¤End¤

167 10 0
                                    


Keadaan rumah itu sunyi. Jam menunjukkan pukul 8 malam. Jihyun terjaga secara mengejut. Seluruh tubuhnya berpeluh dan rasa seram sejuk. Jihyun mengurut dadanya.

Dia memandang jam di dinding. .

"Jadi, semua tu...?" Jihyun tertanya sendirian.

Jihyun lihat rumahnya yang sunyi. Situasi yang sama. Dia mencapai telefonnya lalu mendail nombor Jungkook.

"Yoboseyo? Oppa kenapa—"

"Ya tuhan..Sayang...oppa kat dapur sayang.."

Jihyun menoleh ke arah pintu dapur. Kelihatan Jungkook yang menjenguk bersama telefon di telinganya.

Jihyun sebak. Mulutnya ditekup, tidak mahu menangis namun dia berlari ke arah Jungkook lalu memeluk suaminya itu.

"Oppa!" Jihyun menangis dalam pelukan suaminya yang masih terkejut itu.

"Sayang kenapa ni?" Jungkook mengusap belakang kepala Jihyun. Kedengaran esakan kecil dari Jihyun.

"Sayang mimpi buruk ke?" Jihyun mengangguk.

"Tulah, tidur petang lagi. Tadi kata nak tunggu oppa balik, tau tau tidur." Jungkook mengeratkan pelukannya pada Jihyun.

Jihyun mengelap air matanya dengan pantas apabila teringatkan sesuatu.

"Oppa, kalau Hyun cakap Hyun pregnant oppa percaya tak?" soal Jihyun.

Jungkook memandang isterinya dengan riak wajah kekeliruan.

"Chagi..chagi mimpi apa tadi? Perangai chagi pelik sangat." Tegur Jungkook. Jihyun mengeluh.

"Chagi mimpi oppa accident, and at that time Jihyun baru pregnant anak first kita. And the end oppa dengan Jihyun meninggal dunia." Luah Jihyun, memendekkan cerita.

"Err chagi?" Panggil Jungkook.

"Ye, oppa?" balas Jihyun.

Jungkook menunjukkan jari telunjuknya pada perut Jihyun, membuatkan Jihyun memandang.

"Chagi, we already knew you pregnant last week. Dah one month pun sayang." ujar Jungkook bersama riaksi wajah yang tak dapat dijelaskan.

"Oh! Ya tuhan! That dreams wasn't even real!" Jihyun menampar dahinya.

Jungkook geli hati dengan perangai Jihyun lepas bangun tidur tadi. Dia punya blur tu, dengan muka berbiratnya lagi.

Sedap sangat tidur tu.
.
.
.
.

7 bulan berlalu,

Jungkook dan Jihyun sedang berbual bersama dengan kawan-kawan Jungkook di rumah mereka yang terletak di Ppaldongangsan Hillview.

"Korang dah tahu gender baby ke?" soal Namjoon.

Jungkook menggeleng.

"Kitorang taktahu pun. Tunggu surprise je." balas Jungkook dan nengusap bahu Jihyun yang dipeluknya.

Mereka baru sahaja tiba di rumah tersebut beberapa minit lepas.

"Chiminie!" Laung seseorang daripada tingkat atas membuatkan Jungkook dan Jihyun menoleh.

"Yuna?" Jihyun memandang dengan reaksi wajah pelik.

Yuna sudah tergamam di situ.

"Yah, ko dah kenapa stop kat situ." Tiba tiba Kayra keluar menghampiri Yuna dan memandang ke arah Jihyun.

Kayra tersengih

"Korang buat apa kat sini?" soal Jihyun.

"Kay, come here babe." Jimin menggamit Kayra agar menghampiri Jimin.

[Completed] Please Love Me Again | JJKWhere stories live. Discover now