel "Kenapa awak ada kat sini ?Awak sesat ke?"tanyaku "Mana ada saya sesat....Awak tu sebenarny...