¤9¤

113 11 0
                                    

Jihyun masuk ke dalam kereta Mini Cooper miliknya.

Jam di tangan di pandang.

4.15 petang.

Jihyun mengeluarkan telefonnya dan mendail nombor Jungkook.

"Wei, aku balik rumah sendiri."

"Siapa bawak?"

"Aku ambik kereta kat rumah omma."

"Oo..okay jangan merayap."

"Diam aa."

"Jangan mabuk macam semalam."

Terus Jungkook matikan panggilan.

"Sukati akula." Jihyun mencampak phonenya ke seat sebelah.

-------
Malam itu,

Jungkook balik dari rumah bersama makanan yang dibeli bungkus. Dia melihat rumah yang gelap dan sunyi.

Dia mengeluh. Mesti Jihyun keluar.

Dia menekan suis lampu ruang tamu dan ruang makan.

Bungkusan tersebut diletakkan ke atas meja.

Dia mengeluarkan makanan tersebut dan mengeluh lagi. Wajahnya ditundukkan.

Dia tau Jihyun takkan terimanya. Tapi dia harus cuba. Walaupun susah, dan makan masa, Jungkook masih akan usaha jugak sampai Jihyun sayangkannya.

Dia amat sayangkan Jihyun.

Jihyun satu-satunya perempuan yang pernah memberikan dia rasa bahagia. Dia cukup kenal isterinya itu.

Cuma, disebabkan kesilapannya, Jihyun tinggalkannya. Dia faham salahnya besar. Tapi dia tetap mahu jugak memperisterikan Jihyun.

Satu-satunya gadis yang sanggup menerimanya dulu.

Yang sentiasa menyokongnya.

Yang sentiasa tersenyum.

Yang sentiasa terima seadanya.

Jungkook mengeluh, dia rasa dia cukup bodoh disebabkan tindakan gilanya sewaktu dia masih bersama Jihyun.

"Jungkook! Kau dah balik ke?"

Jungkook mendongak bersama rasa gembira yang tidak dijangka.

"Nae, saya kat dapur!" Laung Jungkook.

"Weh aku lapar." ujar Jihyun lalu memasuki ruangan dapur.

"Kook dah beli makanan dah." Jungkook berdiri dan menghidangkan makanan tersebut.

"Bagus." Jihyun mengambil tempat duduk dihadapan Jungkook.

Dia membelek makanan tersebut.

"Tak nampak pun kereta?" soal Jungkook kepada Jihyun yang sudah mula makan.

"Kat dalam garaj." balas Jihyun.

"Tak keluar malam ni?"

"Mingyu busy."

Jungkook diam. Dia tak suka Jihyun bercakap mengenai Mingyu. Yelah suami siapa je suka kalau isteri bercakap pasal boyfriend dia.

--------

Jihyun masuk ke dalam bilik. Tubuhnya dibaringkan ke atas katil.

Kemudian dia lihat Jungkook yang masuk ke dalam bilik dan menuju ke almari. Butang baju kemejanya dibuka dan dimasukkan ke dalam bakul laundry.

Dia nak mandi kut.

Jihyun menghadap telefonnya, membelakangi Jungkook. Tak kuasa nak tengok freeshow.

Lepas Jihyun terdengar bunyi pintu bilik air ditutup, dia bangun dan menuju ke arah drawer ditepi katil lalu dia mengeluarkan charger dan mengecas telefonnya.

Lepas Jihyun terdengar bunyi pintu bilik air ditutup, dia bangun dan menuju ke arah drawer ditepi katil lalu dia mengeluarkan charger dan mengecas telefonnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Sedang leka bermain telefon, Jihyun menoleh ke arah sofa tempat Jungkook tidur itu.

Jihyun mengeluh kemudian dia terdengar pintu bilik air dibuka.

Jungkook yang memakai bathrobe itu memandang Jihyun kemudian menuju ke dalam bilik bajunya.

"Jungkook."

"Naeee!" Laung Jungkook dari dalam bilik baju.

"Kau tidur atas sofa ke?"

"Naee."

"Tidurla atas katil."

"MWO?" Terus dia keluar dari bilik itu dan memandang Jihyun.

"Ha tak dengar takyah." Jihyun terus baring dan menyelimutkan tubuhnya.

"Andwae, saya dengar cuma saya pelik."

"Kau memang pelik, sebabtu kita break dulu."

Jungkook diam.

"Ish, kau tidur atas katil ni. Tapi ada bantal kat tengah. Jangan cuba sentuh aku."

------------

3 minggu berlalu,

Jungkook's POV

Hubungan aku dan Jihyun masih renggang seperti biasa. Dia juga banyak meluangkan masa bersama Mingyu dan rakan-rakannya. Aku yang tengah berehat meletakkan kepala aku ke atas meja. Aku mengeluh berat.

Air mata aku mengalir.

"Baru nak masuk sebulan aku kahwin, tapi aku dah koyak camni." Keluhku.

Tak boleh, aku kena buat jugak dia jatuh hati balik dengan aku.

Aku termenung.

Flashback

Aku yang sedang menonton tv itu terganggu apabila Jihyun datang dan duduk di sofa berhadapanku.

"Jungkook."

"Nae?" Aku duduk.

"Bila kita nak bercerai?"

Aku terkelu. Sampai macamtu sekali ke dia tak boleh terima aku?

"K-kenapa?" soalku.

"Mingyu tanya."

"Ouh...entah taktau." Aku membaringkan tubuhku semula.

Sakit betul hati dengar nama Mingyu tu, aku ni suami dia do.

"Kalau boleh cepat sikit tau." Jihyun bangun dan beredar keluar.

"Awak nak gi mana?" soalku.

"Jumpa Mingyu."

Pintu utama ditutup.

"Menyesal tanya, sakit hati lagi."

End of Flashback

Aku mengeluh lagi.

Tapi aku bersyukur jugakla sebab at least dia bagi aku tidur sekatil dengan dia. Walaupun ada bantal, tapi tu pun dah cukup bagi aku.

Aku tersenyum.

[Completed] Please Love Me Again | JJKWhere stories live. Discover now