¤22¤

106 10 0
                                    

Keesokannya,

Disebabkan malas nak call Jungkook jadi dia memutuskan untuk pergi ke cafe Jungkook.

Jihyun menolak pintu cafe itu.

Kebetulan Jungkook sedang menghidangkan air kepada pelanggannya.

Jadi Jihyun memutuskan untuk menuju ke kaunter dan memesan air buatnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jadi Jihyun memutuskan untuk menuju ke kaunter dan memesan air buatnya. Jungkook terpandangkan Jihyun yang berada di kaunter cafe itu.

"Oh, Puan Jeon!" Hyosung me egur sambil tersenyum.

"Nae, annyeong. Eish panggil Hyun je dahla. Apa panggil Puan macam orang tua." balas Jihyun bersama tawa kecil.

Hyosung turut ketawa.

"Dahtu Encik Jeon tu panggil Encik—"

"Dia tu memang tua, hahahaha. Nasib hensem."  gurau Jihyun membuatkan Hyosung ketawa lagi.

"Hyunnie!" Panggil Jungkook menyebabkan Jihyun menoleh.

"Hyunnie!" Panggil Jungkook menyebabkan Jihyun menoleh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia tersenyum dan terus melangkah menghampiri Jihyun. Sempat Jihyun memesan caramel macchiato ais untuknya.

"Berapa eh?" soal Jihyun kepada Hyosung.

"Aniyo, biar nanti saya bayar." Pintas Jungkook kepada Hyosung lalu Hyosung menganggukkan kepalanya.

"Datang sini siapa hantar?" soal Jungkook yang tersenyum.

Eh tadi muka ketat je, senyum kat pelanggan je hek eleh.

Tangan Jungkook dicapai oleh Jihyun lalu disalamnya.

"Kayra hantar sebab Hyun bosanla kat rumah.."

Jungkook tergelak kecil. "Kesian dia tulah cuti sem lama-lama. Cuti sem habis bila?"

Mereka mengambil tempat duduk di salah sebuah meja di cafe Jungkook itu.

"Ek eleh kalau Hyun takncuti lama takdenya oppa kahwin ngan hyun sekarang ni. Btw, minggu depan dah start sem dah. Oppa, hyun nak cari barang asrama la nanti." Ujar Jihyun dan kebetulan air yang dipesannya sampai.

"Beli jelah, duit oppa dah masukkan dalam akaun chagi la." balas Jungkook yang tidak lepas memandang setiap inci raut wajah isterinya itu.

"Oppa ni......chagi nak jalan dengan oppa..." Jihyun bermain dengan jari telunjuknya sambil memuncungkan bibir.

Jungkook tersenyum.

"Eo? Taknak pergi dengan chingu?" soal Jungkook dengan kening sebelah dijongketkan.

"Andwaeee, dengan oppa la..." Pujuk Jihyun.

"Aigeseumnida chagiyaaa~" balas Jungkook dengan nada menyakat.

Jihyun tergelak.

"Oppa bila habis kerja?"

"Oppa kerja sekejap je harini. Kita pergi beli lepasni la eh barang asrama." ujar Jungkook.

"Nae!" Jihyun tersenyum lalu menyedut straw minumannya.

"Nak sikit hausla." Jungkook menghulurkan tangannya pada Jihyun.

Jihyun menyerahkan cup nya lalu Jungkook menyedut minumannya.

"Nanti kalau chagi datang sini, chagi takyah la bayar. Apa la datang cafe suami pun nak bayar." Pesan Jungkook.

"Nae, aigeseumnidaaa nampyeonnim." Jihyun menundukkan sedikit badannya sedikit ingin mengusik Jungkook.

Terhambur gelak Jungkook berbual bersama isterinya itu.

"Eh Jungkook?" sapa seseorang membuatkan mereka berdua menoleh.

"Ouh, Kau dengan Jihyun lagi ke?" soal perempuan itu.

"Kami dah berkahwin pun." balas Jungkook. Tiba tiba suasana menjadi tegang.

Jihyun juga mula berasa tidak selesa dengan kehadiran perempuan itu.

"Tahniah, Jihyun-ssi. Jaga suami baik-baik ok?" pesan perempuan itu dan mengambil tempat duduk disebelah Jungkook.

Mata perempuan itu jarang sekali memandang Jihyun namun hanya terhala pada Jungkook.

--------

siapa perempuan tu?

[Completed] Please Love Me Again | JJKWhere stories live. Discover now