¤15¤

112 11 0
                                    

Jungkook membiarkan Jihyun memasuki bilik mereka. Dia faham Jihyun memerlukan masa bersendirian.

Tak mengapalah walaupun isterinya itu bersedih disebabkan lelaki lain.

Shit happens right?

Jungkook membaringkan tubuhnya di atas sofa dan keluhan dilepaskan.

Tanpa disedari, matanya terpejam lena.

-----
Sementara itu, Jihyun yang berbaring dikatilnya itu menangis semahu-mahunya. Bantalnya yang diletakkan di kepala diambik lalu dipeluknya.

"Bodoh Mingyu, kau bodoh otak takde! Kau tunggu apa kalau kau ada perempuan lain! Tu bukan namanya tunggu! Baik dari awal kau takyah setuju nak teruskan hubungan ni!" Marah Jihyun seorang diri.

Telefonnya dicapai.

Semua galeri gambar Mingyu dibukanya.

Dia menekan ikon select all dan memadam semua gambar milik Mingyu. Segala recently deleted juga di delete olehnya.

Icloud nya juga yang ada menyimpan gambar-gambar bersama Mingyu juga dibuangnya.

Telefonnya dicampak jauh ke dinding. Kemudian dia menangis lagi.

"Jungkook dulu, aku mintak break ngan dia, dia kata dia tunggu aku! dia rilek je takde awek lain! Tu baru betul tunggu!" Raung Jihyun.

Pada saat itu, dia sedar.

Dia yang tak pandai menilai antara kaca dan permata.

Jihyun barulah sedar, dia berharap pada orang yang salah.

Tanpa sedar, segala perbuatannya telah memakan masa hampir sejam setengah. Matanya begitu berat.

"Bodohla bantal ni, nak peluk tak selesa!" Jihyun bangun dan menuju ke bilik sebelah untuk mencari bantal.

Namun pintu bilik itu semua berkunci.

Jihyun turun ke bawah, ingin mengambil bantal dari sofa.

Tiba-tiba dia terlihatkan Jungkook yang berbaring di situ.

Tanpa berfikir panjang, Jihyun membaringkan tubuhnya bersebelahan Jungkook. Dimana separuh badannya berada dia atas badan Jungkook.

Selesa.
-----
Jungkook tersedar dari tidurnya. Dia melihat sesuatu yang berbaring diatasnya.

"Eo? Jihyun?" soal Jungkook.

Diam tiada sahutan.

Kepala Jihyun yang berada di ketiaknya itu dialihkan sedikit dan dipeluknya.

"Apa dibuatla tidur sampai sini.." Jungkook tersenyum. Hatinya berbunga.

Biarlah saat ini terhenti dan kekal begini selamanya.

Jungkook mencium ubun rambut Jihyun.

"Saranghaeyo Jihyunnie..."

(bayangkan la tu sofa, kecik sikit)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(bayangkan la tu sofa, kecik sikit)

Jungkook kembali tidur.

-------
Jungkook terjaga apabila telefonnya berdering.

Alarm rupanya.

Dia membuka matanya dan melihat jam yang sudah menginjak ke angka 3 petang. Jihyun tiada lagi disebelahnya.

"Koooook...bangun." Suara Jihyun melaung dari dapur.

"Nae.."

"Barang dapur takde laa..kita order Mcd boleh tak?" Pinta Jihyun yang keluar dari ruangan dapur menuju ke ruang tamu.

Jungkook menggangguk.

"Orderla."

"Guna phone kau la.."

"Phone awak mana?"

"Tadi aku campak, dah relai dah. Bodoh punya Mingyu. Punca." Tiba-tiba Jihyun mencebik dan berpeluk tubuh. Dia berpatah balik semula ke dapur.

Alah giyowonya.

Hati biskut ni tak kuat.

Kan bagus kalau mood Jihyun ni elok macam ni je.

Jungkook tersenyum sendirian.

"Jeon Jungkook! Aku lapar niiii order la cepatt!" Rengek Jihyun dari dapur.

Jungkook tergelak kecil.

Telefonnya dikeluarkan lalu aplikasi Mc Donald dibukanya.

"Nak order apa?" soal Jungkook dalam nada melaung.

"Japp!" Jihyun berlari dari dapur dan menghampiri Jungkook.

Jungkook yang duduk itu melipatkan kakinya sebelah dan membiarkan Jihyun duduk dihadapannya.

Telefonnya diberikan kepada Jihyun.

Sebelah tangan Jungkook diletakkan di atas sofa di bahagian belakang Jihyun untuk menahan tubuhnya yang menyendeng ke arah Jihyun untuk melihat menu.

Wajahnya berada rapat dengan telinga Jihyun tika itu.

"Kalau saya order Bigmac dengan cheeseburger boleh tak?" soal Jihyun.

Jungkook menggangguk.

"Boleh eh?"

"Iye orderla.." Jungkook tergelak kecil.

"Awak nak order apa?" Jihyun menoleh dan kebetulan wajahnya berhadapan begitu hampir dengan Jungkook.

Jihyun membelakangkan sedikit kepalanya.

"Nak GCB, air coke." pesan Jungkook.

"Nae!" Jihyun menekan order mereka.

"Kenapa suka sangat ni?" soal Jungkook sambil tersenyum.

"Lapar.." Jihyun mengusap perutnya sambil mencebik.

Jungkook tergelak kecil.

---------

"Jihyun-aa.."

"Hm." Jihyun leka makan, mungkin lapar sangat tu.

"Esok saya ada dinner dengan kawan-kawan kerja. Ikut saya boleh?" pinta Jungkook.

Walaupun dia tahu Jihyun taknak, tapi dia cuba nasib je.

"Buat apa?"

"Saja...."

"Pukul berapa?" soal Jihyun.

"Pukul 8." Jungkook berdebar.

"Tengok aa dulu." balas Jihyun.

Jungkook masih gembira kerana sekurang-kurangnya Jihyun tak kata tidak.

--------

[Completed] Please Love Me Again | JJKWhere stories live. Discover now