¤33¤

98 9 1
                                    

Jihyun terjaga dari mimpinya.

Jihyun meraup wajahnya berkali-kali apabila merasakan air mata yang mengalir tanpa henti.

Ya, itu semua mimpi. Mimpi yang merupakan memorinya. Pada minggu ketiga Jungkook terlantar di hospital, Jungkook pernah menyedarkan dirinya namun keesokannya dia kembali kepada keadaan awalnya, terlantar lemah dan tidak sadarkan diri.

Pada hakikatnya, 2 bulan telah berlalu. Memori itu sudah lama berlalu. Kandungan Jihyun juga mencecah 2 bulan kini dan harini merupakan hari yang paling dibenci oleh Jihyun.

Flashback

"Puan Jeon, dukacita kami memaklumkan, kami terpaksa membuat keputusan untuk menanggalkan semua perkakasan dan hentikan rawatan terhadap Encik Jeon kerana jangka hayat beliau berada dalam keadaan kritikal. Segala perkakasan yang digunakan akan dicabut pada 1 September nanti."

End of Flashback

Jihyun menangis lagi, walaupun banyak benda yang telah berlaku, di mana bulan lepas Heera mensabotaj cafe Jungkook dengan meletakkan seekor tikus di bahagian kitchen cafe tersebut sewaktu hari inspection daripada Jabatan Kesihatan.

Mustahillah munculnya tikus sekiranya keadaan cafe itu sentiasa bersih dan dicuci dengan baik setiap hari dan akhirnya insiden itu terkantoi apabila rakaman cctv mendapati Heera yang memasuki kitchen dan melepaskan seekor tikus dari sebuah sangkar.

Dan dua bulan juga, Jihyun menghadiri pemeriksaan kandungan seorang diri.

Telah banyak benda yang berlaku, namun Jihyun mampu tempuhi disebabkan dia memiliki amanah Jungkook dan jika dia tidak mampu, dia akan mengadu pada Jungkook setiap waktu.

Tapi harini, pada tarikh hari lahir Jungkook, nyawanya juga bakal ditamatkan.

Jihyun meraung lagi.

--------

(Scene seterusnya, please dengar lagu ni. Digalakkan.)

Sebab author tulis menangis jugakla siket.

Jihyun menghampiri katil Jungkook dan tangannya menggapai tangan pucat milik Jungkook.

Air matanya mengalir laju, teresak-esak dia melihat Jungkook yang masih berselirat wayar.

Dahi Jungkook dicium bersama air mata yang menderu jatuh.

"Oppa, terima kasih sebab hadir dalam hidup Hyun. Sebagai namchin, ex namchin, suami, kawan baik dan segalanya bagi Hyun. Hyun rasa ini yang terbaik untuk kita..Oppa..kita terpaksa berpisah..." Ucapannya tersekat disebabkan esakannya.

"Hyun sayangkan oppa sangat-sangat terima kasih sebab bukak hati hyun untuk sayangkan oppa. Terima kasih sebab bahagiakan Hyun..Walaupun bahagia kita sementara...Hyun bersyukur.." Tangan Jungkook diraih dan diciumnya.

"Lepasni, Hyun dah tak jumpa oppa dah..Hyun dah hilang satu-satunya namja yang berjaya curi hati Hyun ni. Hyun..taknak lepaskan tangan oppa..Hyun tak sanggup.." Jihyun menangis, tangan Jungkook diletakkan di pipinya. Dalam hati masih berharap Jungkook untuk sedar.

"Tapi Hyun terpaksa jugak..Hyun taknak seksa oppa..Berbahagialah oppa dekat sana.. Kalau ada jodoh kita, suatu masa nanti kita bertemu lagi..." Jihyun mengusap rambut Jungkook. Wajah Jungkook dipandang redup. Inilah kali terakhir dia melihat wajah suaminya. Suami yang bakal dirinduinya..yang satu-satunya dicintainya.

So be it dont cry,

Imma let you go and fly

"Oppa, Hyun tak kuat tanpa oppa...Oppa tinggalkan Hyun tiba-tiba. Hyun tak sedia..Sampai bila-bila Hyun tak sedia..Kenapa Hyun mesti lepaskan oppa..wae...Apa salah Hyun sampai oppa kena tinggalkan Hyun? Hyun tak jadi isteri yang baik ke?" Hyun menangis demgan kuat.

"Tapi, Hyun ada Junghyun. Hyun jaga Junghyun selagi mampu, Hyun akan cuba kuat walaupun tanpa oppa.."

"Hyun tak dapat jumpa oppa dah lepasni. Hyun taktau Hyun nak kuat macam mana. Hyun dah hilang tempat bergantung Hyun. Oppa..Hyun tak boleh...Hyun sayangkan oppa..Kenapa mesti oppa yang pergi?! Oppa bangun jebal..." Jihyun meraung lagi..

"Hyun perlukan oppa..." Jihyun memandang wajah Jungkook sambil meraung.

"Puan Jeon? Kami nak cabut perkakasan sekarang." Tegur salah seorang nurse disitu.

Jihyun yang meratapi Jungkook itu menggenggam erat tangannya.

"Oppa..saranghaee.." Jihyun mencium dahi Jungkook dan perlahan-lahan berundur membiarkan jururawat mengemas tempat itu.

Dia lihat bagaimana mesin yang membunyikan denyutan jantung Jungkook yang lemah itu menjadi garis selari bersama bunyi bingit.

Dia lihat bagaimana setiap wayar dan tiub di badan suaminya dicabut dan perkakasan tersebut dikemaskan dan beberapa oramg membawa keluar mesin itu.

Dia sendiri lihat, nurse yang terakhir disitu menutup seluruh tubuh Jungkook dengan selimut putih.

In giving up what we had

And letting go of your hand

I gotta let you know

That I need to let you go

Hard to say goodbye but I can't run, no

I'm ready to let go.

--------

Jihyun menjadi orang yang terakhir yang berada di makam Jungkook. Jihyun duduk dihadapan makan suaminya.

JEON JUNGKOOK

1/9/1996-1/9/2020

"You are the greatest man ever, Jeon Jungkook. Saranghae my first and last love." Jihyun mengelap air matanya dan beredar setelah hampir sejam menyendiri disitu.

--------

[Completed] Please Love Me Again | JJKWhere stories live. Discover now