- eye contact makes me go crazy -
⚠️90 votes to unlock nextchap⚠️
Hailee meramas tangannya sendiri . Matanya memandang Bryan yang menayangkan muka bengang . Ya , dia tahu . Bryan sedang marah dengan perbuatan Ustaz Haikal pada dirinya tadi .
Nak buat macam mana ? Dia cuba elakkan diri , tetapi ustaz Haikal yang datang kepadanya .
"Bryan..."
Lelaki itu tiba-tiba menghentikan keretanya secara mengejut . Bryan menghalang dahi Hailee dari terhantuk di dashboard . Risau dia , takut benjol kepala isterinya nanti .
"I minta maaf"
Bam ! Stereng dihentak kuat oleh Bryan . Wajah lelaki itu mula kelihatan tegang . Badan Hailee disandar lagi rapat pada pintu kereta walaupun dia tahu yang memang dia sudah terlampau rapat dengan pintu , namun dia memaksa dress lagi belakang . Takut .
"Aku kena bagitahu kau something "
Bryan terdiam seketika . Nafas dihembus perlahan . Matanya menatap wajah isterinya disebelah . Sudah lama dia ingin beritahunya , tapi bila lihat mereka sering bertengkar saja . Semuanya tidak jadi .
" Haikal tu bukan orang yang baik . Dia bukan macam ustaz-ustaz di luar sana- "
" Yang tu I tahulah . Tengok perangai dah tahu dari awal lagi . You cakap benda penting yang you nak cakap je "
" Dia kumpulan baru . Mafia macam I "
Sudah di agak ! Patutlah perangai bukan macam ustaz . Binatang rupanya lelaki itu . Hailee mengetap bibir , jadi selama ini mummy-nya belajar mengaji dengan orang yang salah .
"Dia selalu datang rumah mummy I , belajar mengaji . You tak rasa ke yang dia akan cederakan mummy nanti ?"
"Mummy ada bodyguard , sayang . Itu mustahil . Tapi kalau betul lah dia buat benda tu dekat mummy you . I akan ajar dia cukup-cukup "
Bryan sudah mula mengempal penumbuk . Pasti akan diajar nya jantan itu cukup-cukup . Haikal pasti akan menyesal dengan segala kerjanya .
Bryan tersenyum sinis , ustaz ? Perangai mengalahkan syaitan . Mengaku diri tu alim . Heh !
" Nama kumpulan dia apa ? "
" Wild tiger "
Bryan menggumam perlahan . Sudah tambah lagi seorang musuh mereka . Bila dihapuskan satu musuh , satu musuh lagi datang .
"Wait ! Kenapa you tak beritahu I awal-awal . You tengok pesanan mesej ni . Setiap hari dia mesti hantar mesej yang sama dekat I . I rasa ni kerja jantan tu "
Telefon dikeluarkan . Icon message ditekan oleh Hailee . Dia baru teringat sesuatu . Selama ini dia lupa ingin memberitahu suaminya tentang mesej yang sering mengganggu dirinya .
" Tengok ni "
•unknown number
-congrats , Hailee'WT'
Bryan merampas telefon isterinya . Di slide mesej tersebut dari atas sehinggalah last message . Pesanan terakhir ialah semalam . Hari ini , tiada lagi ayat yang sama dihantar kepada isterinya .
YOU ARE READING
[SU] LOVELY MAFIA
Romance• i will always , honestly , truly , completely , love you • [ACTION + ROMANCE]🤘🏻🥀 Bryan Steve seorang lelaki kacukan spanish dan juga seorang mafia. Lelaki itu bukan calang-calang orang. Semua orang sanggup melutut dekat dirinya, asalkan mereka...