My tears

34 8 34
                                    

Haha .. kau tau .. ?? Aku ni senanye tk de la mcm mne yg korang bygkan .. aku tk la sekuat mne yg korang ckp .. aku ni .. berlagak kuat je dpn org .. haha ..

Kadang ii .. aku rase .. hidup kt dunia ni tk bermakna pon .. kau tau knp .. ?? Sbb .. aku mcm tk diperlukan pon .. haha .. kewujudan aku seperti tk diketahui oleh sesiapa pon .. kau rse enn .. aku ni baik sgt ke .. ?? Haha .. sebenarnye .. tk pon ..

Jujur aku katakan .. kadang ii aku cemburu dgn org lain .. aku cemburu dgn hidup org lain .. tk kesahla tk kaya skalipon .. aslkan bahagia .. enn ii .. ??

Aku ni .. jealous ngan manusia yg tk reti nk bersyukur dgn pemberian Allah iaitu Allah dh kurniakan diorang parents yg baik dan cukup sempurna .. tpi knp dorang lyn parents dorang teruk .. aku pelikk .. kau patutnye bersyukur tau .. sbb .. ramai lgi di luar sana manusia ii yg kekurangan kasih syg .. yg perlukan kasih syg org tersyg mereka .. terutamanya mestilah ibu bapa dorang kann .. aku tau .. rmai lgi diluar sana yg sampai sanggup tagih simpati demi ingin mendptkan dan merasai sifat kasih syg org lain pd mereka .. kau tk rasa kesian ke weyhh .. ?? Haha .. aku tk tau ahh nk ckp ape klu aku dpt tau ade dak wattpad dlm ni yg perangai cam ni .. mmg kene laa ngan aku ..




Kau tau .. ?? Aku ni .. bkn ape .. kesian tgk manusia yg tdk diberi belas kasihan dri kecil .. yg tk dpt kasih syg dri parents dye .. even adik - beradik dye pon tk .. means .. dye sengsorang .. sbb tu la .. aku kt sini nk bgitau korang .. bersyukur pd sesiapa yg masih mempunyai parents yg sgt prihatin pd korang .. sbb .. tk semua manusia dpt merasai bende tu weyhh .. tk semua manusia dpt kebahagiaan seperti itu weyh .. tk semua manusia kt luar sana tu yg dpt kelebihan mempunyai parents and family yg sentiasa support dye dri blkg , weyhh ..



Jdi .. kesimpulannye kt sini .. hargailah mereka yg sentiasa ade ngan kau .. sbb ape .. ?? Sbb mereka masih mampu menabur kasih syg pd diri kau .. aku tk nk ckp pepanjang .. nnti buat korang lgi mls nk scroll bce .. ye la .. sbb aku membebell enn .. haha .. tpi .. aku rse .. aku membebel yg kau maksudkan ni .. berfaedah tau .. dpt memberi manfaat dan pengajaran utk korang .. so .. appreciate la setiap pengorbanan mereka ..


Lgi satu .. klu ade yg diantara dlm ni yg mempunyai bende yg sama mcm aku ckp tadi .. iaitu .. parents korang and family korang treat korang like rubbish .. aku just nk ckp .. bersabar lah weyh .. tabah kayh .. aku tau kau kuat .. kau mampu hadapi semua ni .. aku yakin .. akn ade sinaran cahaya suatu hri nnti yg akn masuk dlm diri kau stlh lama kau rse diri kau kosong and sepi kt dlm jiwa tu ..



Percaye lah .. setiap yg berlaku .. pasti ade hikmahnye .. aku sllu percaya and yakin .. stiap kli lps hujan .. pasti akm muncul pelangi slps itu .. jdi .. percaye lah .. lps kau tempuhi dugaan yg penuh dgn cabaran ni .. yg penuh dgn derita ni .. pasti kau akn jumpa kebahagiaan kau suatu hri nnti .. kau hnye perlu tunggu je .. sama ade kebahagiaan tu akn muncul cpt atau lmbt .. itu semua dgn tgn Allah .. Allah yg menentukan semua tu .. kita merancang .. Allah yg menentukan .. ehh jp .. ape aku merepekk ni .. hahaha .. ehh .. btulla .. hahahha ..

