LM ; 18

4.3K 204 11
                                    

- i don't know what to do without you -

⚠️35 vote to unlock nextchap

Telefon milik Hailee berdering pada jam 6 pagi . Dia tersedar dari lenanya , tangan diraba-raba dibawah bantal mencari telefon dengan wajah yang masih mamai .

Butang hijau diseret , tanpa melihat si pemanggil dia terus menyapa dahulu .

"Hello ?"

"Bos ! Helena kena tembak "

Helena what ?! Nama pemanggil terus dilihat , panggilan dari Amanda selaku anak buahnya .

"Ulang balik apa yang kau cakap tadi "

"Helena kena tembak bos ! Baru kejap tadi . Bos boleh datang sini tak ?"

Jantung Hailee berdegup kencang . Tak akanlah musuh mereka sudah menonjolkan diri pula .

"Aku datang sekarang . Jangan bawa dia ke hospital . Aku nak korang rawat dia "

Panggilan dimatikan . Dia masih tidak percaya . Memang Helena seorang gadis yang mudah kena tembak berbanding dirinya . Adiknya itu langsung tiada skill menembak , hanya tahu belasah orang saja .

Dia turun dari katil , tiada masa mahu memikirkan . Pintu bilik Bryan diketuk kuat .

Dia merengus kuat apabila waktu begini Bryan lambat membuka pintu . Ketukan makin dikuatkan lagi . Tak mahu lagi dia terjah bilik Bryan , dah serik !

Tiga minit kemudian , terpampang wajah mamai Bryan .

"What ? Awal lagi dah kacah aku tidur "

Mata dia gosok perlahan . Tak lena langsung tidur dia disebabkan gadis ini .

"Helena , kena tembak Bryan !"

Jelas riak cemas pada wajah Hailee . Nafasnya tidak teratur . Tangan digoncang-goncangkan persis orang kehilangan anak .

"Hey , calm down "

Bryan memujuk perlahan . Air mata Hailee sudah bergenang . Tangannya menarik badan Hailee masuk ke dalam pelukan . Dia faham perasaan gadis ini .

"Everything's gonna be fine "

Suara lembut Bryan jelas di pendengaran Hailee . Air matanya jatuh . Baju tshirt lelaki itu digenggam erat . Dia rasa tenang seketika .

"Boleh kita pergi rawat dia sekarang ?"

Pelukan dileraikan . Air mata dikesat perlahan . Dia memandang Bryan dengan pandangan lembut dan juga pandangan mengharap .

"Okay , relax . Kau bersiap cepat then kita bertolak . Dont worry , i'm with you "

"Thanks..."

****

Leo sudah sedia dengan sebuah kereta untuk bos-nya . Enjin dipanaskan terlebih dahulu . Agak terkejut bila gadis yang dia pernah gaduh dahulu  ditembak buat kali yang kedua baginya .

[SU] LOVELY MAFIAWhere stories live. Discover now