5 bulan berlalu
Hubungan Jungkook dan Jihyun masih seperti biasa cuma Jungkook sekarang makin kuat merajuk kalau Jihyun lambat vc dia. Aigoo.
Tak mengapalah, biarlah suaminya itu begitu daripada curang.
Jihyun berjalan di sekitar bandar Tokyo. Dia berseorangan sahaja bersiar-siar di tempat tarikan pengunjung itu. Harini dia takde kelas, jadi dia memilih untuk bersiar-siar daripada terperap saja.
Kookie 🍪💕
Dah bekpesh beyum cayang?
Buyum, nak gi bekpesh aa ni..
Amboii, hencemnyaa nampyeon kitaa😍💕Ocey! oppa nak keluar dengan kawan kawan jap.
Siapa?
Oppa ada kawan lain ke?
Oh, bangtan-sunbaenim! Naee! Take care bby💕
Jihyun menghantar gambar yang ditangkap olehnya kelmarin dan sambung berjalan sambil memandang ke kiri dan ke kanan sehinggalah matanya menangkap sebuah poster dihadapan sebuah dewan.
Jihyun terkelu. Tiba-tiba moodnya untuk meneroka terus hilang. Terus rasa tak bersemangat. Jihyun berpatah balik pulang.
-------
Jihyun yang tidur sepanjang petang itu terjaga apabila terdengar bunyi ringtonenya yang berdering berkali-kali.
58 missed calls.
Kookie 🍪💕
Jihyun mengeluh. Dia teringat apa yang dilihatnya tadi sehingga membuatkan dia membentak dan bermuram sahaja.
Dia terlihat sebuah poster perkahwinan.
Sehyun ❤ Jungkook
Gila betul ! Memang broken la.
Somebody call me right one
Somebody call me wrong
Nan singyeong sseuji aneullae
Neodo —Jihyun mengangkat panggilan Jungkook.
"Chagiyaaaa!"
"Hm?"
"Eo? Chagi baru bangun tidur ke?"
"Hm? Nape?"
"2 hari lagi oppa nak pergi Jepun!"
Jihyun terdiam.
"Buat apa?"
"Nantila oppa bagitau bila oppa dah sampai sana. Chagi jangan terkejut ok?"
"Hm. Dahla Hyun nak bersiap."
"O—oh..o-okay..chagi k-kenapa?"
"Amugotto aniya."
"Saranghaee chagi."
"Nado."
Jihyun mematikan talian. Jangan terkejut? Dehel sia. Isteri mana tak terkejut. Baru pisah 5 bulan dah nak kahwin dengan orang lain. Kau tunggu kook, memang aku amuk kan kau nanti.
Jihyun menangis.
--------
2 hari kemudian,Jihyun menantikan kehadiran Jungkook di airport. Terpaksa la jugak walaupun hatinya sakit.
"Chaaaagiyaaaa!!" Jerit Jungkook dari jauh dan berlalu memeluk Jihyun.
Jihyun tak mampu nak ego buat masa ni. Dia membalas pelukan Jungkook.
Otaknya mungkin menidakkan tindakan itu, tapi tidak hati dan fizikalnya. Dia amat merindui suaminya itu. Cuma tulah! curang pulak.
Setelah menguraikan pelukan, Jihyun terus beredar ke kereta sewanya. Tangannya tidak lupa untuk mencapai sebuah beg milik Jungkook.
"Chagii...tak rindu oppa ke?" soal Jungkook setelah masuk ke dalam kereta sewa milik Jihyun.
"Rindu." Jihyun memusingkan stereng dan memandu keluar dari petak parking.
Jungkook diam.
"Dorm chagi tu boleh orang lain masuk ke?" soal Jungkook.
"Bukannya uni resident. Dekat luar kawasan fakulti."
Lama mereka membisu.
"Chagi...kenapa chagi macam taknak cakap dengan oppa?" soal Jungkook dan menghadapnya.
"Pandai-pandai fikirla."
"Oh, chagi dah tau ke?" soal Jungkook.
Jihyun memandang Jungkook dengan pandangan tidak percaya dan menumpukan perhatian ke jalan raya.
"Chagi tak bagi ke?" soal Jungkook.
Air mata Jihyun bertakung.
"Uwu chagi jeles ke?" usik Jungkook.
Apa masalah Jungkook ni? Dia boleh tanya macamtu sedangkan dia nak berkahwin lain? Cinabeng punya rabbit.
------
Sampai sahaja di dorm, Jihyun masuk dengan langkah yang penuh amarah.
Jungkook mengejar langkah Jihyun lalu tangan Jihyun dicapai.
"Lepaslah!"
"Chagi kenapa sampai macam ni? Dari semalam lagi? Kenapa marah sampai macam ni..Takkan sebab tu je?"
Tu je?.....
Cinabeng ni mintak kena bunuh ke?
----------
YOU ARE READING
[Completed] Please Love Me Again | JJK
RomanceOne day, second chance gonna be okay, you will fall in love eventually again. And everything gonna be just fine. Completed√