„Claire?". Kalder en velkendt stemme.
Jeg vender mig hurtigt om, og får øje på Jace.
„Josie sover, så hun har bedt mig om at køre dig hjem". Siger han.
„Men Claire og jeg har lige aftalt, at jeg skal køre hende hje-". Siger Elliot i forvirring.
„Jeg kører hende hjem". Afbryder Jace.
„Øhh, nej du gør ej". Skynder jeg mig at sige.
„Claire.. vær sød at høre efter hvad jeg siger, og Josie". Siger Jace roligt men irriteret.
„Næh. Ved du hvad? Måske jeg bare skulle sove her i nat". Ryger det ud af mig. Fuck. Hvad er det jeg lige har sagt. Jeg kan fandeme godt mærke, at jeg har fået for mange Martini'er
Jace og Elliot står begge tilbage med et overrasket blik.
Selvfølgelig mener jeg det ikke, og vil hellere hjem og sove. Faktisk har jeg det mere trygt ved at køre med Jace, men på den anden side, så har jeg også lyst til at vise ham en anden side af mig. Den afvisende, og den kolde.
„Ja, selvfølgelig. Der er plads nok". Siger Elliot hurtigt.
Jace kigger bare surt og skuffet på mig. Jeg er fucking ligeglad. Han kan ikke bare tro, at jeg er hans lille hund som gør alt hvad han siger.
„Claire Jane, du kommer til at fortryde det her". Siger Jace irriteret, da Elliot er gået op for at rydde en seng til mig. Ved siden af ham.
„Er du jaloux, Jace?". Spørger jeg afbrydende. „Er det derfor du ikke vil have at jeg overnatter her?". Spørger jeg. Et mærkeligt blik formes i hans ansigt.
„Hvad? Nej. Claire, jeg prøver at hjælpe dig her, okay?". Svarer han.
„Hjælpe mig? Jeg har ikke brug for din hjælp, Jace!". Nærmest råber jeg.
Hvorfor fanden ville han overhovedet hjælpe mig?
„Fint. Men jeg siger dig, du kommer til at fortryde det her, som du har rodet dig ud i". Siger han hårdt med fingeren peget imod mig.
Ja, som om. Hvad fanden ved han om det? Er han sådan en, som er begyndt at kunne se ud i fremtiden?
Ej okay... han har måske nok ret..
Da Jace er gået ud af døren, går jeg ovenpå for at finde det værelse jeg skal sove i.
„Claire? Herinde". Siger Elliot inde fra det sidste værelse helt nede i bunden af gangen.
Jeg træder med det samme ind i et stort værelse, med dobbeltseng og brændeovn.
„Hey". Siger Elliot med kroppen lænet opad fodgærdet af sengen.
„Vi skal vel ikke?.. sove her sammen?". Spørger jeg forvirret.
„Desværre, Claire. Alle de andre sovepladser var taget". Siger han smilende.
Fuck nej. Måske skulle jeg bare have kørt med Jace alligevel.
„Inderst eller yderst?". Spørger han mig.
BINABASA MO ANG
Unexpected love before Christmas
RomanceNår man er vokset op i Californien, så er livet i New York fuldstændig anderledes.. ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Claire flytter i starten af december til NYC med sin mor og far. Der er langt fra Californien t...