¤2¤

153 12 0
                                    

Keesokannya

Jihyun keluar bersama 5 orang rakan-rakannya iaitu Lee Kayra, Gaeum Jandi, Kim Eunwan, Park Shaera dan Goo Yuna. Mereka memutuskan untuk melepak di Starbuck setelah selesai bershopping di Seoul Pavilion tadi.

"Yah! Jihyun-aa bila kau nak cerita kat diorang pasal tu?" Soal Kayra pada Jihyun yang menyedut Frappucino nya.

"Pasal apani?" soal Eunwan, mereka beralih perhatian pada Jihyun.

"Ingat Jungkook? Ex aku, ha dia masuk meminang aku."

"Ooooh, tapi dia kan dah bagitau 5 tahun lepas." ujar Jandi.

"Yep, and aku tak boleh tolak."

Mereka melopong.

"Mwo? Dahtu kau kena kahwin jugak dengan dia ke?!" soal Yuna.

Jihyun menggangguk.

"Dahtu Mingyu?" soal mereka serentak.

Jandi dan Shaera merupakan classmate Jihyun waktu sekolah menengah, begitu juga Mingyu yang pada awalnya merupakan kawan baik lelaki Jihyun.

Jihyun mengeluh lalu mengangkat bahunya.

"Aku taktau nak cakap macam mana dengan Mingyu...Aku pun taknak wey kahwin dengan mamat psycho tu." Luah Jihyun.

"Takde cara lain ke untuk kau tolak lamaran tu?" soal Shaera.

"Molla, omma cakap satu-satunya cara adalah dengan suruh Mingyu masuk meminang aku. Bila aku dsh bertunang, aku ada alasab kukuh untuk tolak lamaran tu."

"Bernas gak idea omma kau." ujar Eunwan dan dibalas anggukan oleh mereka yang lain.

"Tapi, Mingyu dan aku masih belajar. We dont even have money to spent on marriage. Tengah simpan tapi yela do, target nak kahwin kalau umur sebaya ni, mestila dalam 25 camtu."  terang Jihyun.

"Jinjja?! Dahtuu macam mana nii!!" Mereka semua menggelabah.

"Apa kata, kitorang bawak kau lari." Cadang Yuna dan memberikan pandangan semacam kepada yang lain.

Jihyun berfikir sebentar.

"Bolehla! Janji aku tak kahwin dengan dia." Jihyun akhirnya bersetuju.

"Kita blah seminggu sebelum kau nak kahwin, bila kau kahwin tu? " cadang Kayra pula.

" Dalam sebulan ni,"

Mereka semua terkejut.

"Mwo jinjja?! Sejak bila Jungkook tu orang kaya?" soal Shaera yang paling terkejut.

Semua orang kenal Jungkook, dekat sekolah dulu dia tak famous sebab dia bukan anak orang kaya. Tapi Jihyun la yang minat sungguh kat Jungkook tu. Lagi satu, Jungkook dulu pun selalu dapat biasiswa dan tanggungan kerajaan untuk pelajaran dan sumbangan derma. Sebabtu mereka pelik, macam mana Jungkook boleh nak kahwin dengan Jihyun begitu cepat.

"Ingat tak waktu kita form 5? Dia dah start kerja tetap dekat cafe, Cafe tu pulak memang highclass punya. Kan time tu kan aku yang support dia suruh dia teruskan kerja kat situ, sebab gaji ok, Pastu dia teruskan kerja situ la kut aku rasa." terang Jihyun.

"Eh! Aniyo! Korang tak ingat ke? Last 3 years, dia bukak cafe sendiri? Cafe dia masyuk do!" ujar Eunwan dengan teruja.

"Mwo jinjja?! Owner cafe la?" soal Yuna.

Eunwan menggangguk.

"Tapi weh, aku risau, perkahwinan tu dah dekat sangat..." ujar Jihyun.

Mereka semua memandang Jihyun dengan simpati.

Mereka tau, mana-mana lelaki yang bercinta dengan Jihyun pasti menyayangi dia. Terutama Jungkook.

Jihyun ni anak orang kaya, baik, dia tak cepat melenting. Dia memahami dan dia supportive sangat. Dia sentiasa ceria. Mungkin sebab itu jugak, Jungkook mengambil kesempatan terhadap Jihyun.

Tiba-tiba telefon Shaera berbunyi menandakan masuk notification.

"Weh! Jungkook dm aku!" ujar Shaera. Mereka semua mengerumuni Shaera kecuali Jihyun yang tidak bersemangat.

"Weh, Jungkook mintak kau unblock dia. Kalau kau taknak, nanti dia datang rumah kau." pesan Shaera.

"What the?" Jihyun menggulingkan biji matanya dan mengeluh kasar.

Dia mengeluarkan telefon bimbitnya lalu membuka akaun SNS nya termasuk twitter, ig, whatsapp, telegram dan line.

"Belum kahwin pun dia dah mendesak kau. Macam mana ni..." Keluh mereka.

"Guys, stop aa cakap pasal Jungkook, kesian pulak Jihyun." tegur Kayra yang berada disebelah Jihyun.

Mereka menggangguk lalu menbuka topik lain dan muka bergelak ketawa.


True friendship makes you life better,

[Completed] Please Love Me Again | JJKWhere stories live. Discover now