Hana pov
"Hana-shii.... ireona...." Lin menggocangkan badanku.
"Hmm...." aku membetulkan posisi aku dari baring ke duduk.
"Wae???" soalku.
"Bgn... mummy dah siapkan lunch..." jawab Lin sambil memandang aku.
"Ok... aku nk gosok gigi kejap.... kau turunlah dulu. .." aku teruskan langkah menuju ke bilik air.
"Nae....." Lin terus keluar dari bilik.Lps gosok gigi,aku mengambil langkah keluar dari bilik Lin dan menuju ke dapur yg berada di tingkat bawah.
"Hana,jomlah kita mkn...." ajak mummy.
"Aku mengambil tempat disebelah Lin. Depan aku ada oppa angkat dia dan sebelah dia ada mummy.
"Jom mkn...." kata Lin lalu kami berempat makan bersama.🐰🐰🐰🐰🐰
"Hana.... petang ni kita pergi pantai nak???" soal Lin. Kitaorg tgh tgk tv. Mummy ada kerja nak buat dan oppa Lin tu dia keluar.
"Boleh gak.... mesti kat pantai tu sejuk ptg ii.... pastu boleh tgk sunset...kan??" jawabku.
"Betul tu..... hehe..." kitaorg berdua tergelak kecil."Lin!!!" Panggil mummy dgn kelam kabut. Mcm ada hal emergency.
"Waeyo mummy??" soal Lin.
"Ni mummy ada urgent meeting and mungkin balik lewat. Kamu dinner kat luar tau... oppa kamu pon xbalik. Dia jumpa kawan." Kata mummy sambil memakai heels milik dia.
"Ok.... mummy bawa kereta elok ii tau...." pesan Lin sambil melambai kearah mummy yg dah masuk kereta.
"Nae...." balas mummy sebelum masuk ke dlm kereta lalu memecut keluar dari halaman rumah."Mlm ni kita dating!!!" Jerit kami berdua serentak sebelum ketawa mengekek sbb happy.
🍴🍴🍴🍴🍴🍴
"Hana.... kau nk pakai baju apa???" soal Lin sambil memandang kearahku.
"Hmmm.... pakai yg ni kot..........'"Kau??" soalku pula.
"Yg nilah.... nampak cm sepasang........hehe"
"Ok.. Sakng ni bersiap... kau nak mandi dulu ke aku??" soalku.
"Kaulah mandi dulu.......... Aku nak lelap jap....." jawab Lin sambil tersengih.
"Nnti aku kejut. kau bgn eh...... Kalau x aku tendang kau masuk dlm bilik air......' ugutku sebelum melangkah masuk kedalam bilik air bersama baju yg nk dipakai.
"Nae.........." balas Lin.
YOU ARE READING
OPPA || WANNA ONE || 《Complete》
Fanfiction"Aaaaaaargh"jeritku "Yah !kenapa awak menjerit ni?"soal Daniel "Awak ni bukan Daniel yang dalam Wanna One tu ke?"soalku "Ye lah ........kenapa?"balas Daniel "Kenapa awak ada kat sini ?Awak sesat ke?"tanyaku "Mana ada saya sesat....Awak tu sebenarny...