¤23¤

103 10 0
                                    

"Kook-ah, kenapa Jihyun pandang aku macamtu? Dia tak suka aku ke?" soal perempuan itu dengan sedikit kuat membuatkan Jihyun memandang Jungkook.

"Aniyo, saya terkejut je sebab tiba-tiba noona muncul." Luah Jihyun.

"Oh, naee. Noona baru balik dari luar negara sebabtu baru berjumpa ni."

Jihyun memandang Jungkook yang diam sahaja.

Ye, memang situasi agak janggal.

Yelah, mustahil Jungkook tak terkejut kalau perempuan yang pernah menyuruhnya memilih antara Jihyun dengannya sedang berbual dengannya.

Siapa lagi kalau bukan bekas kawan baik perempuannya.

Kim Sehyun.

+ ( dekat prologue)

--------

Kemudian setelah menamatkan situasi janggal tersebut dengan pemergian Sehyun, Jungkook mengajak Jihyun ke pasaraya untuk mencari barangnya.

Jungkook yang sedang menolak troli itu mengekori Jihyun yang sedang memilih barang.

Tiba-tiba Jihyun memberhentikan langkahnya.

"Chagi kenapa?" soal Jungkook lalu menyengetkan kepalanya.

Jihyun memusingkan tubuhnya.

"Oppa contact dengan Sehyun tu lagi ke?" soal Jihyun menundukkan wajahnya.

"Taklah, lepas kes dia dulu oppa tak contact dah dengan dia."

"Oppa pin chat dia lagi ke?" soal Jihyun lagi. Jungkook lihat Jihyun yang menggigit bibir bawahnya.

Ye memang dulu waktu mereka mula-mula bercinta, Jihyun pernah membuka wassap Jungkook dan mendapati bahawa Jungkook pinned chat dengan Sehyun tapi bukan dia.

Tapi, waktu tu, dia masih baru-baru menyayangi Jihyun. Mereka juga baru saja bercinta dan Jungkook pun memang taktau apa-apa pasal relationship.

"Contact pun tidak, buat apa nak pin?" soal Jungkook pula, Jihyun ni

"Jadi kalau oppa contact ngan dia oppa pin lagi ke?"

"Chagi..chagi kenapa ni? Oppa pilih chagi kan? Oppa sayang chagi.." Pujuk Jungkook sambil memandang lembut wajah Jihyun yang memandangnya.

"Tapi, mula-mula oppa pilih dia.." ujar Jihyun.

"Itu dulu chagi. Sekarang ni, oppa kahwin dengan chagi kan? Walaupun chagi dah benci oppa pun, oppa masih nak chagi."

Jihyun mengangguk.

"Oppa suka Sehyun tu lagi ke?" soal Jihyun tiba-tiba.

Jungkook terus merenung Jihyun tajam.

"Chagi, whatever yang chagi overthink kan tu, buang je. Buat apa oppa nak pergi kat dia sedangkan selamani yang terima susah hidup oppa dulu ialah chagi? Oppa ada chagi je ok? Dah dah stop it sayang.." Jungkook menarik tubuh Jihyun agar berhampiran dengannya.

"Oppa sayang Jeon Jihyun je ok?" Jungkook mengusap kepala Jihyun membuatkan gadis itu menganggukkan kepalanya smabil tersenyum.

Hilang jugak rasa risaunya.

--------

Keesokannya,

Jungkook mengejutkan Jihyun awal agar bersiap kerana mereka akan ke suatu tempat istimewa katanya.

Tanpa banyak songeh, Jihyun menuruti sahaja.

Sewaktu berada di dalam kereta, Jihyun memandang Jungkook yang tidak henti senyum dari tadi.

[Completed] Please Love Me Again | JJKWhere stories live. Discover now