- sadness hits me again -
⚠️85 votes to unlock nextchap
Bryan memandang Hailee dengan pandangan yang pelik . Isterinya dari tadi tersengih - sengih melihat telefon sendiri . Sampaikan makanan yang berada didepan mata pun tidak dilayan .
"Mesej siapa tu ? Tersengih - sengih ?"
"Helena , dia hantar gambar dekat I , diorang pergi Honeymoon dekat China . Bestnya !"
Bryan mengangguk . Kemudian dia menyambung makan . Baru beebrapa suap , dia sudah berhenti makan semula .
"You tak nak pergi honeymoon ke ?"
"I tak kisah , pergi ke tak . Lagipun I tahu you sibuk"
Telefon diletakkan ke tepi . Matanya fokus memandang suami dihadapannya yang seperti tidak tenang . Hailah , Bryan..
"Hey , relax . I'm okay . Dah sambung makan . You ni , pasal honeymoon je pun"
Bryan tersenyum tawar . Dia menyambung makan tetapi fikirannya sedang berfikir tentang perkara yang baru dibincangkan tadi .
"By the way , sebelum I terlupa . Actually , I sebenarnya dah berhenti jadi Leader Dark Rose "
"Really ? So siapa ganti tempat you ? Helena ? Eh tapi kenapa tiba-tiba je ni ?"
"Entahlah I rasa ini yang terbaik . I dah malas nak pegang pistol or whatever "
Hailee rasa biarlah dia fokus pada suaminya saja . Selepas ini , dia tidak perlu lagi keluar pergi markas , jumpa musuh melainkan musu yang datang kepadanya .
"One more thing , I nak ucap congrats to you"
"Congrats for what?"
"You tak tahu ke ? You kan dah bertunang dengan sepupu you "
Sudu yang dipegang dihentak kuat pada pinggan . Tangannya sudah menggengam penumbuk . Dia dapat dirasakan ini semua rancangan mummy-nya .
"Mana you tahu benda ni ?"
"Ada orang hantar gambar dekat i"
"And you boleh relax macam ni ? Like nothing happen ?"
"I dah bersedia lama dah tentang benda ni"
"I nak keluar sekejap"
Hailee memandang Bryan dengan pandangan sayu . Hatinya sakit setiap hari memikirkan tentang perkara ini .
****
Kereta diparkir dihadapan rumah mummynya . Pintu kereta dihempas kuat , laju saja kakinya melangkah masuk ke dalam rumah mencari Afrina . Dia pasti gadis itu berada dirumahnya .
"Hai Bryan , finally I dengan you dah bertunang"
Pang!
"Kau jangan mimpi yang aku akan terima kau ! Kau kena ingat aku ada isteri . Tak payah jadi perampas!"
Walaupun Bryan sudah melepaskan satu tamparan kepada Afrina , dia masih tidak puas . Hatinya sakit melihat cincin di jari Afrina .
YOU ARE READING
[SU] LOVELY MAFIA
Roman d'amour• i will always , honestly , truly , completely , love you • [ACTION + ROMANCE]🤘🏻🥀 Bryan Steve seorang lelaki kacukan spanish dan juga seorang mafia. Lelaki itu bukan calang-calang orang. Semua orang sanggup melutut dekat dirinya, asalkan mereka...