- i'm in love with u , and all of ur little things - 1D
Mata Afrina tidak lepas dari memandang wajah Hailee . Dia kenal sungguh wajah dihadapannya ini . Perempuan inilah yang Bryan selamatkan dari dilanggar kereta 3 minggu lepas .
Dia sendiri tidak menyangka akan berjumpa dengan gadis ini lagi . Lagi tak menyangka bila Bryan bawa balik perempuan ini berjumpa dengan Datin Raina .
"Hah , kenapa kamu bawa dia dalam rumah ni ? "
Datin Raina dari tadi masih tidak puas hati dengan anaknya . Tak ke kecil hati Afrina bila Bryan bawa perempuan lain .
"Okay , just listen here . Bryan tak nak tunang dengan Afrina apatah kahwin dengan dia . So , please Bryan minta jasa baik mummy , batalkan je pertunangan yang akan berlangsung ni "
Afrina terus memandang Bryan dengan riak wajah yang tidak percaya . Macam tu je ? Dia tak fikir ke perasaan aku ni ?
"Kamu jangan main-main Rayyan . Kamu ingat benda ni kelakar ke ?"
Datin Raina terus saja berang . Seleranya mati pula bila hal ini mengecewakan hatinya .
"Bryan serius mummy . Lagipun Bryan dah ada pilihan hati- "
"Siapa ?! Perempuan ni ? Kalau nak dibandingkan perempuan ni dengan I , eh I lagi lawa lah "
Hailee memandang Bryan . Dia faham yang Hailee sedang berkecil hati . Sudah di agak Datin Raina pasti tidak menerimanya .
"Mummy tak akan restu hubungan korang berdua . Jangan ingat aku akan layan kau baik-baik . Dalam mimpilah !"
Serentak Afrina dan Datin Raina bangun meninggalkan ruang makan . Hailee menguis nasi didalam pinggan .
"So ? Nak teruskan juga plan ni ?" Hailee menyoal perlahan . Langsung tidak mengangkat muka memandang wajah Bryan .
"Yes , of course "
"Even mak kau tak suka aku ?"
"Look , jangan lah takut sangat . Like I said before , everything will be okay "
"Kau tak rasa bersalah ke ?"
"For what ?"
Hailee diam . Makanannya sedaya upaya dihabiskan . Memandangkan seleranya mati , jadi kunyahan menjadi perlahan .
"Stay sini 1 malam . "
****
Datin Raina masuk ke dapur , Hailee juga berada di situ . Dia memberikan senyuman buat Datin Raina , tapi yang dia dapat hanya jelingan maut .
"Jangan mimpi aku akan layan kau baik-baik . Dalam rumah ni , aku tak akan suruh maid rumah ni sediakan kau bilik . Pandai-pandailah kau merempat kat sekitar rumah ni . Tak pun balik je terus . Menyemak !"
Datin Raina terus memarahinya . Dia tahu anaknya dan perempuan ini akan bermalam disini . Jadi dia mengambil keputusan yang Hailee dilarang sama sekali tidur di dalam bilik .
Perempuan tu tidak sepatutnya mengambil hati anaknya . Dia berasa marah pada Bryan sebab terima perempuan lain selain Afrina .
YOU ARE READING
[SU] LOVELY MAFIA
Любовные романы• i will always , honestly , truly , completely , love you • [ACTION + ROMANCE]🤘🏻🥀 Bryan Steve seorang lelaki kacukan spanish dan juga seorang mafia. Lelaki itu bukan calang-calang orang. Semua orang sanggup melutut dekat dirinya, asalkan mereka...