¤26¤

92 8 0
                                    

"Tu je?" soal Jihyun dengan tidak percaya.

Jungkook mengangguk.

"Nak tau kenapa Hyun jadi macam ni? Sebab semalam waktu Hyun tengah jalan-jalan. Hyun dah nampak poster tu. Terpampang besar tau. Sehyun love Jungkook. Fuh!"

"Chagi—"

"Pastu oppa boleh tanya Hyun tak bagi ke? Hyun jeles ke? Oppa isteri mana je—"

"SAYANG!" Jungkook meninggikan suaranya.

"Sebab perempuan tu awak tinggikan suara kat saya?!" Soal Jihyun.

Jungkook memeluk Jihyun yang seperti kena rasuk itu.

Jihyun sedaya upaya meronta.

"Dahla oppa tak sayangkan Hyun!" Raung Jihyun.

"Sayang, listen!"

"Oppa kata oppa setia ngan Hyun...tapi...huwaaa!" Raungan Jihyun makin kuat.

"Bukan oppa yang kahwin chagi! Ya tuhan! What has gotten into you baby? Bukan oppa yang kahwin!"

Jihyun terdiam kemudian dia sambung meraung.

"Dahtu kenapa nama oppa?!" Jihyun mengetuk dada Jungkook berkali-kali.

"Chagi ! Listen! Pandang oppa." Arah Jungkook dan menguraikan pelukan. Muka Jihyun yang sudah dibasahi air mata itu memandangnya dengan teragak-agak.

"Chagi kata chagi baca poster tu?" soal Jungkook.

Jihyun mengangguk bersama esakan yang tidak henti.

"Stop crying la baby.." Jungkook mengelap air mata Jihyun.

"Apa kurang Jihyun kat oppa, Jihyun—"

Jungkook menemukan bibirnya dengan bibir Jihyun.

Namun tidak dibalas oleh Jihyun lalu Jungkook leraikan ciuman itu.

"Nama pengantin lelaki tu memangla Jungkook. Tapi Jungkook bukan satu je kat dunia ni. Pengantin tu bukan Jeon Jungkook tapi Kim Jungkook." Terang Jungkook membuatkan Jihyun terlopong.

"J-jinjja? B-bukan oppa?" soal Jihyun namun dibalas dengan pandangan ada-ada-saja-kau-ni-kan oleh Jungkook.

Jihyun menggoncang lengan Jungkook.

"Bukan oppa laaa! Oppa dah kahwin dah ada chagi sorang je buat apa nak kahwin lagi...." Jungkook merengek.

"Oooouh.."

"Sebabtu oppa kata oppa nak pergi."

"Kenapa oppa nak pergi? Sampai sanggup datang sini?" soal Jihyun.

"First, oppa boleh jumpa chagi. Kedua, Jungkook tu, mamat yang tangkapkan gambar kita haritu. Yang sasa haritu tu. Haa! Dia la." terang Jungkook.

"Mwo?" Jihyun ketawa dan mengelap wajahnya sehingga kering.

Jungkook mencebik dan berpeluk tubuh.

Rosak suasana romantik dia merindukan isterinya itu. Bodo punya Sehyun kahwin dengan Jungkook. Takde nama lain ke aduh!

Jihyun memeluk Jungkook.

"Oppaaaaa..."

"Haa nak pujuk la tu." Jungkook menjeling.

"Oppaaa..." Jihyun bermain dengan tapak tangan Jungkook. Bibirnya dicebikkan.

Tanpa membuang masa, Jungkook terus menyambar dan mencium bibir Jihyun bersama semua rasa rindu dan risaunya terhadap isterinya selama ini.

Jihyun membalas ciuman Jungkook dan tangannya berpaut pada leher Jungkook.

Jungkook memegang belakang kepala Jihyun dan mendalamkan ciuman mereka.

Betapa dia rindukan isterinya. Hari-hari yang dilalui nya begitu sepi tanpa isterinya. Dan tanpa disedari, mereka hanyut dengan kasih sayang mereka sendiri.

---------

[Completed] Please Love Me Again | JJKWhere stories live. Discover now