Jgn risau yg mne ade mslh ngan family tu .. sbb ape .. ?? Sbb aku yakin .. Allah akn utuskan insan yg amat cukup bagus yg akn fhm kau .. yg blh curahkan kasih syg kt kita .. ckupla walaupon dye tk mampu nk curahkan byk kasih syg dye mcm mne yg sepatutnye parents korang buat pd korang .. tpi kurang ii .. kau dpt merasai kasih syg insan lain walaupon dye hanyelah seorang kwn atau sahabat kau .. lelaki tau perempuan .. jantina tu tk kesah .. tk kesahla klu kau prmpuan .. ttibe kau jumpa dgn insan yg berlainan jantina ngan kau .. klu dye llki skali pon .. kaumnye adam .. ape slhnye .. aslkan dye memahami kau .. kannn .. ?? Sama jgk mcm llki .. klu kau jumpa dgn insan yg kaumnya hawa .. aku rse tk de slhnye .. aslkan dye mampu membahagiakan kau .. menceriakan kau .. and .. dpt membantu kau selesaikan mslh kau .. tk de malh rsenye ..



Aku nk ckp sikit ni .. tpi tk de la sikit mne .. HAHAHAH .. aku nk ckp .. pd parents and family diluar sana .. hargailah anak anda .. kerana ape .. ?? Kerana mereka lah yg akn menjaga anda di suatu masa akn dtg .. mereka lah yg akn menjaga anda di suatu hri nnti .. ketika anda sudah tdk mamu dan tidak terdaya utk melakukan ape ii akibat usia yg semakin lanjut .. jdi .. hargailah anak ii anda .. belailah mereka dgn penuh kasih syg .. hargailah mereka .. mereka juga akn cuba membyr jasa kalian pd mase akn dtg dgn mengaja anda ..







Aku cuma kesian kt dorang yg mne kurang mndpt kasih syg .. biarlah hnye aku je yg tau siapakah mereka yg sebegitu .. aku pon prnh merasai bende tu weyhh .. haha .. kayh aku dh jujur .. sbb tu aku mrh and tk suka bile ade family and parents yg tk reti nk meghargai ank mereka .. kashanilah mereka ..






okayh .. dh tu je yg aku nk bebel hrini .. sbnrnye tajuk dye ' my tears ' .. sbb aku prnh menagis terukk pasal bende ni .. jdi .. aku tk nk lebih rmai lgi diluar sana yg akn merasai ape yg kami lalui ini .. tlgla .. kesian lah kt kami ni yg perlukan kasih syg .. kami tk brslh .. jdi .. jgnlah hukum kami semua sebegini rupa ... hurmm ..




Ok lah .. dh tu je .. haha .. kau tau npe aku asyik gelak je .. ?? Mesti kau igt aku ni gila and tk de perasaan kann .. tpi .. sbnrnye aku cuba utk hilangkan perasaan sedih tuu .. hidup ni .. tk blh sentiasa nk rse down weyh ..





Aku sendiri pon kdg ii tk mampu nk kawal perasaan sedih tu .. tpi .. apakn daya .. aku hnye lah manusia biasa .. hamba Allah yg lemah dan tk kuat .. tpi aku cuba utk jdi kuat and berlagak kuat dpn org lain .. sedangkann .. HAHAHAHA .. aku pon hnye mampu kuat di siang hari .. tpi .. di malam hari .. siapa yg tau , kann .. ? .. Haha ..















Ok dh .. kli ni srs .. smpai sini je ..


















Ok ..










Bye ..











Assalamualaikum ..

Ad's Talk Where stories live. Discover now