Seminggu berlalu
Author's POV
Jihyun memeriksa rumahnya, kosong. Puan Park dan Encik Park sudah terlebih dahulu gerak ke tempat kerja.
Jihyun meletakkan phone nya ditelinga.
"Ok jap geng, aku keluar."
Jihyun menarik bagasinya lalu mengunci pintu rumah. Jihyun berlari keluar dan memasuki kereta alphard milik Yuna.
"Ah! Finally!"
Yuna bergerak kebelakang membiarkan Jihyun yang memandu. Kerana Jihyun satu-satunya yang sudah mempunyai lesen kereta sebenarnya.
Mereka semua berhigh-five.
----------
Mereka kini berada di Jeju. Semua atas idea gila Yuna, mereka akhirnya berada di sini.
"So, 2 minggu la kita kat sini?" soal Jihyun.
Mereka semua menggangguk lalu mereka pun meluangkan masa bersama-sama, membeli belah, menonton wayang dan sebagainya.
-----------
Semenjak daripada itu,Jihyun banyak menerima panggilan daripada omma dan appa nya berserta Jungkook namun dia tidak pernah mengangkat panggilan tersebut.
"Weh, korang dapat call daripada omma appa aku tak?" soal Jihyun.
Mereka semua menggeleng.
-----------
2 minggu berlalu,Malam itu merupakan malam paling sunyi Jihyun pernah rasa bila bersama rakan-rakannya.
"Jihyun-aa..dah siap ke? Jomla kita nak keluar makan ni." Panggil Jandi.
"Eo? Bukan tadi kita dah makan ke?"
"Tadi sikitla..ppali."
--------
(pakaian Jihyun)
Jihyun keluar dari kereta apabila sampai disebuah tempat yang ramai orang.
"Kenapa kita pergi sini?" soal Jihyun memandangkan tadi Eunwan yang memandu.
Mereka yang lain boleh je memandu tapi kalau highway, biasanya Jihyun yang bawak.
"Jihyun-aa, kitorang sayang kau sangat-sangat." Ucap Kayra.
Mereka semua menggangguk lalu memeluk Jihyun.
"Kenapa korang ni?" soal Jihyun pelik.
"Kami mintak maaf nae?" Tiba-tiba mulut Jihyun ditekup.
Jihyun meronta melihat gerangan yang memakai pakaian serba hitam itu.
--------
Jihyun diletakkan ke dalam kereta dibahagian seat sebelah pemandu.Dengan segera pemandu itu menghidupkan enjin dan memandu meninggalkan tempat itu.
Jihyun menggelabah.
"Kau siapa?!" soal Jihyun dengan kuat.
Lelaki itu terdiam.
Mask di wajah lelaki itu ditanggalkan.
"Yah! Jeon Jungkook paboo! Turunkan aku lah gila!"
"Orang gila je biarkan bakal pengantin dia lari sebelum majlis kahwin." ujar Jungkook. Riak wajahnya mendatar. Wajahnya garang.
"Aku taknak kahwin ngan kau lah!!" Jerit Jihyun lagi.
"Dahtu awak ingat awak lari ni awak tak kahwin dengan saya ke? Saya masih tetap dengan keputusan nak kahwin dengan awak."
"Aku taknak!! Taknak la bodoh!"
"Awak sanggup nak malukan omma appa awak semata mata kepentingan diri awak sendiri ke?"
Jihyun terdiam, lalu dia merengus kasar dan berpeluk tubuh.
Hatinya betul betul kecewa dengan 5 orang rakannya yang turut bersubahat dengan mamat psycho ni.
------------Keesokannya
Semalaman Jihyun tidak bertegur dengan omma dan appanya. Sehinggalah sewaktu dia bersiap tadi.
Omma dan appa memasuki biliknya itu.
"Jangan terfikir nak lari lagi." Pesan Encik Park dengan tegas.
Jihyun mengeluh.
"Omma..appa..Jihyun tak nak kahwin." Ujarnya hampir menangis.
"Jangan la nangis, rosak make up karang." pujuk Puan Park.
Haih, masa depan aku pun dah rosak, apa peduli setakat make up.
Flower crownnya dibetulkan.
"Kkaja."
YOU ARE READING
[Completed] Please Love Me Again | JJK
RomanceOne day, second chance gonna be okay, you will fall in love eventually again. And everything gonna be just fine. Completed√