LM ; 37

2.7K 196 29
                                    

- i love you please don't hurt me -

⚠️90 votes to unlock nextchap ⚠️

" Apa ? Kenapa you pandang I macam tu "

Bryan tersengih mendengar soalan isterinya . Pipi Hailee dicubit . Membuatkan Hailee mengerutkan dahi , tidak suka .

" Kenapa ni ? Lain macamlah you hari ini "

Bryan hanya menggelengkan kepala , bermaksud tiada apa-apa . Dia cuma risau dengan perasaan tidak sedap hatinya . Dari tadi hati dia masih tidak tenteram .

Rasa seperti ada sesuatu yang akan terjadi .

" I rasakan , tak lama lagi mesti si Lena tu mengandung "

" Ye ? Kenapa pula you rasa dia mengandung dulu ? "

Bryan kerut dahi . Pelik mengapa isterinya tiba-tiba menjangka yang Helena mengandung dahulu .

" Entah . I pun tak tahu . Tapi dia kata haritu , dia ada muntah-muntah . Bila pergi klinik , doktor kata tak mengandung . You tak rasa pelik ke ? "

Kepala Hailee yang bersandar di bahunya , di usap . Bini dia ni tak habis-habis membebel dari tadi dengan mulut mengunyah popcorn , dia pun terpaksa melayan .

" Lena tersalah makanlah tu . Dahlah tak payah fikir . Fikirlah pasal anak kita . Manalah tahu you mengandung dulu dari dia "

" Kenapa you rasa I mengandung dulu pula ? "

" Sebab I kan dah - ouch ! "

" You jangan nak mula eh . Ish , gatal betul laki aku ni . Cakap benda yang elok-elok dahlah"

Bryan menggosok perlahan lengannya . Berbisa betul cubitan isterinya . Laju saja tangan itu bertindak .

" Ala , kalau you mengandungkan best . Boleh I bercakap dengan baby dalam perut tu "

Hailee tersengih seorang diri bila Bryan mula membayangkan tentang anak mereka nanti . Perutnya digosok . Kepala didongak memandang suaminya .

" Nanti adalah . You sabar okay ? "

Bryan tersenyum kecil . Dahi Hailee dicium lembut . Dirinya terasa bahagia apabila satu hari ini dia hanya meluangkan masa dengan kesayangannya saja . Di rumah keluarga Hailee .

" You ada nampak mummy ? "

Hailee menyoal perlahan . Jari jemari Bryan dengan dirinya disatukan . Menjadi satu genggaman . Mereka leka sampaikan televisyen yang dipasang diabaikan . Bagaikan televisyen itu yang menyaksikan mereka berdua .

" Dari tadi I tak nampak , kenapa you tanya ? "

Hailee menggeleng . Dia bukan apa , dia takut disebabkan kehadirannya dengan Bryan membuatkan Datin Haisya tidak mahu duduk di rumah itu.

Tahap kebencian mummy-nya dengan mereka berdua semakin bertambah sejak kejadian semalam .

" Cik Timah kata mummy keluar pagi-pagi lagi . I tak tahu dia pergi mana "

[SU] LOVELY MAFIAWhere stories live. Discover now