Ένας άντρας με περίμενε, φορώντας ένα καπέλο και μια πολύ μακριά καμπαρντίνα. Τον πλησίασα φοβισμένη και ετρεμα από το κρύο.
-Καλησπέρα κύριε, είπα.
Εκείνος με κοίταξε και δεν απάντησε, συνέχισε να καπνίζει.
-Κάιζερ; ρώτησα.
Εκείνος χαμογέλασε ελαφρά και πέταξε το τσιγάρο.
-Χάρηκα για τη γνωριμία, είπε και με τράβηξε από το χέρι να φύγουμε τρέχοντας.
Όσο πιο προσεκτικά μπορούσαμε και κάτω από τις μύτες των Γερμανών, ο άνδρας με οδήγησε σε ένα ουζερί που ήταν ανοιχτό και φιλοξενούσε ένα μικρό ρεμπέτικο σχήμα και πολλούς πελάτες. Μπήκαμε μέσα και ο κύριος με το μπουζούκι μας παρακολουθούσε έντονα. Προχωρήσαμε στην κουζίνα όπου και έκλεισε την πόρτα πίσω του. Εκείνος έβγαλε το καπέλο του και την καμπαρντίνα και τα κρέμασε.
-Να σε κεράσω λίγο ούζο; ρώτησε χαμογελαστός.
-Όχι, είπα και έβγαλα το μαντήλι. Ευχαριστώ.
-Είμαι ο Δημήτρης, είπε και μου εσφιξε το χέρι. Ο υπεύθυνος του μαγαζιού. Εσύ είσαι η Εύα, αδερφή του Ιωακείμ.
-Χάρηκα, είπα και χαμογέλασα.
Η πόρτα της κουζίνας άνοιξε και μπήκε μέσα ο άντρας που κρατούσε το μπουζούκι.
-Είναι η τελευταία; ρώτησε με βαριά φωνή.
-Ναι, απάντησε ο Δημήτρης.
-Πρέπει να ξέρω, είπε. Σε λίγο θα αρχίσουν να έρχονται οι παράγοντες με τους Γερμαναράδες. Δεν μπορούν να έρθουν άλλοι.
-Μην ανησυχείς, είπε και του άγγιξε τον ώμο. Τελειώσαμε και για σήμερα.
-Πως σε λένε κοπελιά; ρώτησε και άναψε ένα τσιγάρο.
-Εύα, απάντησα. Ή μάλλον, Χαβα είναι το εβραϊκό μου όνομα.
-Ανδρέας, είπε και ρούφηξε λίγο από το τσιγάρο του.
-Αδερφός μου, είπε ο Δημήτρης χαμογελώντας. Φίλοι του δικού σου.
Χαμογέλασα ελαφρά και έσφιξα τη ζακέτα πάνω μου από την υγρασία.
-Πρέπει να βγω, είπε ο Ανδρέας. Ελπίζω να τα ξαναπούμε. Και οταν τα ξαναπούμε ο πόλεμος να έχει τελειώσει.
Άνοιξε την πόρτα και βγήκε πάλι έξω.
-Εδώ γίνονται οι μεγαλύτερες ενέργειες, είπε και μου έκλεισε το μάτι. Είναι ένα απλό ουζερί, που κρύβεται ουσιαστικά η 'Ελευθερία'.
ESTÁS LEYENDO
Ο Λιποτάκτης των SS.
Ficción histórica"Όλοι έχουμε μυστικά ξέρεις. Μερικές φορές είναι πιο σκοτεινά και από τους χειρότερους εφιάλτες μας". Δεν ήταν εύκολο για την Χάβα Λεβίδη να κάνει το όνειρο της πραγματικότητα και να γίνει μουσικός, με την Εβραϊκη της ταυτότητα επί την εξουσία του Μ...