¤3¤

145 11 0
                                    

Jihyun's POV

Aku menolak pintu cafe yang tertera Jeon's Cafe. Aku takde masa untuk melihat kecantikan cafe tersebut kerana aku terus menerpa ke kaunter.

"Yes miss, how can i help you?" Tegur pekerja itu.

"Saya nak jumpa Jungkook." tegasku.

"Oh, Encik Jeon. Kejap ye." Pekerja itu berlalu ke belakang.

Aku nampak Jungkook yang berada di bahagian belakang, sedang menyiapkan order pelanggan.

Aku nampak Jungkook yang berada di bahagian belakang, sedang menyiapkan order pelanggan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

5 tahun aku tak jumpa dia, dia makin lain... Dia  dah makin handsome dan bergaya. Aku cepat cepat membuang fikiran tak betul aku.

Aku lihat pekerja tadi menghampirinya. Lalu dia mendongak dengan reaksi terkejut dan aku nampak senyuman dihujung bibirnya.

Ceh. Aku menggulingkan biji mataku.

Aku lihat pekerja tadi menggantikan kerjanya dan dia mengelap tangannya pada sehelai kain dan mencari aku di dalam khalayak orang ramai.

Kemudian dia lihat aku dan menghampiri meja aku.

Dia berdehem lalu menarik kerusi untuk duduk dihadapanku.

"Ye, ada apa awak cari saya kat sini?" soal Jungkook, senyuman dia langsung tak pudar.

"Jangan buat-buat tak tahu Jungkook." Aku merengus kasar.

Author's POV

"Jangan buat-buat tak tahu Jungkook." ujar Jihyun lalu merengus.

"Wae?"

"Pasal perkahwinan tu."

"Then?"

"Jungkook, stop it. Aku takde hati dekat kau, buat apa kahwin dengan aku? Kau bodoh ke?" soal Jihyun dengan kasar.

Jungkook membetulkan cara duduknya.

"Saya dah janji, yang saya takkan lepaskan awak."  ujar Jungkook.

Jihyun menahan rasa cringe yang menyerang.

"Jungkook, ini bukan pasal lepas atau tak. Sekarang ni, hati aku dah takde, kau yang buat hal and aku dah ada namjachingu, kau faham tak?" jelas Jihyun.

"Rasanya perbincangan kita sampai sini je kut. Ada ramai orang dah." Jungkook tersenyum nipis dan bangun meninggalkan Jihyun.

"Yah!" Jihyun mengeluh lalu bangun dan beredar dari situ.

Buat sakit hati je cakap dengan mamat gila tu.

--------

Skip

Jihyun menantikan Mingyu di sebuah restoran berhampiran. Dia harus juga menyatakan tentang perkara tersebut.

Dari jauh, Jihyun melihat seorang namja yang sedang melintas jalan, Jihyun tersenyum.

Jihyun menongkat dagunya sambil melihat Mingyu yang melangkah masuk ke dalam restoran itu.

Jihyun mengangkat tangannya, memanggil Mingyu.

Mingyu tersenyum lalu mengambil tempat duduk dihadapan Jihyun.

Mingyu tersenyum lalu mengambil tempat duduk dihadapan Jihyun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Wae, rindu oppa ke ni yang nak jumpa ni?" soal Mingyu.

Jihyun menggangguk sambik tersenyum manis.

"Actually, Jihyun ada benda nak bagitau ni."

Mingyu menggangguk.

"Wae sayang?"

"Oppa ingat Jungkook?" soal Jihyun dan mematikan senyuman Mingyu.

Jihyun menarik tangan Mingyu.

"Dengar dulu." Mingyu menggangguk.

"Jungkook masuk meminang chagi. Omma dengan appa je ada kat rumah time tu, kita masa tu ada kat airport lagi."

"Then?"

"Omma appa terima."

Mingyu mengeluh.

"Chagi suka dia lagi ke?" soal Mingyu.

"Aniyo! Mestila chagi sayang oppa. Tapi chagi terpaksa oppa..takde cara lain melainkan oppa yang masuk meminang chagi. Baru boleh jadi alasan kukuh untuk tolak lamaran tu."

Mingyu mengeluh.

"Mian chagi, oppa masih tak mampu. Dahtu kita kena putus ke?" soal Mingyu, riak wajahnya suram.

Jihyun menggeleng.

"Kita teruskan je hubungan ni walaupun chagi dah kahwin."

Mingyu berfikir.

Dan akhirnya dia bersetuju.

[Completed] Please Love Me Again | JJKWhere stories live. Discover now